On page optimizacija

Nomofobija ili kontrola kvaliteta responsive verzije vašeg sajta?

Ćao svima, evo jednog kratkog članka koji jeste svojevrsna kontrola kvaliteta funkcionalnosti vašeg web sajta iz ugla surfera koji pristupaju preko mobilnog telefona.

Nomofobija
Nomofobija, pogledajte definicu na wikipediji. Hvala Ivani Petrović na fotografiji sa jučerašnje konferencije Think Mobile with Google u Beogradu.

Za one koji ne znaju Google je najavio da će krajem Aprila relisati novi algoritam koji će rezultate pretraga na mobilnim uređajima dobro nagraditi/kazniti u zavisnosti od toga da li je vaš sajt „prijateljski nastrojen ka mobilnim telefonima“ ili ne.

Da li će u sklopu ovog ažuriranja relisati još neku funkcionalnost, znajući njegovu narav,  verovatno da da, pa biće zanimljivo pratiti i probati najnoviju mirođiju iz kuhunje ovog IT giganta.

Do tada obratite pažnju na sledeće.

Google je odavno predstavio specijalizovanog pauka koji posmatra sadržaj vašeg sajta iz ugla surfera koji pristupaju preko mobilnih telefona. Ovaj pauk svoja zapažanja i utiske pažljivo iznosi u Webmaster Tools-u na stavci,

Search Trafic / Mobile Usability

Pa pošto smo uveli responsive dizajn, evo kako treba da izgleda idealan izveštaj, tekstualno:

0 Pages with errors.
Currently, your site has no errors.

i vizuelno (broj grešaka postepeno pada na nulu):

Mobile Usability za SeoExpert.rs
Mobile Usability za SeoExpert.rs, za više detalja kliknite na sliku

Spomenuo bih da najčešće greške jesu:

– Sadržaj „ne može da stane“ u rezoluciju displeja mobilnog telefona,
– Sitan font,
– Dugmići su preblizu …

Za proveru funkcionalnosti vaše responsive varijante možete koristiti sledeći alat:

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

i naravno bazu znanja

https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/.

Za kraj zanimljivo je spomenuti da je juče, 26. marta 2015. godine na poslednjem spratu Ušća, Guglov tim za Adria regiju sa svojim naprednim korisnicima ispričao par priča na temu  #‎ThinkMobilewithGoogle pa neka vam ovo bude još jedan signal koliko je ovo važna tema.

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

1 komentar

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

  • Milane, sve si lepo, jasno i kratko objasnio. Dodala bih samo da je u Srbiji ogroman broj sajtova ne optimizovan za smartphoneove. Kreiranjem svog sajta mobile friendly, ne samo da će biti dobro za organic pozicije već i za Adwords kampanje i bolje rezultate. 🙂

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: