Reklamiranje na Fejsbuku

Fejsbuk ili Tviter – 8 važnih razlika

Facbook protiv Twittera
Facbook protiv Twittera

Fejsbuk ili Tviter? Tema koja se aktualizovala pre tri godine i o kojoj je tu i tamo manje više sve ispričano. Ali još jedna sinteza, tj. rekapitulacija prilagođena aktuelnom trenutku nije na odmet. Verujem da ćete naći nešto korisno.

Na sajmu knjiga sreo sam bivšeg saradnika, velikog intelektualca, pravog doktora nauka i verovatno opet uticajnog političara. Diskutovali smo o mnogo čemu, i nakon analize medijske scene, rekao sam mu „nemaš pravo da ne budeš na twitteru„! Taj razgovor me inspirisao da iznesem nekoliko razloga zašto je Twitter verovatno važniji od Facebook-a za profesionalni nastup na internetu. Ali samo za ljude koji imaju šta da kažu. Ako niste zanimjivi u realnom životu, nećete biti ni na internetu, koja god platforma kad god da se pojavi.

Krenimo redom:

#1 Dokle mogu da dobacim

Reach, tj. domet na tvitteru je mnogo veći, tačnije 100% svih vaših pratilaca, dok je na Faceebook-u reach obično jednocifren u odnosu na prijatelje/pratioce. Profili su ograničeni na 5000 prijatelja i podešeni su na „emotivnu povezanost sa akcentom na poslednju interakciju„. Fan page-ovi u izuzetno živim komjunitima uglavnom ne dostignu više od 10% dometa. Grupe na Facebooku ne diskutujem, jer to su grupe gde su svi ravnopravni, te nemaju smisla za masovno plasiranje informacija. Međutim za stručnu diskusiju su odlični. Mini zaključak: zbog 100% dometa i nograničenom broju pratioca twiter profil je neprikosnoven po ovom parametru.

#2 Sedma sila

Novinari znaju gde su informacije i već nekoliko godina redovno i veoma aktivno su na twitteru. Njima je posao da pojačaju vašu poruku preko njihovih kanala. Pored toga moguće je okupljanje oko haš tagova, na primer pratite emisiju preko TV-a i komentarišete njen sadržaj uz haš tag ove emisije.  Nekada uz #utisak, sada uz #oko, #damozdane, a na žalost u poslednje vreme i #teskarec, lucidno zapažanje može dobiti ogroman odjek. Haš tagovi na Facebook-u nisu zaživeli, verovatno zato što mase ne kapiraju kako da ih koriste. Moj savet je da snagu brenda stalno jačate uz pravilu upotrebu vašeg brenda ispred tarabe 🙂

#3 Senzor ispod haube

Za one koji ne znaju, twitter u pozadini šalje newsletter (masovni mejl) sa popularnim twitovima ljudima iz vaše bliže ili šire okoline. Ako imate kvalitet, ovaj mehanizam
doprineće sekundarnom povećanju vidljivosti kako vaših tvitova, tako i vašeg profila. Ovakava funkcionalnost postoji i na Google plusu i ako engine u pozadini primeti
kakvu god popularnost on će istu još više pojačati i doživećete rast. Na Facebook-u ova funkcionalnost je daleko primitivnija.

#4 Manje je više

Na Facebooku-u možete stavljati statuse od koliko god želite reči, al nema smisla da to radite više od dva puta dnevno. Sve preko toga je smaranje. Na twiteru bonton izgleda drugačije. Često u minuti pošaljete i dva tvita. Iako tvit može imati samo 140 slova, dozvoljeni su linkovi, klipovi, slike pa kvantitativno manje porcije informacija u veštim rukama mogu izazvati mnogo veći domet.

#5 Komercijala nek oladi

Facebook je postao pretrpan reklamama; sponzorisan članak, sponzorisana fan strana, previše komercijale koja samo raste. Na twiteru na srpskom vebu reklama praktično i da nema.
Naravno, ako želite da trošite solidan novac u digital medije, u zavisnosti od industrije, posle SEO-a i Adwords-a, ulaganje na pravi način u Facebook može ostvariti izuzetne benefite. Facebook može odlično da se iskoristi za jeftino ciljano oglašavanje. Tj. specijalnim programčićima možete akumulirati profile koje karakteriše određen
afinitet, recimo pripadaju grupi ljubitelja Nikon aparata i onda im plasirati poruku.

#6 Taknuto maknuto

Ta twiteru nema editovanja. Jednom objavljeni tvit ne može da se menja, može se samo obrisati. Na Facebook-u je editovanje moguće, tj, nikada ne znate šta će ispasti od onog što ste lajkovali i šerovali.

#7 Ko mi gleda profil

Na twiteru ako niste znali nema igrica. Ako očekujete ovakav vid zabave onda nemojte ni da se
pojavljujete na twiteru. U prevodu, na tviteru su ozbiljni ljudi, koji nastupe da kažu nešto važno i odu. Na Tw se ne voajeriše vaš kupaći tokom letovanja, ne ogovara familija, ko je sve bio na rođendanu, ili postavlja pitanje „Ko mi gleda profil?„.

#8 SEO benefiti

Ovo je stručna tačka. Da bi bilo visoko za ključne reči koje vas zanimaju na pretraživačima, pored grafa znanja i grafa linkova važan je i socijalni graf. Iako su linkovi sa socijalnih mreža iz SEO ugla „nofollow“ imamo primera u kojima uticajni profili prenose SEO. Takođe aktivizam na socijalnim mrežama pospešuje indukciju linkova. U principu, koliko tačno socijalne mreže utiču na SEO je plodno tle za kontroverze, al svakako obraćanje komjunitiju sa relevatnim posetiocima ne može da šteti.

I da li je ovde kraj?

Naravno da nije. Šta je sledeće?

Ekstremno profesionalna mreža je LinkedIn. Za Twiter možemo reći da je neka vrsta među-sloja između širokih masa na Fejsbuku i uskospecijalizovanih eksperta na LinkedInu. Evolucija ne zastaje; neko će se prilagoditi, neko neće, a uskoro korisni saveti o mreži profesionalaca.

EDIT: članak je objavljen 18. novembra 2014, a ovaj edit je iz 1. decembra 2015. i odnosi se samo na informaciju ispod.

Naime, sredinom ove godine, Twiter i Gugl, uskladili su partnerstvo, u kome Gugl roboti imaju prvilegiju da realtime vršljaju po bazi tvitova. 

Naime, ako ste logovani na Gugl+, tokom  brend search-a, SERP u realnom vremenu prikazuje poslednje tvitove nekog brenda (slika ispod) i Gugl besplatno promoviše najnovije aktivnosti tog brenda.

Simpatično, zar ne?

Probajte da kucate Mercedes, BMW ili nešto slično, a ja sam kao ilustraciju izabrao Rand Fishkin-a:

SERP rezultat za "Rand Fiskin" frazu kad ste logovani na G+
SERP rezultat za „Rand Fiskin“ frazu kad ste logovani na G+

Tj. evo konkretnih benefita za sve koji su ulagali u ovu društvenu mrežu.

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: