Konferencije

Moji utisci sa konferencije #NovaEnergija

Probaću u ovom post konferencijskom izveštaju da na jedan svojstven način dotaknem sindrom konferencija i sve to začinim nekim od aktuelnih trendova iz sveta SEO optimizacije.

Za one koji nisu došli na konfu javni sadržaj (program ili content) je bilo moguće ispratiti preko live strima, a mnogo važnija dešavanja su se dešavala iza konferencijske sale (u holu, na kafi, bazenu, cigaret pauzi ispred hotela, kantini…) što bi odgovaralo takozvanom „link profilu“ u svetu SEO-a.

Šta je bitnije – slušati na času ili vannastavne aktivnosti?

Ovo ponavljam zbog novajlija u online svetu. Ako se pitate šta je značajnije, pažljivo slušanje programa ili ono što se dešavalo van sale, odgovor je sledeći: jedno deset puta je važnije ono što se dešava van sale. Obratite pažnju na termin deset puta je važnije. Ne želim da neko pomisli da sadržaj nije važan, sadržaj je neverovatno važan, jer što je on kvalitetniji i vannastavne aktivnosti su vrednije.

Ako on izostane i 100*0=0 (sto puta nula je nula) pa sve pada u vodu. Trećim rečima, ako ste se vratili bez novih kontakata, brainstorminga i neposredne razmene energije džaba ste i dolazili,
dovoljan vam je bio i strim.

Posledica ovog je da pažljivo planirate vremenske i finansijske resurse za izbor konferencije vredne pažnje. U prethodnom postu sam pričao kako i na osnovu kojih parametara izabrati onu najbitniju za oblast kojom se bavite.

I sada smo spremni za temu iz naslova

#4 utisak – Sendi Skopljak

Ko je Sendi i zbog čega je pozvana na Novu Energiju? Evo jedne slike, a matematičkim formalizmom iskazanim u par slovca, Sendi ima samo 700.000 pratilaca na Instagramu.

Sendi Skopljak
Sendi Skopljak

Ok, znam da priželjkujete i fotografiju u krupnom planu, pa evo linka do njenog Instagram profila.

Mene uvek fascinira snaga ideje u novom ruhu. Jedna od večnih tema je ženski seksipil (kažu piše se seksepil). Ovo je neprolazna ideja koja se stalno prevrednava u zavisnosti od okruženja.

Bez znanja o internet marketingu Sendi je odlično povezala svoj seksepil i afinitet prema aerobiku.  To je prepoznato na Instagramu (u trenutku kad je ova mreža bila u rastu) i desio se fantastičan rezultat.

Maja Petrović – Vitki Gurman, pogledajte njen video ili neki od intervjua na primer , uradila je veoma inteligibilni balans sa ekspertizom u ishrani, Jelena Jovanović je to odlično uradila na IT polju, Zorana je na vlogu prva uokvirila komjuniti trendseterkama i tako dalje. Baš me zanima šta će gospođica MoguJaToSama da uradi, jer krenula je dobro, al kao da gubi svoju individualnost u svaštarenju.

Ali nije poenta da nabrajam princeze digitalnog marketinga, njihovim pominjanjem hteo sam da podignem pažnju na maksimum pre nego iznesem poentu.

Poenta ovo priče je sledeća. Teško je analizirati oblasti jake konkurencije. Probajte da naštimate čula da detektujete tišinu, tj. dosadne oblasti. Šta god pokrenuli u dosadnoj oblasti, pojačanje okruženja biće mnogo jače, jer nema konkurencije koja bi amortizovala odjek.

Konkretno. Da li postoji neki „mačo men“ na domaćem video blogu (vlogu), instagramu … Možda, ja ne znam??? Ovo je, frajeri ako vas ima, brisani prostor za akciju :).

Naravno „seksepil“ je evidentan primer na kojem je ženska inteligencija uvek u prednosti, tj. polje na kome se jasno vidi ženska intuitivnost, ali i nemilosrdnost prema ostatku konkurencije. No idemo dalje.

#3 Dragan Varagić i moj brainstorming sa njim

Moj sledeći utisak je jedna stručna polemika sa profesorom Draganom Varagićem na temu budućnosti SEO-a. Ako slučajno ima nekog ko ne zna, Varagić jeste veliki autoritet na polju internet marketinga. Neko ko je prvi krenuo da edukuje i deli znanje o ovoj oblasti još u prošlom milenijumu :). Rekao bih da je inovator i strateg u procesu lokalizacije svetskih trendova nad internet nebom Srbije. Neko od koga sam dosta učio i često svraćao na blog.

Posmatrač sa strane imao bi utisak da smo se posvađali, a u konkretnom slučaju mi smo imali dosta slične stavove, a u tezama ovo bi izgledalo ovako:

On je posmatrao ceo proces rangiranja rezultata sa najvišeg nivoa, tj. iz ugla kreatora sadržaja koji mora biti fokusiran na sadržaj i korisnika, a moja pozicija je bila da je važno znati i što više pikanterija kako algoritam sortiranja radi, tj. moći interpretirati reakciju Googla u odnosu na reakciju korisnika, jer Google još uvek nije savršen.

Ne mogu da se setim baš svih detalja, nešto ću dodati, nešto oduzeti, nešto modifikovati pri čemu će poenta biti na tome da svi nešto naučimo, a ne kako ja kao znam negde nešto što profesor ne zna. A biće i još nešto na kraju.

DV: Bitna je relevantnost, na primer, relevantan je onaj čije tvitove veoma pažljivo čitamo.
MT: Ja bih to nazvao bitan je autoritet. Jedan od najbitnijih zadatka algoritma sortiranja je definisanje autoriteta. Zašto? Suprotno od spama je autoritet. Nije problem definisati autoritet na tržištima na kojima je kriza autoriteta kao na našem, tj. ima ih suviše malo. Ali ako ih ima na stotine autoriteta u istoj oblasti, englesko tržište na primer, bez poznavanja finesa u algoritmu teško je napredovati.
DV: Zato su brendovi dominanti na pretragama. Pogledaj šta radi Coca Cola i biće ti sve jasno.
MT: Tačno, Domain Authority je jedan od najjačih on page faktora.
DV: Relevantnost se prenosi sa višeg na niži nivo, a pored linka, prenosi ga i citat (dakle spominjanje imena bez klikabilnog linka)
MT: Apsolutno, pri čemu je citat i navođenje broja telefona (Ako Google zna čiji je to broj naravno) 🙂
DV: Kad je u pitanju SEO, autoritete koje ja promovišem su Nedim Šabić, Bruno Šarić, i Igor Tomić.
MT: Ako neko promoviše Šabića, onda sam to ja, dokaz ovde i ovde. Sa Tomićem imamo ekstra saradnju, a spomenuo bih i Dejana SEO. Njegova SEO agencija po uticaju i broju ljudi koji su prošli kroz nju dominira Ex Yu prostorima. Nisam imao lično prilike da ga upoznam, često čitam njegov blog, a linkom ka njegovom blogu šaljem mu i poziv za kafu, intervju 😉. Znam da će primetiti ovaj link iz Webmaster Tools-a i očekujem da mi odgovori. Ideja je da na jedan originalan i duhovit vid uspostavljanja komunikacije uvođenjem trećeg elementa rasplamsamo diskusiju 🙂 Na žalost Bruno Šarić je odsutan već duže vremena sa SEO scene i nedostaju nam njegova zapažanja.
DV: I ja smatram da je Dejan Seo super.

MT: Internet se sastoji od sadržaja i linkova.
DV: Bolje rečeno, internet se sastoji od grafa znanja, grafa linkova, socijalnog grafa i aktivnosti korisnika na njima.
MT: Lepo, s’tim što se socijalni graf sastoji opet od sadržaja i linkova :). Veoma je važno akcentovati „aktivnosti korisnika na njima„, jer bez toga sve je obesmišljeno.
DV: Baš tako i onda je SEO posledica kreiranja kvalitetnog sadržaja i njegove pravilne promocije.
MT: Kad već govorimo o kreiranju sadržaja, matematički formalizam za analizu istog je uobličen u LSI (Latent semantic indexing) i WDF*IDF, koristite?
DV: Moraš poraditi na razumevanju procesa prodaje i generalno na konceptu svoje filozofije. Tu imaš veliku šupljinu. Ali ima nade za tebe 🙂 Čitaj za početak Lao Cea!

I tako dalje, al šta sam hteo da spomenem. Čuvajte se ljudi koji vas samo tapšu po ramenu. Ko ne može da Vas napadne neće moći ni da vas brani. Veoma je bitno da budete u prilici da vas relevantan sagovornik kritikuje, tada možete u par rečenica naučiti više nego u mesecima rada. U ponedeljak naručujem Lao Cea!

#2 Lazar Džamić

Bez okolisanja Lazar je autoritet zbog koga sam došao na #NovaEnergija. Pratim njegov rad, a pripremio sam se i gledajući dva njegova nastupa. Čovek ozbiljno razume koncept marketinga, ulogu i nameru Gugla na onlajn sceni i ono što je najvažnije aktuelni trenutak. Sa najvišeg mesta u Silicijumskoj dolini pravo u Srbiju. Nema smisla prepričavati, još ne znam, da li postoji online link ka njegovoj prezentaciji, kad se pojavi pogledajte je više puta. Prezentacija je krcata idejama i inspiriše odgovorom na pitanje „Kuda?„.

Očekujem da će pokrenuti lavinu u blogosferi, ali i u offline medijima, pa pre nego nastavim evo njegovog postkonferencijskog gostovanja na TV Prva:

Ali najpre jedna digresija. Skoro 80% prihoda Google ostvaruju od prodaje klikova na AdWords-u. Njima je SEO kanal, tj. organska poseta uslovni trošak i gledaju kako da ga što više potisnu na uštrb plaćenih rezultata.

A evo šta planiraju,

Impresivno je da na primeru Britanije, kaže Lazar, planiraju da obuče čak 25.000 ljudi za profi upravljanje AdWords kampanjama kojima će biti zadatak da Adwords uvedu/približe na 200,000+ firmi sa UK-a.

Šta kapiram da to znači? To znači da će neko morati da popravi korisnički doživljaj na 200,000+ sajtova, tj. gužva na SEM kanalu biće mnogo mnogo velika i biće posla za našu SEO agenciju. Drugim rečima SEO kanal biće privilegija i statusni simbol. Trećim rečima, linkovi će još više vredeti, jer bez njih neće biti statusnog simbola.

Zaključak I: pripemajte sajt na britanskom engleskom, isplatiće vam se bilo od Adsensa bilo od sponzorisanih članaka. Ili dobrodošli u Adwords svet, biće puno posla!

Zaključak II: I šta je još poenta. Nisam došao na NovuEnergiju, a da ne ostvarim komunikaciju sa Lazarom. Kad se završila prezentacija i on odgovorio na pitanja, učesnici su napravili obruč oko Lazara i svako je imao par sekundi sa njim da ostvari određenu interakciju.

Tu se gura puno ljudi koji idu po principu čopora, a pojima nemaju šta je smisao. Stao sam i ja u red i čekao kao poslednji da ga moji prethodnici „izmore“ i ako nije previše napadno da mu se i ja obratim. I on je ispoštovao sve i došao je red na poslednjeg.

E sada, šta sam mu rekao. Nije poenta da vam otkrivam. Morate biti kreativni, a to nešto mora imati element ekspertize, da je duhovito, iskreno, naravno dobronamerno i da budi radoznalost. Ispričao sam pripremljenu rečenicu, nasmejao ga, zainteresovao i sada je taj preokret kada se on obratio meni i zatražio da mu to i pošaljem. To je to, uspeo sam 🙂 ojačao sam komunikaciju do sledeće interakcije!

#1 utisak je nešto egzistencijalno.

Prethodni utisci će verovatno za par meseci izbledeti. Ali ovaj neće. Vraćajući se sa Kopa, jedan od automobila iz našeg konvoja je za trenutak skrenuo sa puta. Zaustavila ga je bandera i hvala Bogu niko nije povređen. Pažljivo vozite!

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: