Off page optimizacija

Lokalni SEO > Google biznis lokacije + Google mape

Beograd, Crkva Svetog Marka
Beograd, Crkva Svetog Marka

Verovatno ste primetili da je Google značajno promenio i stalno menja način na koji prikazuje rezultate pretrage. Njegov cilj je da što efikasnije poveže surfera sa ciljem koji surfer traži. U ovom postu razmatramo SEO taktike koje se tiču komercijalno lokalnih upita, tj. scenarije kad klijent planira da potroši određenu sumu novca na uslugu ili proizvod u lokalu oko sebe.

Ako ukucate u pretraživač ključnu reč koja se odnosi na neki lokalni ili konkretni biznis i uslugu, prvo što rezultati pretrage prikazuju su lokacije u vašoj blizini na kojima možete pronaći ono što tražite.

Tačnije, iznad standardnog spiska veb-stranica koje se odnose na ključnu reč tj. standardnog SERP-a, pretraživač vam prikazuje odeljak sa Google lokacijama firmi u lokalu neposredno oko vas koje bi mogle da vam ponude svoje usluge. Ako kliknete na neku od lokacija, završićete direktno na Google mapama gde su crvenim oblačićima slikovito prikazani svi rezultati pređašnje pretrage.

Kuća Putovanja

Takođe pojedine firme se pojavljuju u desnom delu rezultata pretrage u takozvanom grafu znanja.

Šta ovo konkretno znači?

Google poslovne lokacije ili žargonski rečeno adresar firmi, tj. Google žute strane postale su veoma bitan deo pretrage jer umnogome skraćuju vreme traženja osnovnih informacija o firmama koje bi vam mogle pružiti usluge. Umesto da tražite adresu po različitim ćoškovima veb-sajtova, pretraživač vam je preko Google mapa pruža jednim klikom sa još dosta dodatnih informacija ostalih korisnika.

Ako se stavite u poziciju preduzetnika, nameće se prost zaključak ‒ ako želite da privučete klijente putem interneta, možete li odoleti benefitima besplatnog rangiranja u Gugl adresaru? Drugim rečima, Google business place jeste nezaobilazna taktika za vaš lokalni biznis.

Zašto je bitno da ste prisutni u Google adresaru i Google mapama?

Posmatrajmo benefite iz ugla surfera. Recimo da nam je trenutno potreban majstor, prodavnica auto-delova ili jednostavno dobar restoran italijanske kuhinje, a ne znamo za nijedan koji se nalazi u blizini.

Prvo za šta će se današnji potrošači uhvatiti je, naravno ‒ Google pretraga. I apsolutno s pravom, jer će, zahvaljujući sve dirferenciranijem rezultatu pretrage na Googlu, dobiće ne samo web sajt na kome se nalazi usluga za njihov upit, već još mnogo toga već, na primer kako da se do željenog mesta stigne.

Posmatrano iz ugla firme koja pruža usluge benefiti su sledeći:

#Prvo:

prisustvo među Google lokacijama  je odličan besplatni marketing. Čak i da se klijent prvi put ne odluči za vaš lokalni biznis, vi ste već ušli u njegov registar, tj. dobili ste besplatnu reklamu, a ovi podaci biće korišćeni sve više i u Google Grafu znanja koji se pojavljuje sa desne strane rezultata pretrage.

#Drugo:

Google rangira rezultate upravo po blizini lokacije (nagrađuje mikro momente), a pored putanje do vaše firme daje još mnogo korisnih detalja, radno vreme, slike radnje, opseg cena, kontakte i slično. Adresar je neka vrsta digitalne hostese koja sve preciznije meri lokalnu poziciju surfera i preusmerava ga ka cilju.

Eh taj SEO 🙂

Uz pomoć Google My Business alata se vrši integracija sa Gugl mapama
A koliko ste dobro istaknuti među Google lokacijama zavisiće (ali ne uvek) i od vašeg kompletnog SEO nastupa, tj. od toga koliko ste generalano odmakli u optimizaciji.

Jasno je da danas prisustvo na Google mapama mora biti među najbitnijim stavkama vaše lokalne SEO strategije pa hajde da nešto više kažemo o alatu Google My Business preko kojeg se vrši integracija sa Gugl mapama.

Google Mape

Na osnovu čega se određuje rangiranje među Google lokacijama?

Kao što smo rekli, to kako će Google rangirati rezultate pretrage lokacija zavisiće od više faktora.

Prvi i osnovni kriterijum pretrage jeste da se prvo prikazuju lokalni rezultati. Google lokacije danas su veliki deo Google pretrage, što znači da više nećete nužno u rezultatima dobijati firme koje su najbolje (i najbolje optimizovane) od svih generalno.

S tim u vezi, drugi kriterijum je i blizina lokalnog biznisa lokaciji na kojoj se korisnik trenutno nalazi pri pretrazi. Logično, prednost će imati onaj lokalni biznis koji je fizički bliže potencijalnom potrošaču.

Google je svojim automobilima  skenirao puno mak adresa modema sa kojih se pristupa, i on ima mnogo podataka o vašoj lokaciji kad surfate. Sve bolje zna lokaciju desktop uređaja, podrazumeva se da prati i kretanja sa android uređaja, te veštačka inteligencija sve ovo koristi kad rangira rezultate.

Ovaj kriterijum očigledno nije nešto na šta se može uticati, ali treba ga znati. Na kraju krajeva, vi želite da privučete prvenstveno potrošače iz svog bližeg ili daljeg okruženja ‒ jer ima više izgleda da će se oni vratiti i ubuduće.

Kriterijumi na koje možete da utičete su relevantnost i vidljivost, oba bitna za dobar kao online tako i oflline marketing.

Iako će ovi kriterijumi zavisiti i od povratnih informacija koje o vama daju potrošači, postoji način da njihovim unapređivanjem poboljšate svoju poziciju među Google lokacijama u rezultatima pretrage.

Ako neko u pretragu uključi ime grada ili naselja, vi imate više šansi da se nađete na vrhu pretrage ako Google mape imaju više informacija o vašem lokalnom biznisu.

Pritom, Google danas funkcioniše po algoritmima koji samostalno uče na osnovu enormnog broja podataka koji im stiže iz različitih izvora. Tako kada vaša Google lokacija pruža dovoljno preciznih informacija o vašem poslu, pretraživač može zaključiti da ste baš vi odgovarajuć izbor za određenog potrošača, čak i onda kada se ne poklapate sa ključnim rečima pretrage u potpunosti (semantičko razumevanje pretraga).

Druga važna stvar na koju možete uticati jeste vidljivost vašeg brenda. Ona se pre svega odnosi na to koliko je vaš lokalni biznis popularan, tj. koliko je ljudi čulo za njega (brend search na primer). Google će u ovaj kriterijum uključiti vaše prisustvo i na internetu i među klijentima u stvarnom svetu.

Svaki link, članak, katalog ili bilo kakva druga reprezentacija skupljaju vam poene koji grade vašu istaknutost i samim tim bolje rangiraju vašu Google lokaciju.

Dobroj istaknutosti doprinose i ocene i recenzije koje vam mogu pružiti potrošači. Što više korisnika ostavi dobar komentar ili vam da bolju ocenu, Google će to bodovati kao dobru istaknutost na internetu.

Napomenimo nemojte varati i terati vaše zaposlene da pišu lažne recenzije, ne isplati se to, jer postoji odličan sistem koji proverava autentičnost recenzenata.

Napredna optimizacija za Google poslovne lokacije

Kao što rekosmo, dobra optimizacija za Google mape uticaće na to da se vaša Google lokacija češće pojavljuje kao rezultat pretraga korisnika u vašem okruženju.

Međutim, lako je to reći, ali treba znati i šta to podrazumeva. Šta, dakle, treba da podrazumeva dobra optimizacija za Google mape? Kako da poboljšate ranking svoje Google lokacije? Ne tako teško kao što mislite.

Prvi korak jeste da poboljšate informacije koje nudite o svom lokalnom biznisu. To znači da morate uneti sve tražene informacije u Google My Business platformu kako bi i Google i korisnici imali bolju predstavu o tome čime se konkretno bavite.

  • Pre svega, navedite tačnu adresu (obavezna je verifikacija koja se dešava putem pošte), kontakt telefon i precizno radno vreme. Onda kada se nešto od ovoga promeni, obavezno ažurirajte i podatke koje ste ponudili preko Google My Business. Ukoliko prečesto menjate adresu, Gugl vas može smatrati prevarantom i eliminisati iz ovih funkcionalnosti. Zato nemojte varati i nemojte se igrati sa adresom na kojoj se prijavljujete.
  • Počnite da koristite opciju Google Posts u okviru Google My Business može biti odličan marketinški način da privučete potencijalne mušterije tako što ćete postavljati obaveštenja o akcijama, događajima i promocijama, te postavljati fotografije i razne linkove (odnosno calls to actions).
  • Pored samih informacija, bitno je i da ostvarite odnos sa korisnicima preko mapa. Ovo znači da treba da pratite komentare i recenzije, moderirate ih i odgovarate na njih. Tako pokazujete da vodite računa o svojim klijentima i da cenite njihovo mišljenje. Ne samo to, trebalo bi i da podstaknete korisnike da vam ostavljaju ocene i recenzije tako što ćete im omogućiti linkove preko kojih to mogu i uraditi.

Mali savet: učite o kriznoj komunikaciji i razlikujte argumentovanu kritiku od botova, trolova i provokatora.

Potrudite se i da budete aktivni preko svojih Google lokacija, skoro jednako kao i preko društvenih mreža. Postavljajte ažurirane fotografije, kao i nov sadržaj koji se fokusira na okruženje lokalnog biznisa. Naravno, lako je napisati, ali treba i sprovesti.

Istražite lokalnu oblast, konkurenciju i ključne reči i fraze za koje su druge firme optimizovane (retko ko je u Srbiji pravilno koristi ovaj resurs). Pokušajte da odgovorite na često postavljana pitanja preko bloga, na primer, i potrudite se da uključite lokaciju u odgovor kako bi Google-ov algoritam pokupio tu informaciju.

U Srbiji ovo itekako ima smisla za područje grada Beograda, pa evo jednog primera u najširem smislu reči kada se radi lokalni SEO.

#Primer lokalni SEO za mali biznis u Beogradu

Zanima vas lokalizovana pretraga samo za konkretni grad i ništa van njega? Tj, nudite usluge ili proizvode isključivo u Beogradu i želite da se fokusirate samo na klijente koji se trenutno nalaze u našem glavnom gradu. Surferi iz preostalih gradova, poput Novog Sada, Niša, Kragujevca ili Subotice samo teorijski mogu biti vaši klijenti koji vam praktično ne znače ništa. Dobar primer su stomatološke usluge, restorani, poliklilnike, veterinarske usluge, razne vrste kozmetičkih usluga i slično.

U tom slučaju, stručno rečeno, potreban vam je lokalni SEO za teritoriju Beograda. Ako su vam kapaciteti bitno ograničeni onda se to zove SEO za mali biznis.

Panorama Beograda
Panorama Beograda, Crkva Svetog Marka. Izvor: TT-Group.net

Niste žalili resurse na (re)dizajn sajta, istraživanje lokalnih ključnih reči, napisali ste korisne sadržaje sa puno dodatne vrednost na sve objavljeno. Popunili sve relevantne meta tagove, sve je lepo polinkano, brz domaći server, podešena je Gugl analitika i Webmaster Tools,  čak ste krenuli i sa plaćenim oglašavanjem na Fejsu i Adwordsu.  Al nešto ne štima, još uvek niste prvi na Google, u čemu je problem?

Eto nekoliko važnih koraka koje svaka  profesionalna SEO optimizacija treba da sadrži da bi bili dominantni u svom komšiluku:

1. Da li ste sajt autorizovali na Google Business i uredno popunili sve podatke iz gornjeg dela teksta?
2. Da li ste krenuli sa objavama na Google Business profilu? Ako niste, objavite par statusa o najtraženijim uslugama.
3. Lokacija od centra je nekada bila metrika, kao i broj preporuka (vodite računa o ovim detaljima i kreativno ih skalirajte)
4. Da li sajt vašeg brend dominantno linkuju relevantni RS domeni ili samo Com, Net, Org i slično?
5. Da li ste uneli precizno lokaciju u Facebook stranu, Twitter nalog, Pinterest, Instagram? Ovo znači, da i profili koji najviše lajkuju, retvitaju imaju koordinate u Beogradu 🙂
6. Integrišite Google mape u sajt,
7. Probajte Bing Mape :), a spomenimo da je Yandex krenuo sa mapiranjem Kragujevca 🙂
8. Da li ste prijavljeni u živim lokalnim direktorijumima? Za Srbiju preporučujemo samo Plan Pus, Žute Strane, Aladin i za beogradsko područje možda još i 011 Info. Sve ostalo zaobiđite u širem luku jer postoji jeftiniji link building. Naravno, mejlovi i telefoni koji se pojavljuju na ovim sajtovima moraju biti usaglašeni, tj. isti sa onim na vašem, jer sve je to citat i važan znak preporuke da se radi o istom entitetu.
9. I naravno, gledajte da napravite što više linkova sa relevatnih RS domena koji imaju Beograd u domenu ili URL-u strane sa kojeg dobijate link, odnosno da su kontakti sa sajta iz Beograda. Ovo znači, da je za usluge lokalne SEO optimizacije u Beogradu, najrelevantije da vas linkaju beogradski RS sajtovi (fiksni telefon na primer su 011) iz vaše oblasti pre nego ostali. Za pravi i vredan link vredi potrošiti i ceo dan pregovora jer u doba 2.0 relevantnosti to se jedino isplati.

Kao i obično, nema mistike, pa ponovim još jednom:

– Atraktivan i brz responsive dizajn (pogotovu prvi prikaz na displeju telefona) koji povećava korisnički doživljaj sa optimizovanim slikama i po mogućstvu autorskim video klipom na domaćem hostingu.
– Sadržaji sa više dodatne vrednosti u odnosu na konkurenciju,
Social BG engagement: fejsbuk šerovi, tvitovi, Gugl plusići sa uticajnih Bgd profila
– I magična mirođija urbani i relevantni linkovi sa „beogradskih“ domena (ili bar 011 fiksni telefoni na stranici kontakt)  i eto vas ka vrhu!

I naravno malo sreće, koja uvek zatreba, jer neće vas niko tek tako linkati i lajkovati. Ako treba malo da poguramo javljajte se 🙂

Neko vaše iskustvo na ovu temu? Komentari su dobrodošli 🙂

Tagovi

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: