Off page optimizacija

Link building usluge [zašto je i dalje važno kreiranje linkova]

Kako obično biva, pred kraj godine obično iznesem neke lične predikcije u kom pravcu očekujem da će se SEO diferencirati. Tako sam radio prošle, pretprošle i još par godina unazad od kad vodim ovaj blog.

I pre nego trasiram centralnu temu, evo male digresije.

Podsetimo se, da je ova, 2015. godina iz SEO ugla obeležena uvođenjem „responsive dizajna“ kao uticajnog rangirajućeg signala za prilagođavanje surferima sa mobilnih telefona.

Ali ovog puta neću da pišem o tome šta će se dešavati, već šta se neće desiti. A ono što se sigurno neće desiti to je obezvređivanjekvalitetnih linkova koji su manuelno građeni, tj. stvarani tokom procesa rogubatnog imena zvanog link building.

Prosto, zajednički imenitelj za većinu propalih projekata na webu je odsustvo SEO optimizacije. Tj. vrlo je malo standardnih biznisa koji su imali odličan SEO i onda su propali.

Naravno da ću se i dalje zalagati za Link Earning i Content marketing, al utemeljivač sam nekoliko uspešnih web sajtova koji su isključivo manuelno građenim linkovima postali domninantni na pretraživačima u svojoj oblasti.

U daljem tekstu, zamolio sam Sonju Todorović, da prevede tekst  o link bildingu sa Search Engine Land-a i da ga zajedno prilagodimo jednom malom tržištu kao što je ovo naše domaće.

Pažnju sada podignite na maksimum, konačno smo krenuli:

Sa približavanjem 2016. dolaze nam i razna istraživanja i tekstovi o tome kako će usluge link buildinga i SEO optimizacija izgledati u narednoj godini. Jedno od predviđanja je da će manuelni link building doživeti svoj pad u nastupajućem periodu. Međutim, postavlja se pitanje da li to ikad može da se desi? Da li manuelni link building ikad može da zastari, postane staromodan, pa tako na kraju i odbačen?

Uloga link buildinga je od velike važnosti za SEO. Bez namerne potrage za linkovima propuštaju se bitne marketinške šanse i mogućnosti. Ignorisanje manuelnog link buildinga može biti opasno za sve one koji se bave online marketingom i uslugama SEO optimizacije. Razlozi za to su brojni, a u obzir treba uzeti sve njih, da bi se odgovorilo na pitanje da li content marketing i link earning mogu da zamene link building. Pre nego odgovorimo na ovo pitanje, da se vratimo u ne tako daleku prošlost.

Istorija i razvoj link buildinga

Ne prođe ni mesec dana, a da neko iznova i iznova ne sahrani SEO optimizaciju i  link building. Pingvin algoritam koji je razvio Google, naravno, nije uspeo da apsolutno suzbije spem i automatizaciju bez dodate vrednosti koja postoji na internetu. Za usluge link buildinga se pre toga vezivao princip da je važan kvantitet, a ne kvalitet. Međutim, Pingvin algoritam jeste uspeo da solidno očisti i dobro proseje spemove, što je zapravo pomoglo link building industriji.

Linkovi su uvek bili važni za pozicioniranje. Bili su srž Google-ovog originalnog algoritma pretrage. Na prvom mestu, ono što je definisalo Google je upravo sistem vrednosti računanja i vrednovanja linkova. Linkovi nisu ni više ni manje nego fina povratna sprega sa tržišta i to je ono što je Google uzdiglo iznad drugih internet pretraživača i dalo mu veliku prednost.

Danas, linkovi su ostali moćni zato što Google i dalje investira u linkove kao signale. Sa svakim apdejtovanjem Pingvina ili sličnom akcijom od strane anti spam tima, linkove kao signale (glasove) Google sve bolje razume i sve bolje meri. Prosto, razumevajući dolazne linkove, on filtrira spem – i rangira odlične od vrhunskih sadržaja.

Sa naglom pojavom Pingvina u 2012, mnogi u sferi digitalnog marketinga su počeli da se udaljavaju od link buildinga. Neki od razloga su:

  • Pingvin je umanjio vrednost spem linkova i po prvi put uveo negativne poene za iste,
  • Pingvin je kaznio sajtove koji spemuju, ne samo umanjujući njihovu vrednost nego i označavajući ih kao „visoko rizične“.
  • Google je ostao mističan oko toga šta je pokrenulo Pingvin filter, što je raširilo strah, nesigurnost i sumnju, kao i dezinformacije, u vezi linkova.
  • Klijenti pogođeni Pingvin filtrom, u želji da se distanciraju, postali su uplašeni do odustajanja po pitanju link buildinga kao dominante aktivnosti off page SEO optimizacije.
  • Zbog diletanata među SEO stručnjacima SEO optimizacija je zapravo postala veoma klizava, na uštrb čega je content marketing postao sve popularniji.

Sve ovo je formiralo savršenu podlogu za prodor i evoluciju content marketinga nad link buildingom. Mnogi SEO stručnjaci su content marketing videli kao zamenu za link building, pa su počeli da forsiraju link earning kroz content marketing – strategiju koja podrazumeva kreiranje visoko kvalitetnog sadržaja koji će, prirodno, privlačiti linkove.

Pišete lepe i zanimljive tekstove i linkovi sami dolaze. Nekad može, ali ne i UVEK!

Jedini problem je što u pojednim industrijama, pogotovu na manjim tržištima, poput Srbije na primer, linkovi se nikad nisu spontano pojavili, pogotovu ne sa autoritativnih i relevantnih sajtova.

Sprovođenje link strategije i dalje je ostao manuelni trud čoveka.

Content marketing ne može da zameni link building

Teorija link buildinga je zasnovana na pretpostavci da će odličan sadržaj prirodno zaraditi linkove kroz angažovanost ljudi i njihovu svest o kvalitetu samog sadržaja. Međutim, nedavna Moz.com-a studija dokazuje izostanak ove tvrdnje.

Ova studija u kojoj je analizirano više od milion članaka, pokazuje da zapravo ne postoji kauzalitet između deljenja po društvenim mrežama i indukcije linkova. Tekstovi koji su izabrani za studiju su masovno deljeni na internetu, tako da je njihova popularnost evidentna.

Dve ključne tačke ove studije koje je Stiv Rejson, direktor BuzzSumo servisa primetio su:

  • Kada se analizira uzorak od 750.000 članaka uključenih u ovo istraživanje, više od 50% njih i dalje nema dolazne linkove. Lako je gomilati „šerove“ i socijalni engejdžment jer on može i da se plati, al mnogo je teže indukovati linkove, tj. spontano ubediti one koji kreiraju sadržaje da vas linkuju. Dodao bih da Gugl još uvek ne razlikuje prirodni šer od plaćenog šera, ali sigurno će aktivnosti uticajnih socijalnih profila u budućnosti sve bolje meriti, premda to još uvek nije opšti slučaj.
  • Uopšteno gledajući sve tekstove, nije bilo korelacije „šerova“ i linkova (tačnije, iznosi 0.021%), što ukazuje na to da ljudi šeruju i linkuju iz različitih razloga i pobuda.

Cela SEO paradigma uticala je na to, da se sve obazrivije linkuje, jer kroz linkove vi rasipate SEO, te ovim se dokazuje da iako su sadržaji odlični, tj. široko deljeni na društvenim mrežama, uopšte ne indukuju tako lako linkove.

Linkovi se ne stvaraju slučajno, potreban je manuelni, ljudski napor i trud za to. Stvaranje privlačnog sadržaja je svakako vrlo važno za digitalni marketing, ali manuelni link building je neophodan da bi se u potpunosti iskoristila maksimalna mogućnost linka i da bi takvi sadržaji dobili linkove kakve zaslužuju.

Osiguravanje linkova zahteva manuelni trud i promociju

Bez manuelne promocije, optimalna vrednost linkova se gubi. Postoji nepisano pravilo koje glasi da ako želite da neki članak zaživi na rezultatima pretraga, onda na 2 sata kreiranja sadržaja, treba dodatnih 8 za njegovu promociju.

Razlog leži u prostoj činjenici da su linkovi i dalje snažni signali u Google algoritmu pretrage, neophodni za dobro rangiranje. Sa druge strane, ovakvi linkovi donose ceo jedan korpus dodate  vrednosti koje ne zahvataju samo SEO optimizaciju, već i:

  • Brendiranje sajta kroz anchor tekst i povećanje brend search-a
  • Susret aktuelnih sadržaja sa novim surferima,
  • Više pristupnih mesta ka sajtu
  • Upućivanje živog saobraćaja na sajt

Da bi se u potpunosti iskoristila vrednost linkova, oni se moraju i manuelno tretirati.

Suštinski posmatrano, link building je u osnovi ideja i ne može da zapadne u prost šablonizam, jer pravi, visoko kvalitetni link building unosi dodatnu vrednost i zahteva:

  • Duboke kreativne uvide,
  • Strategijsko osmišljavanje i potpuno razumevanje industrije u kojoj se dešava optimizacija,
  • Ubedljivost,
  • Izgradnju jakih personalnih veza i interakciju među influenserima i autoritetima u blogosferi, na forumima, socijalnim mrežama,
  • Suštinsku sinergiju svih grana digitalnog marketinga
  • Detaljno istraživanje tržišta i jasno razumevanja semantičke pretrage
  • Kritičko razmišljanje i prevrednjavanje
  • Relevantnost

Pravi linkovi zahtevaju pre svega ideju, puno dodate vrednosti, multidisciplinarnost, manuelnu promociju i trud. Prave linkove su izgradili ljudi za ljude, i upravo takve linkove Google i ceni.

Linkovi će i dalje biti važni u SEO optimizaciji, pretrazi i online marketingu

Linkovi bi trebalo da budu deo mnogo šireg marketinškog kruga, zahvaljujući njihovoj fundamentalnoj važnosti za web. Dok god ljudi žele da njihov biznis dominira na rezultatima pretraga, biće potrebe za manuelnim link building uslugama. Prirodno, i paralelno sa njim i druge marketing strategije će se razvijati, ali bez manuelnog, ljudskog svesnog truda, šansa za frazu „kako biti prvi na Guglu“ ostaće neiskorišćena.

Bez obzira na to kako Google ili neki drugi pretraživač uređuje svoje algoritme, linkovi će i dalje biti bitni. Ali nije sam Gugl algoritam suština zbog koje se linkovi čine vrednim. Vrednost koju linkovi daju webu je ono što ih čini toliko značajnim. Linkovi igraju ključnu ulogu na internetu jer bi bez njih navigacija kroz internet bila neverovatno teška i otuđena.

Ljudi koriste linkove da bi se snašli na internetu, i to je ono što se neće promeniti ni u 2016, a ni nadalje. Manuelni link building će zbog toga i dalje biti vredan u svetu online marketinga, uprkos svemu.

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

  • Milane, u potpunosti se slažem sa tobom! Koliko god bilo prirodno da se broj faktora širi, i podržavam to, broj i kvalitet linkova moraće da ostane faktor. Kada uzmemo u obzir stanje u domaćoj pre svega blogosferi, i uopšte na webu, osim plaćenih linkova mogućnost earninga počinje da teži nuli. Jednostanvo, ljudi i kada pišu, linkuju s polja, linkuju vikipediju, linkuju i ponešto sa strane, al ako su ikada čuli za SEO, staviće no-follow. Ako već nije „da komšiji crkne krava“, onda da „komšijinoj kravi ne produžavamo život“. Plus, zašto ne bi svaki mali blog iskoristio situaciju na tržištu, pa uzeo neki dinar… I tako u krug, ode industrija 🙂

  • Milane, apsolutno se slazem sa tobom da ce link building preziveti i ovu i sve naredne Nove godine. Ali link building na pravi nacin, raznovrstan i inovativan. Ja ne bih previse pravio razliku izmedju link buildinga i link earninga. Link bilding je i kad na primer napises vrhunski tekst o najsavremenijim metodama operacije vena pa ga ponudis drugima u zamenu za link. To sustinski jeste guest posting ali je ujedno i link earning jer si ulozio vreme, energiju i u krajnjem znanje i sve to dao nekom drugom da objavi na svom sajtu. Pametan rad, miksovanje razlicitih metoda, ulaganje energije i znanja u gradnju linkova ce svakako davati rezultate i u buduce. E sada to uopste nije jeftino, tj takav pristup zahteva energiju i resurse ali to vec nije ovde tema. Jos samo da dodam da link building svakako mora biti pracen kreiranjem kvalitetnog sadrzaja za sam sajt, te generisanjem social signala uz podrazumevano seo friendlysadrzajno i tehnicki postavljen sajt. Sve to zajedno predstavlja formulu SEO uspeha.

    • Upravo tako, hvala što si svratio!

      Jednostavnijim jezikom, na samom sajtu treba stvoriti plodno tle u vidu vrhunskih sadržaja, da bi link koji se pojavi taj sadržaj i oplodio 🙂 i još kad se zalije socijalnim šerom eto rasta na Guglu 🙂

      Postaćemo ratari 🙂

      • Svracam ja cesto da proverim jel ima nesto novo, al se retko zbog obaveza oglasavam 🙂

        Dobro ti je ovo poredjenje sa ratarstvom, vidim da si skorije radio analizu te nise i sajta pa ti je u podstvesti 🙂

        Svracam i dalje, svrati ti i kod nas, gledacemo da sto vise nahvatamo vreme za korisne clanke bar jednom nedeljno.

        A kad budes u BG ocekujemo te na kolace i brainstorming 🙂

        P.S. Imam sugestiju: Nije mi stigla nikakva notifikacija na mail kad sj odgovorio na moj prethodni komentar. Mozda bi to bilo dobro da stize.

  • raduje ovaj tekst, sa zadovoljstvom sam procitao to da link building nije izgubio od znacenja. Nalazim previse tekstova na Internetu gde se tvrdi suprotno, da su content writing i socijalne mreze postali dominantni. Da li mozete da nam kazete sta se desava sa direktorijumima linkova, da li su oni izgubili svoju moc il se josh racunaju?

  • Računaju se oni direktorijumi koji imaju suštinskog smisla i koje surferi posećuju.

    SEO terminologijom: ako direktorijum figuriše na prvoj strani Gugla na određenim frazama, za te fraze link sa direktorijuma vredi 🙂

    Od domaćih direktorijuma ima par koji vrede, PlanPlus recimo i preporučujem da ubacite vaš sajt na njega… (naravno nije jeftino)

  • Pusti čika Gugla da ih estimira 🙂

    Zna on šta treba da radi spam tekstovima u kojima se prosto žvaće jedno te isto i postavljaju komercijalni anchor tekstovi bez ikakvog dodatog i dodatnog smisla 🙂

    Drugim rečima radi ti kvalitetno svoj posao i ne brini se za ostale 😉

  • Nije bitna dužina teksta, mnogo je važnije koliki uticaj ima taj tekst na posetioce, bilo u vidu posete linka ili komentara ostalih posetilaca. Tekst za Google je pomalo sumnjičava kategorija, mada treba ugađati i njemu.

    • Vidi se komentarišete više zbog linka u potpisu i da niste čitali članak. A dužina jeste bitna jer ne može se ozbiljno obraditi tema (10x content na primer) bez kvantiteta. Naravno kvalitet ne sledi nužno iz kvaniteteta…

        • Ma nije bitan ni kvantitet ni kvalitet, pogotov u Srbiji. A u toj našoj Srbiji, čita se 5-10 portala na kojima se plasira sve i svašta. Statistička i svaka druga većina korisnika Interneta u Srbiji je konzument ovih monopolista koji iza sebe imaju mašinerije poput TV medija, radio i štampanih medija. Teško je tome konkurisati bez obzira na kvantitet i kvalitet tekstova. Jednostavno, to je sila koja guta male sajtove. Istini treba pogledati u oči.

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: