Opšte

9 načina kako ne raditi SEO u Srbiji

Na žalost ili na sreću Google sve bolje razume srpski jezik. Srpski je implementiran u većini Guglovih udarnih proizvoda poput Mapsa, Prevodioca, Adwords’a, Adsensa, G+ i tako dalje. Ovo dalje impllicira da čim se desi kakav krupniji updejt u algoritmu sortiranja za englesko govorno područje, novotarija se vrlo brzo prenosi i na srpsko tržište.

Sa druge strane, više puta smo spomenuli da pojednostavljeno posmatrano internet se sastoji od sadržaja (teksta, slike i td) i linkova. Ako želite na određenoj frazi dominirati u pretragama na internetu onda morate zadovoljiti i braniti određene faktore.

Ovi faktori se grubo rečeno sve sofisticiranije mere od strane Google Anti Spam tima (kako algoritam tako manuelne intervencije ljudi koji imaju normu da lupaju penale ako ste nadmudrili algo) u kojima se pristojna inteligencija naše civilizacije itekako trudi da kvalitetan sadržaj i kvalitetan link dobije što veću vrednost, a nekvalitetni što manju.

Vodopad Damjanik
Simbilična snaga prvog mesta na SERP’u (Vodopad Damjanik, Vranje, foto:  TT  Group)

Preslikano u praksi, sa svakim novim updejtom, usled veštačke izgradnje linkova, dešava se najčešće da određeni linkovi gube ne samo smisao već akumuliraju i penal. Primeri šta je sve kažnjavanjo tokom poslednjih godina su brojni, a upečetljivi su automatski komentari po blogovima, linkovi iz kvazi direktorijuma članaka i sajtova, veštački potpisi po forumima i td.

Da bi pravilno pripremili vašu strategiju građenja linkova, koju u ovoj fazi mnogi nazivaju i online PR’om, iznosimo vam 9 načina kako ne treba nastupati na domaćem webu!

– Kad može, a kad ne može exact anchor tekst.

Ako govorimo o internim linkovima možete koristiti ključnu reč ili frazu za koju se borite apsolutno bezbedno. Ali linkujte i što zagonetnije, uvek smisaono, sa ciljem da se nešto dodatno objasni, a ne ispali interni exact link. Kada govorimo o internom linku postavite ga tako, da mu se ne može odoleti, tj. surfer nedodoljivo klikće na njega.  Tada se povećava broj pregledanih strana + vreme zadržavanja koje  jesu faktor rankinga. Najbitnije ključne reči strpajte u navigacioni meni, tamo su bezbedne.

– Ne gradite link profil samo sa gost postova.

Upravo jedna od novina Pingvin 2.0 updejta je odgovor na sve masovniji gost posting koji se rasplamsao tokom 2012.

Poboljšanje: Gradite linkove i sa foruma, njuz portala, CMS’ova poput Joomle, Drupala, Magenta. Princip je uvek isti: što raznovrsnije, to prirodnije. Za sada je još uvek dozvoljeno linkovati full Url-om home page’a ili brendom sajta na home page. Trudite se da veća polovina linkova budu u URL obliku, a manja ko iz tačke 1. Exact linkovanje je smanjeno sa 20 na 10% dolaznih linkova, a vremenom će verovatno pasti na još niže vrednosti.

– Ne manipulišite potpisima sa foruma.

Link sa relevante diskusije koja unosi dodatnu vrednost svakako vredi. Ali ne vredi, da danas stavljate jedan anchor text u potpis, sutra drugi, prekosutra treći. Planirajte unapred.

– Ne zapostavljajte slike.

Ako imate dosta multimedijalnog sadržaja, onda svakako razmišljajte o linkovima iz slika i ALT tagu. O naprednim tehnikama SEO optimizacije slika smo pisali ovde.

– Nemojte ništa raditi deklerativno.

Između ostlog, ovo znači, da ne treba napraviti Facebook Fan Page, otvoriti Twitter nalog ili pokrenuti blog i ostaviti ih da čame. Ili nastupajte na socijalnoj mreži ili ćutite. Takođe, pravite balans, nije prirodno da imate članak sa 1000 lajkova i 0 tvitova.

– Ne zna se ko je autor članka na vašem blogu. Piše samo admin.

Autorstvo je odlična tehnika, a kako se realizuje pisali smo ovde. Autoritet je suštinski odgovor na spam, siguran signal koji vredi negovati, jer će sigurno istrajati. Ako na blogu nastupa više osoba, neka svaka definiše svoj profil.

– Ne linkujte samo iz svoje mreže.

Adsense je jedan od čestih greška kojom se vlasnik mreže blogova ili sajtova lako razotkrije. Kao što smo već rekli, gradite prirodnu mrežu, gde svaki sajt ima dodatnu vrednost, različitog je CMS’a, dizajna, vlasnika domena, IP adrese i tako dalje. Postoje moćne besplatne alternative Google Analititici, koje ne prikazuju „not provided“ saobraćaj pa mislite i o ovome.

– Ne spinujte tekstove.

Tržište Srbije još nije iscrpljeno kvalitetnim tekstovima. Budite kreativni, ne maliciozni i sada i ubuduće. Seo stručnjaci koji uvaljuju ovako upakovane linkove brzo se razotkriju i pre ili kasnije biće ismejani. Srbija je mala, a srpski internet još manji.

– Niste koristili Adwords

Odakle znate da fraza za koju se borite nije jalova i da će sigurno rezultirati akcijom, konverzijom, prodajom i slično. Koristite Adwords za merenje efikasnosti i volumena konkretne ključne reči pre nego krenete u ozbiljnu SEO optimizaciju. Da ne bude posle kao u vicu, izneli smo klavir na pravi sprat, al promašili smo zgradu. Kao što znate, Seo ekspert već participira u Gogole Engage programu u Srbiji, pa pozovite nas za sve dodatne informacije oko Adwords-a!

Umesto zaključka

Ovo je jedna aktuelna retrospektiva namenjena pre svega iskusnim webmasterima o čemu sve treba voditi računa u vremenima nakon Pingvina 2.0. Ako smo nešto krivo ili nedovoljno ispričali, odnosno izostavili, komentari su ispod!

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

1 komentar

Klikni ovde da bi ostavio trag

  • Parola je ne koristite ništa neregularno i pobedćete na izborima. He he, malo sutra svi su mutni, nego je savet, koristite sve ali da ne bude primetno. Td. ako spinujete tekst, onda ga dobro spinujte i nemojte bas cesto.
    Ako linkujete sa bloga, onda nemojte preterati no ponekad, ovako ko ja, i ne na home page 🙂

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: