On page optimizacija

Migracija sa jednog na drugi CMS iz SEO ugla [Agromedia.rs slučaj]

U klasično racionalnim analizama nije teško primetiti da ili postoji evolucija, tj. razvoj i usavršavanje određenog procesa/sistema ili devolucija, tj. retrogradna evolucija u kojoj sistem umesto da teži većem redu teži većem haosu. Čak do nestajanja.

Stagnacija u principu ne postoji, tj. može se pripisati devoluciji. Iz ugla pojedinca posmatrano ili se razvijamo kao ličnost ili propadamo (mnogo konkretnija i korektnija reč za stagnaciju).

Internet je očit primer neverovatno brze evolucije. Više niko i ne uspeva da meri brzinu umnožavanja informacija, dodavanja novih servera, domena,  a neke statistike govore da se svake sekunde objavi 7-10 kvalitetnih članaka na webu. Kao takav, internet se non stop diferencira, a Gugl kao vrhovni policajac poprilično diktira i nadgleda taj razvoj pa nagrađuje ili kažnjava svojom porcijom surfera one koji mu se prilagode, tj. evoluiraju.

Aprila je algoritam rangiranja i zvanično primenio „responsive“ ruho kao važan rangirajući signal i uslovilo vlasnike portala na nove promene.

Naravno da postoji ogroman broj sajtova koji se nisu responsovali i pred čijim vlasnicima je prost izbor: ili će evoluirati u skladu sa potrebama mobilnih surfera ili će biti potisnuti. Ovaj momenat može da bude veliki izvor posla pogotovu mladim snagama koje se još ne snalaze u procesu osvajanja novih projekata. Locirajte sajtove koji se nisu responsovali, kontaktirajte njihove vlasnike i aktivno se borite za projekte.

I samo još jedna digresija.

Podsetimo se da „nekako sa proleća“ broj IT konferencija bude u ekspanziji. Ovaj trend je toliko nabujao da poprima neverovatno dinamičan tok i zato treba isfiltrirati one konferencije na kojima se stvarno deli znanje od onih na kojima se jačaju kontakti i one na kojima se prodaje magla.

Aprila, u Sarajevu, Nedim Šabić, iz mog ličnog ugla bez dileme najveći autoritet na polju Internet Marketinga na Balkanu držao je specijalistički kurs „Efikasne metode internet marketinga„. Pored aktuelne porcije znanja, bilo je puno odličnih kontakata, na primer upoznao sam Jelenu Jovanović, direktoricu AgroMedije, i konačno uživo proćaskao sa Jelenom Radovanović.

Agromedia.rs
Agromedia.rs, poljoprivredni portal

Par meseci kasnije, na preporuku Jelene Radovanović, kontaktirala me Jovanovićeva sa predlogom da se pridružim kao SEO konsultant njihovom timu na online projektu poljoprivrednog portala www.AgroMedia.rs.

Poziv se pretočio u jednu prijatnu i zanimljivu saradnju, verujem dugoročnu, a prvi zadatak je bio SEO konsalting tokom migracija sa starog CMS-a na novi. Tehnički deo priče iz SEO ugla kreće upravo sad.

Korisnički doživaljaj

Iz mog ugla, a prosudite i vi, sam dizajn sa svojim suptilnim nijansama zelene odlično je prilagođen poljoprivrednoj niši kojoj je namenjen.

Navigacija je krajnje intuitivna i laka, server brz i odlično podešen, al’ da se ovo ne pretvori u hvalospev, ukoliko ste primetili da nešto nedostaje ili nije dovoljno dobro objašnjeno, slobodno koristite komentare. Svako ozbiljno zapažanje biće još ozbiljnije razmotreno.

Sadržaji

Ne bih dozvolio sebi da sadržaje komentarišem, jer to nije moja oblast, al’ ono što želim da akcentujem je sinergija video sadržaja i teksta.

Da otvorimo, na primer, neku od emisija iz serijala „Svet poljoprivrede“. Evo, ja sam izabrao kao primer reportažu u kojoj Dejan Jovanović, voditelj, radi intervju sa proizvođačem džinovskog belog luka.

Kvalitetan video sadržaj je generalno komparativna prednost, jer pored odavno prisutnog SEO trenda ovo jeste i jedna dodata vrednost na sve ostalo. U skladu samo sa ovom činjenicom nije teško predvideti da Agromedia ima ozbiljne šanse da vrlo brzo postane najuticajniji poljoprivredni portal.

Mislim i da je ovo prirodan momenat da pozovem sve čitaoce mog bloga koji imaju ideje za popularizaciju poljoprivrede ili neko zanimljivo iskustvo (a znam da ih ima) da se jave Jeleni i Dejanu. Više detalja o pozivu za jednu krajnje otvorenu saradnju možete pronaći ovde.

On page faktori

U prošlih nekoliko godina radio sam na SEO projektima na većini poznatih platformi: Drupal, Magento, o  WordPress-u i de ne govorim, Joomla i naravno prilagođena rešenja.

U ovom slučaju radi se o custom CMS-u koji je razvijen u režiji Mini STUDIO Publishin Group.

Mogu reći da je sada ovo odličan CMS, te naniže pogledajte koje su najbitnije faze koje morate odraditi ukoliko živ sajt prebacujete sa jedne platforme na drugu.

Pošto predmigracijski period podrazumeva minimum mesec dana implementacija, kada krenete u redizajn najpre proverite da li botovi imaju pristup testnom/razvojnom okruženju. Samo produkcijski sadržaji smeju biti indeksirani.

A prilikom migracije vodite računa o sledećem:

– Mapiranje sadržaja treba da bude izvedeno tako da nove landing strane naslede SEO starih strana. Ovaj momenat treba iskoristi za eliminaciju dupliciranih sadržaja. Tj. ni jedan Title i Meta Description ne sme da se ponavlja i ne treba da izlazi iz okvira najbolje prakse. Sam CMS ima entitete: naslovna, kategorije, članak, tag, autor i svi su standardizovani i optimizovani.
– Implementiran je canonical tag kao standard u prevenciji kanibalizacije
– Treba uvesti „last modified“ u XML mapi sajta, da svako editovanje neke od starih URL-ova bude momentalno uočeno iz ugla spajdera.
Responsive dizajn je eliminisao greške koje je nalazio mobile Google bot na prethodnom CMS-u. Mobile errors pratite iz Webmaster Toolsa u odeljku „Mobile Usability“.
– Crawl Errors pao na nulu, tj. sve se uredno indeksira
– Izlazni linkovi su zatrvoreni sa nofollow, da prebacuju samo surfere, a ne i SEO.

Off page faktori

U trenutku migracije ono što je najbitnije kada govorimo o off page faktorima jeste da izvršimo redirekcije u kojima će SEO iz dolaznih linkova sa drugih sajtova biti preusmeren na adekvatne landing strane ili naslovnu. Ukoliko stari linkovi gađaju neku nepostojeću stranu, onda rasipamo SEO, a za više detalja pogledajte članak o mrtvim linkova. Detaljno smo se pozabavili ovome u stavci Search Traffic, Links to Your Site unutar Search konzole.

Umesto zaključka (lično)

Moj utisak je da sa svojom informativnom i edukativnom dimenzijom sam poljoprivredni portal kao online nadogradnja emisije Sveta poljoprivede ima odlično uočen i trasiran pravac na tržištu Srbije. Verujem da će imati odjeka i za surfere iz regiona (tu mislim na Bosnu i Hercegovinu i Makedoniju).

Džinovski beli luk
Džinovski beli luk

Sa druge strane, u okolini Pirota, Poljska Ržana, sestra i ja imamo hektar najkvalitetnije zemlje koje smo stavili familiji na raspolaganje do daljnjeg. Moja žena u okolini Sokobanje ima dodatnih 5+ hekatara ukrupljene zemlje koja je takođe data daljim rođacima u potpuno besplatnu eksploataciju .

Možda me ovaj portal pokrene da se posvetim tradicionalnim konceptima uz modernu tehnologiju. Šest hektara pod džinovskim belim lukom, pa perspektiva ovakvog izazova je nepoznanica čak i za čika Gugla 🙂

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: