Internet marketing

Content marketing u 2019 godini – 11 novih činjenica

Pripremila: Jovana Petković

Nadamo se da ste usvojili svoju content strategiju za 2019. godinu i da ste krenuli sa njenim sprovođenjem. Ali ako još uvek niste ili ako ste spremni da je fino podešavate u hodu sa pripadajućim taktikama, iskoristite neke od najsvežijih i to jako dobro dokumentovanih činjenica o kojima trenutno digitalni univerzuum bruji.

Brajan Din (Brian Dean), vlasnik Backlinko sajta je odradio jedno veoma zanimljivo istraživanje (https://backlinko.com/content-study) o internet marketingu. Analizirali su više od 912 miliona postova da bi bolje razumeli kako trenutno funkcioniše taj unutrašnji svet digitalnih zakonitosti.

Ako je verovati Backlinku, uzorak istraživanja je 912 miliona postova
Obratili su najveću pažnju na korelaciju između forme sadržaja, broja reči i pasusa sa deljenjem na socijalnim mrežama i povratnim linkovima.

Zajedno sa partnerom BuzzSumo, sistematizovali su veoma interesantne činjenice.

Ovo su ključna otkrića njihovog istraživanja:

  1. Duži tekstovi dobijaju 77.2% više linkova neko kraći. Dakle, tekstovi sa većim brojem reći stiču više povratnih linkova.
  2. Kada je reč o deljenju sadržaja na socijalnim mrežama i tu bolje prolaze blog postovi sa više reči. Ipak, broj deljenja se smanjuje ako članci prelaze 2,000 reči.
  3. Ogromna većina sadržaja na internetu dobija prilično malo deljenja i povratnih linkova. Zapravo, 94% svih blog postova nema ni jedan ugrađeni link.
  4. Neproporcionalna je srazmera između broja deljenja na društvenim mrežama i broja članaka. Tačnije, 3% članaka dobija čak 75% svih deljenja.
  5. Nije nađena nikakva povezanost između povratnih linkova i deljenja na socijalnim mrežama. Ovo sugeriše da postoji slabo preklapanje između sadržaja koji se puno deli i sadržaja ka kojima se linkuje.
  6. Duži podnaslovi su povezani sa više deljenja na društvenim mrežama. Podnaslovi koji imaju od 14 do 17 reči imaju 76.7% više deljenja od kraćih podnaslova.
  7. Podnaslovi sa pitanjem dobijaju 3% više deljenja na socijalnim mrežama od onih koji se završavaju bez znaka pitanja.
  8. Ne postoji “najbolji dan” za objavljivanje novog sadržaja. Deljenja na mrežama su jednako raspodeljena među objavljenim sadržajem nevezano za dane u nedelji.
  9. Liste se najviše dele na socijalnim mrežama. Zapravo, liste dobijaju u proseku 218% više deljenja od “kako da” članaka i 203% više deljenja od infografika.
  10. Kada su u pitanju povratni linkovi bolje prolaze određeni načini formatiranja sadržaja. Otkriveno je da „Zašto tekstovi“, „Šta tekstovi“ i infografici dobijaju 25.8% više linkova od videa i „Kako da“ tekstova.
  11. Obični blog postovi dobijaju 9.7 puta više deljenja nego postovi objavljeni na B2B sajtovima. Ipak, raspodela deljenja i povratnih linkova je slična na B2B i B2C sajtovima.

Ova istraživanja ruše neke predrasude koje su dugo bile prisutne u content marketingu i nadamo se da će vam biti od pomoći za vaše poslovanje. Celo istraživanje sa mnogo detalja možete pročitati ovde (https://backlinko.com/content-study).

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group. Aktivan na Twitteru @Todorovic i Instagramu @seoexpert.rs. Uvek spreman za kvalitetnu SEO diskusiju!

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Instagramični SEO

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: