Off page optimizacija

Negativni SEO i [alati] za profesionalnu analizu link profila

Posle nekoliko članaka fokusiranih na sadržaj, evo jednog posvećenog linkovima. Namenjen je profesionalcima koji rade na ozbiljnim SEO projektima, ali i početnicima koji ulaze u svet SEO optimizacije. Blogeri bi takođe trebalo da prelete preko ovog teksta, čisto da znaju šta sve iziskuje gladijatorska borba za prvo mesto. Što pre i što bolje ukapirate „link filozofiju“ bolje ćete trasirati svoju SEO strategiju.

Obrni okreni Google je i dalje link targeted pretraživač.

Pre par nedelja probao sam alat austrijske firme https://www.linkresearchtools.com, a jedan od transakcionih mejlova iz podrške bio je potpisan sa Emir Dervišević. To mi se baš dopalo, i na moju molbu diskusiju smo nastavili na srpskom (exYu varijantom). Prijalo je što sam za sagovornika imao profesionalca koji ima višegodišnje iskustvo u saniranju „Negativnog SEO„-a i da pri tome sve tehnikalije možemo iskomunicirati na srpskom.

Pre nego krenem dalje, jasno ću postaviti par pitanja:

1. Da li znate šta je link profil?
2. Da li znate šta je Negativni SEO?
3. Da li razlikujete koristan od toksičnog linka?
4. Kako protiv Negativnog SEO-a?

Pa krenimo redom, a za one koji su bežali sa SEO časova, ali i za novajlije, evo šta to beše link profil 🙂

Dominantni uticaj linkova
Dominantni uticaj linkova. Sve SEO faktore pročitajte ovde.

Link profil je jedna excel lista 🙂 svih vaših dolaznih linkova sa atributima (metrikama) karakterističnim za svaki link. Link profil je i dalje najbitniji SEO faktor, jer govori kako vas doživljava ostatak interneta. Ako je sadržaj sa svim ostalim faktorima vrh plutajućeg ledenog brega, link profil je onaj ostatak ispod.

Ali svaki link se broji

E sada u čemu je problem. Na sadržaje vašeg sajta konkurencija u principu ne može uticati, niti vi na sadržaje konkurencije. Ali ako neko kreira link ka vama onda već utiče na vaš link profil. Ako neko kreira gomilu linkova na spam sajtovima, i to sa komercijlanim klikabilnim anchor tekstovima onda je to negativni SEO. 

Toksični linkovi su dakle linkovi sa spam sajtova, potiču sa sajtova koji nemaju nikakav autoritet, krcati su komercijalnim ključnim rečima i ne unose nikakvu dodatu vrednost. Jedina svrha im je SEO manipulacija.

Toksični linkovi aktiviraju Pingvin filter, čiji zadatak jeste da spušta destinacijski URL sa rezultata pretrage. Obično sledi penal od -5 pozicija (sa prve pozicije padnete na šestu), -10, -60, deindeksacija.

Čisto da pojasnimo, negativna konotacija na nekom sajtu nije negativni SEO, to je reakcija tržišta, ali namerno kreiranje toksičnih linkova jeste negativni SEO.

Time smo odgovorili na pitanje 2, a link profil pratite iz Webmaster Tools-a na svakih par dana u

Search traffic/ links to your site / Who links the most / More / Download latest links. i onda skinete excel listu i čitate šta ima u njoj.

Sve o toksičnim linkovima
Sve o toksičnim linkovima, besplatni pdf.

Odgovor na pitanje broj 4 možete pogledati najpre kroz tuđa iskustava u besplatnoj knjizi o 111 pitanja/odgovora iz ove teme, a ukoliko bude zainteresovanih pisaćemo još jedan članak.

Suština je primetiti na vreme toksične linkove i neutralisati ih kroz disavow file u WT.

Sa druge strane u Srbiji jedva da iko radi ozbiljan white SEO, a kamo li Negativni SEO, te ne želim da steknete utisak uplašenosti.

Napolju je priča dramatično drugačija.

Na pitanje iz tačke 3 odgovor je u većini slučajeva evidentan, a u onim specifičnim slučajevima kada ste u dilemi da li se radi o toksičnom ili korisnom linku treba koristiti sofisticirane alate za analizu kvaliteta dolaznih linkova.

Jedan od njih je http://www.linkresearchtools.com/plan-details/ i u ostatku teksta nabrojaću 19 alata iz ovog paketa koja imam na raspolaganju iz SUPERHERO paketa od 469 Eura mesečno. Ozbiljan SEO nije nimalo jeftin, a na sajtu imate besplatnu probnu verziju, dovoljno da probate snagu ovog softvera.

1. Quick Backlinks, ovaj alat u realnom vremenu vraća najbitnije dolazne linkove jednog domena sa klikabilnim anchor tekstom i ostalim SEO metrikama.

2. Quick Domain Compare, želite brzu uporednu analizu vašeg sajta u odnosu na 4 glavna konkurenta. Za ovaj alat to je očas posla po desetak standardnih rangirajućih parametra.

3. JUICE Tool and Bulk URL Analyzer, podseća na Majestic bulk link checker, prosto daje broj linkova po konkretnom URL-u radi brze provere neke ideje u SEO strategiji.

4. Backlink Profiler, kreira kompletan link profil konkurencije, tj. sajta čije linkove skenirate.

5. Link Detox®, ove tri varijacije su srce alata. Naime alat 5, 6 i 7 skenira kompletno link profil, sa skoro 30 metrika i daje matematičkim formalizmom ocenu toksičnosti svakog linka. Čak kreira i disavow file. Zadatak ovog alata je da drži čist link profil.

6. Link Detox Boost®, nisam još probao, al kažu da ubrzava čupanje iz penala.

7. Competitive Link Detox™, daje bliža objašnjenja zašto se na vašem sajtu aktivirao Pingvin filter, a konkurenciji koja to isto radi još uvek nije.

8. Link Juice Recovery Tool, ovim alatom dobijate listing dolaznih linkova ka vašim nepostojećim stranama. Nemojte rasipati SEO i popravite redirekcije.

9. Strongest Sub Pages Tool, fantastičan alat kojim možete izabrati najbolje mesto za svoj link. Dešava se da vam neki ortak kaže, mogu da ti dam link odakle god želiš i pomoću ovog alata se da izabrati najbolje. Retko smo u prilici da nešto biramo, pa treba umeti izabrati.

10. SERP Research, ovim alatom pratkično dobijate informaciju da li će potencijalni link sa sajta sa koga očekujete link u praksi i vredeti.

11. Contact Finder, pre isključivanja linkova u disawov alatu u Webmaster Toolsu najcelishodinje je kontaktirati webmastera da ih sam skloni, pogotovu zbog Binga i ostalih pretraživača. Ovaj alat vam u više od 50% slučajeva odmah priprema kontakt podatke.

12. Common Back Links Tool, ovaj alat pronalazi strane na kojima imate zajedničke linkove sa konkurencijom. Možda vam je pala neka ideja kako ga iskoristiti?

13. Link Juice Thief, fantastični alat pomoću kojeg snimate izlazne linkove konkurencije. Onda organizujete linkove sa tih sajtova i konkurencija počinje indirektno da vas linkuje. Simpa?

14. Missing Links Tool, objašnjava gde konkurencija ima linkove, a vi ih još niste izgradili.

15. Link Alerts, pratite pojavu brend citata i linkova.

16. Link Check Tool, veoma korisno je znati da li su vaši linkovi i dalje tu gde su bili.

17. Competitive Landscape Analyzer, upoređuje vaš link profil u odnosu na nekog vašeg konkurenta. Tj. odgovara na neki način na pitanje zašto je on ispred mene.

18. Competitive Keyword Analyzer, pronalazi slabe tačke konkurencije na pojedinim ključnim rečima.

19. Competitive Link Velocity, meri ubrazanje linkova, strahovit alat. Ovo je jedan od najbitnijih metrika link profila i treba ga registrovati dok nije kasno. Radi se o tome da Google posmatra trend povećanja dolaznih linkova. Čim se strasti uzburkaju oko nečeg, dešava se rast.

I tako, o linkovima nikad kraja priči. Podsetimo se da Google sve bolje meri i razume vrednost linka, al’, na žalost, internet ima tu neograničenu slobodu pa se kao i u životu, treba čuvati zlih ljudi!

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

  • Koji si ti KRALJ! Mislim izvini na „ti“ ali verujem da cemo se i upoznati jer cu verovatno kupiti koji cas kod tebe. Naime posle 3 pune godine odsustva sa SEO scene mozes da mislis „gde sam“ ucim sve ko iznova maltene. A planiram da se bavim micro-niche blogovima pa ce mi trebati svako „s’lovce od SEO.

    No NAPOKON ali zaista NAPOKON da procitam nesto DOBRO i KORISNO receno na jednostavnom BRE srpskom jeziku, a ne neko SEO da bi se od od neke stranke ili ovih retkih dobrostojecih firmi ( ali po nalogu odozgo ) uzela koja kinta za NAVODNI SEO i ‘brending“ i sta ti ga ja znam. „znas kako, moj mali ti se razume u taj interent, da mu uplatite iljadu / dve EUR pa da vi uradi neki JEO BRANDING ili tako nesto, a za tender se onda ne brini“ :))) Mislim svaka cast njima, kad mogu i kad umeju, ali mi ‘smrtni“ sam da virtuleno emigriramo napolje.

    Tako, ti nastavi sa ODLICNIM teksotvima, no pazi, ostavi nesto i za placene casove :))

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: