Reklamiranje na Fejsbuku

Fejsbuk algoritam nije problem. Problem je u vašoj kreativnosti

Tema na koju se vraćamo bar dva puta godišnje i na koju svako ko vodi neku Facebook stranicu ima nešto da doda, jeste promena Facebook algoritma. Taj se događaj dešava jednako redovno kao i poskupljenje cigareta i izaziva vrlo slične reakcije. Ljudi su besni.

Na Facebook se gleda kao na lično vlasništvo u koje se umešao neki nasilni uzurpator i sada nam ne dozvoljava da se slobodno baškarimo u nečemu što je naše.

Tvrdi se da je Facebook algoritam neko zlo koje se uvek menja nama na štetu i da je nemoguće uopšte postići bilo kakvu vidljivost posta ako se ne odvoji novac boostovanje.

Koliko para, toliko muzike. Sasvim tačno i u ovom slučaju. Ali samo u onoj meri u kojoj niste dovoljno šmekeri da od muzičara izvučete i koju pesmu besplatno, i to onu  najbolju.

Jer, ako bude igrao samo na kartu novca, Facebook će ostati bez svojih najvernijih obožavalaca. A to mu ne pada na pamet.

Kako da algoritam radi za vas?

Ako bude igrao samo na kartu novca, Facebook će ostati bez svojih najvernijih obožavalaca
Facebook algoritam je krajnje praktična stvar kako za vlasnike stranica i kompaniju, tako i za krajnjeg korisnika.

Facebook vredi onoliko koliko ga ljudi koristi, koliko ljudi provodi vremena na njemu, koliko ljudi reaguje na ono što na njemu vidi.

Zbog toga Facebook nikada neće sprečiti organski reach kvalitetnih postova jer mu oni daju vrednost. Pravite dobar sadržaj i nikalav algoritam koji ikada Facebook uvede neće raditi protiv vas.

Gledajte na to ovako. Vaš newsfeed je Facebookov TV program:

Da bi televizija mogla zarađivati od reklama ona mora kupiti prava na dobru seriju ili vrhunsku utakmicu i tako ljudima plasirala uz njih i reklamne blokove na kojima zarađuje. A taj program je u slučaju Facebooka dobar sadržaj u kom ljudi uživaju. Takav sadržaj uvek će pronaći svoj put bez uloženog dolara.

Dakle, zamislite da ste snimili izvanredan film o svom trošku i ponudite ga nekoj TV kući da ga prikaže. Ona će to prihvatiti bez razmišljanja. Ukoliko im ponudite reklamni video, objaviće ga samo ako platite mnogo novca.

Ni Facebook nema interesa u tome da vaše reklamne postove deli besplatno. Takođe, neće prihvatiti ni vaš sadržaj koji nije dovoljno dobar jer ne želi da svojim korisnicima plasira sadržaj koji ih neće zadržati da provedu još više vremena na njemu.

Kreativnost ili novac – Facebooku je svejedno

Prvi postulat: Ako hoćete da algoritam radi za vas, morate da razumete algoritam.

Drugi postulat: Koliko god se žalili na sav glas i pokazivali svje nezadovoljstvo novim algoritmom, nećete doprineti tome da se on promeni na vašu korist.

I stoga shvatite sledeće.

Facebook vlasnicima malih i velikih biznisa pruža mnogo, ali i traži nešto zauzvrat. To mogu biti vaši dolari, evri ili dinari, a može biti i kvalitetan sadržaj. Facebooku je svejedno.

Novi Facebook algoritam

Da biste kreirali sadržaj u skladu sa facebookovim algoritmom, proučite ga dobro. Pročitajte šta drugi kažu o njemu, testirajte ga, oslušnite vaše fanove. Oni vam u svakom trenutku nešto govore.

Poenta Facebook algoritma je da za svakog korisnika ove društvene mreže kreira upravo onaj sadržaj koji njemu najviše prija. Da bi u tome uspeo on kreće od toga koje stranice je neko lajkovao, da li reaguje na postove te stranice tako što klikće na linkove u njima, deli ih i komentariše, šta dele i lajkuju njegovi prijatelji, da il gleda video snimke ili ga oni nerviraju…

Uzevši u obzir još mnogo faktora, Facebook algoritam odlučuje da li će se određeni post naći na zidu određenog korisnika.

Uglavnom, o statusu koji će dodeliti nekom postu, algoritam odlučuje u prvih dvadesetak minuta. Angažman pratilaca koji se ostvari tokom tog perioda šalje poruku algoritmu da li je reč o sadržaju koji ljudi žele da vide na svojim zidovima.

Ne trebaju vam taktike da nadigrate algoritam jer on postaje sve pametniji, a s tim i nadigravanje postaje sve teže. Jednostavno, potreban vam je sadržaj prilagođen afinitetima vaših fanova.

Kada to razumete, i domaća stranica može imati ove rezultate sa manje od 10 potrošenih dolara za mesec dana:

Izvod iz statistike  FB stranica Kultiviši se za period 28. XI – 25. XII 2016.

pogledaj sliku
FB statistika Kultivise.rs FB pagea
Dušan Stojanović

Dušan Stojanović

Po obrazovanju filolog svetske književnosti, po iskustvu kreator raznovrsnog sadržaja u online i offline svetu. Osnivač sajta Kultivišise.rs, glavni urednik, community menadžer, autor tekstova. Ponosni vlasnik autorskih profila na sajtovima SEO expert i Samoobrazovanje. Pisao za magazine Playboy i Esquire, i objavljivao na par desetina domaćih i stranih web stranica. Kontakt: duschan.stojanovic@gmail.com.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: