Konferencije

Konverzija.org – jedino mesto za optimizaciju konverzija na Balkanu

Konverzija, utisci sa konferencije konverzija.org
Predavači

April je idealan mesec za nova znanja i evaluaciju biznis modela i marketing strategija. Suština dobre spletenosti svih faktora vodi do konverzija, odnosno pretvaranja surfera u klijente, kupce, saradnike.

A jedno od mesta na Balkanu na kome su konverzije centralna tema je upravo završena konferencija Konverzija.org.

To je i osnovni razlog moje posete. Sledeći razlog je autoritet koji organizuje konferenciju.  Šabića pratim skoro 10 godina i on je jedan od ljudi koji je puno uticao na mene. Moj savet svim surferima koji čitaju ovaj blog je da zaprate njegov tviter profil i osluškuju savete i nadolazeće trendove o online poslovanju na jedan originalan način.

Srđan Radić i moja malenkost
Srđan Radić i moja malenkost

Sa druge strane, često smo u situaciji da nam je jasno šta je najbolji korak, ali da bi se  došlo do njega, potrebna je i jedna dodatna motivaciona iskra, koja obično zavisi od okruženja u kom se nalazimo. Onda je postignut dogovor sa Srđanom Radićem da krenemo zajedno na konfu.

Sa Srđanom smo do sada zajedno nastupili na preko 20 SEO+PPC projekata, te je ideja da iz konteksta konferencije prodiskutujemo i o nekim  prevojnim tačkama na projektima koje radimo bila dodatni motiv za polazak. I krenuli smo na put po znanje od skoro 600 km.

O atmosferi na konferenciji

Konferenciju ne čine samo predavači nego i posetioci, a kad konferencija nije besplatna, onda cena isfiltrira one kojima tamo nije ni bilo mesto, pa sve postane kvalitetnije.

Šabić je sa svojim timom pažljivo odabrao predavače, teme i raspored. Sama konferencija je urađena po nemačkim principima koji pored nesebičnog deljenja znanja uključuju i neke novitete.

Tako se organizatori trude da tokom pauza povezuju posetioce po srodnosti poslovanja, a takođe je postojao i speed biznis date, deo gde svako može da u vremenu manjem od tri minuta predstavi sebe i svoje poslovanje. Na taj način možete se brzo okružiti relevatnim saradnicima.

Ovakve privilegije ne postoje ni na jednoj konferenciji.

A sada nešto o predavanjima koja su uzrokovala rečenice u mojoj beležnici. Naravno, nije poenta da prepričavam prezentacije više od dvadeset uspešnih ljudi koji su ostvarili ozbiljne rezultate kroz internet poslovanje.

Pošto je reč o SEO blogu, želim da podelim neke od zanimljivih momenata sa konferencije i motivišem vas na novo druženje kad konferenciji opet dođe vreme.

Konverzija, publika

Brainstorming konsultanata u pauzi za kafu 🙂

Šta mislite koliko bi koštalo da skupite u isto vreme i na istom mestu Istoka Pavlovića, Nemanju iz Koka Kole, Šabića i Varagića i da ih pitate o dilemama koje vas muče? Na primer, o optimizaciji korisničkog doživljaja neke aplikacije?

Odgovor je verovatno: na hiljade Eura. Međutim na pauzama konferencije to možete da uradite spontano i besplatno. Svi su svesni da se znanje množi deljenjem, te je opušteno ćaskanje uz kaficu na odlično raspoređenim pauzama još jedna vredna osobina ovog skupa.

Istokova suptilna igra sa surferima: hladno > toplo > vruće

A ko je prvi nego Istok.

Ljudima je prevelik stres kad im se obratite sa neba pa u rebra, na primer direktnom reklamom na Fejsu ili Adwordsu o nekom novom proizvodu.

Nepripremljenim surferima zato je bolje pripremiti native članak na nekom brendiranom portalu u koji on ima poverenja, gde će ih, uslovno rečeno, „nezavisni novinar“ zagrejati pričom i tako utopljene preko linka poslati na kupovinu na sajt gde se dešava konverzija.

Upravo takav članak sada treba promovisati kroz PPC kanale. Istok je odlično razradio ovu temu, naveo je primere kada ovo važi, a kad ne.

U SEO kontekstu, ono što bih mogao da se dodam da ovo jeste sofisticirani link bilding i ako pravilno postavimo anchor tekstove u linkovima, možemo direkno povećati SEO pozicije vrućeg saobraćaja, tj. surfere koji već znaju za proizvod i koji sa Gugla direktno odlaze na sajt gde se dešava konverzija.

Varagić: Da li razlikujete taktiku od strategije?

Kad slušate Varagića, onda vas on tera da duboko promislite o smislu onog što radite. Ako mogu da sumiram celu njegovu prezentaciju u par rečenica, poenta je sledeća.

Ako želite nešto ozbiljno da radite, onda morate da se menjate. Kad se menjate i unosite novine, veoma je bitno da znate šta to radite i zašto to radite (strategija), a manje bitno kako to radite (taktika). Iskoristite ovaj trenutak, pa odgovorite sebi na ova pitanja. To ne može da se radi kampanjski.

Varagić je prošao ogroman broj poslovnih modela, od kojih je neke i sam sam osmislio, uključen je u nar najvećih internet projekata u Srbiji, a Srđan i ja smo imali priliku da provedemo celo jedno veče u razglovoru sa njim, pa se nadam, da ću vas uskoro u jednom od narednih članaka obavestimo o jednom novom projektu.

5 minuta saučešća … za SEO

Kako sam bio odlutao kad sam čuo ovu rečenicu, parafraziraću:

Nažalost, imam tužnu vest, jedan naš dragi saradnik je umro, te molim minut ćutanja za… SEO 🙂

U te tri tačke, onako naivno sam poverovao da se nešto stvarno loše desilo nekom od IT drugara, jer život na Balkanu je i previše pun stresa, ali ispostavilo se da je reč o dobro razbuđujućoj šali.

SEO je dobro, življi nego ikad, a na šta se SEO sveo, pročitajte sada 🙂

Long tail SEO taktike Nenada Pantelića

Pantelić je na jednom upečatljivom primeru pokazao da ne treba da jurimo posetu na najpopularnijim frazama nego da se fokusiramo na konverzije koje, pesnički rečeno, vole da obitavaju u „long tailu„.

Njegov maestralan primer je istraživanje ključnih reči u kome se umesto izbora fraze „izrada kuhinja po meri“ koja ima konkurenciju, može izabrati fraza „izrada ugaonih kuhinja po meri“ koja to nema i odmah, po kreiranju jednog običnog članka sa ovim naslovom otpočeti sa pecanjem vrućih surfera.

Posle predavanja, glasno razmišljam o spoju njegovih istraživanja ključnih reči i njegove analitičnosti sa mojim linkovima? Pa, prevrnuli bi RS internet na SEO kanalu 🙂 Priželjkujem da počnemo da radimo zajedno, i kako stoje stvari, to se može desiti i vrlo brzo.

Šabić: Vaš biznis model oslikava vas

Šabić je održao predavanje o biznis modelima koji rade i bio učesnik dva ili tri panela, iskreno više i ne mogu da se setim svih aktivnosti… Međutim, dobro se sećam nekih od saveta:

  • Umesto A/B testova, radite A/B/C/D testove i u svakom testu menjajte samo jedan element (to smo probali sa Srđanom na banjalučkim ćevapima)
  • Zaključak ima smisla ako je uzorak veći od 1000, tj. za velike firme veći od 10.000
  • U optimizaciji konverzija detalji su veoma važni
  • Eksplicitno objasnite kako će vaš proizvod pomoći klijentu
  • Koristite video, što više „toplih“ slika i realna iskustva korisnika
  • Koristite emociju straha (lager se prazni, upravo je Mujo kupio 1 od poslednjih 4 aranžamana…)
  • Boja dugmadi za kupovinu mora da se razlikuje
  • Radite SEO za Amazon, Booking, tj. unutar neke platforme, tamo je SEO još na nivou iz 2010. godine
  • Novi trendovi biće virtuelna realnost i čet botovi
  • Osmišljavanje Adwords kampanja prema platežnoj moći

Vaš biznis model je slika vas. Radite na sebi, unapredite sebe i unapredićete i svoj proizvod.

Ko ne može da vas napadne, taj ne može ni da vas brani

Za kraj, organizatori su zamolili za kritiku. Tapkanje po ramenu je dobro samo početnicima, ali pravi profesionalci imaju naglašenu emotivnu rezonancu nad iskrenom kritikom.

Neću spominjati kozmetičke detalje koji su možda falili ili ne, nego bih izložio jedan detalj. Nahodao sam se po konferencijama i meni su posebno ostale upečatljive one konfe koje se dešavaju na nekoj posebnoj destinaciji. Sećam se konferencija na Kopaoniku, Staroj planini, Paliću, Novom Vinodolskom, itd.

U gradovima se ljudi raštrkaju, a ako govorimo o Bosni i Hercegovini, 2-3 dana na Jahorini ili Neumu bi dodatno povezalo ljude na još opušteniji način.

Dok ne dođe vreme za razmatranje ove ideje, još jedno veliko hvala Nedimu, Nemanji, Ljiljani, Dajani, Tamari i Sanji!

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: