Off page optimizacija

13 faktora za bolji SEO rejting nakon Pingvina 3

Novi Pingvin
Novi Pingvin

Nakon što je prohujao Pingvin 3, evo nekih zaključaka iz kojih se može naslutiti gde su se desile najveće promene u algoritmima rangiranja. Zaključci su preuzeti sa Linkresearchtools (LST)  u studiji slučajeva na uzorku od 100 sajtova (50 su prošli loše, a 50 dobro). Celu studiju na više od 4o strana pogledajte ovde.

Pošto govorimo o Pingvinu, tj. o analizi off side faktora, u prvu grupu najuticajnijih parametara, svrstano je sledeće:

1. Link velocity trend, Trend brzine građenja linkova koje dobijate sa svih strana,
2. Domain popularity tj. popularnost domena sa koga dobijate linkove je drugi faktor po uticaju, (ako prvi parametar definiše kvantitet, ovaj reprezentuje kvalitet)

Druga grupa faktora, koji imaju srednju važnost posle najnovijeg updejta su:

3. TitleRank, metrika koju su ljudi iz LRT uveli, definiše poziciju naslova strane na SERP-ovima, (proverite gde se nalazite kada ukucate title neke od landing strana na Google)
4. Power*Trust, i ovo je LRT interna metrika koju koriste prilikom analiziranja linkova kao važan pokazatelj. Googlajte malo na ovu temu, al u svakom slučaju trust je sve bitniji.
5. Deep link ratio, govori da linkujete i po dubini sajta, ne samo na naslovnu.
6. Broj indeksiranih strana,
7. Broj ključnih reči za koje se sajt takmiči

Ovaj deo govori da će manji nekvalitetni sajtovi verovatno dodatno izgubiti neke od pozicija prilikom updejta na uštrb velikih nekvalitetnih.

Zatim sledi grupa faktora koji su vrlo malo pogođeni ovim updejtom. Ovo ne znači da ovi faktori nemaju smisla u nekoj SEO kampanji, već da nisu zahvaćeni ovim updejtom.

8. Site wide ratio, odnos broja side wide linkova sa brojem domen domen linkova. U ovom updejtu side wide linkovi nisu penalizovanu, relevantni su nagrađeni.
9. Alexa rejting,
10. Starost domena i anchor text type.

i na kraju, grupa faktora koja uopšte nije modifikovana u ovoj verziji Pingvina, pod rednim brojem 3.

11. Adwords spending, tj. količina para koja se potroši na Adwordsu nema uticaj na SEO rast,
12. Uticaj domaćeg hostinga je ostao na istoj vrednosti kao od ranije,
13. Sociajalni signali: Facebook, Twitter, Pinterest i Google plus, tj. dešavanja na ovim mrežama nisu ukazivala na promenu u SEO rejtingu.

Neki dodatan utisak celoj priči iz našeg iskustva govori da je posle ovog updejta vrednost linka opet porasla i to sa jednim novim parametrom, trendom brzine građenja ili ubrzanjem građenja linkova. Kao da su zaposlili opet nekog lucidnog matematičara, koji je dodao novu kolonu u bazi u kojoj sada upisuje ubrzanje, tj. računa prvi izvod brzine i selektuje po toj koloni. 

Ovo je verovatno odgovor na sve masovniju pojavu gostpostinga, u kojoj su svi počeli da gostuju na tuđim blogovima. Na SEO najviše će dobiti oni koji što kvalitetnije, relevantnije, a ovoga puta i brže dođu do linkova!

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

  • Odličan tekst, ukratko objašnjeno sve što je bitno 🙂

    Samo mi polako ide na K što svaka kompanija uvodi svoje metrikse za vrednost linka.
    Majestic sa Trust Flow i Citation Flow
    SEOmoz sa MozRank i MozTrust
    i sad LST sa TitleRank i PowerTrust.

    Bilo bi dobro da neko podvuče crtu i usaglasi industrijske standarde, ali sumnjam da će se to desiti u skorijoj budućnosti 🙂

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: