Off page optimizacija On page optimizacija

Optimizacija slika za web

Optimizacija slika može biti veoma korisna aktivnost iz razloga lakšeg i bržeg dolaska na najviše pozicije. Retko ko radi off page SEO za slike, pa ako se pravilno pristupi ovoj problematici, ovim kanalom se može puno surfera dopremiti na sajt.

Sopoćani, Srbija
Slika iz Srbije, Manastir Sopoćani

Pre nego krenemo sa konkretnim savetima, odradimo jedan eksperiment. Pogledajte kako vas sa aspekta pretrage slika doživljajvaju posetioci na internetu! U Webmaster tools-u, izaberite stavku saobraćaj, pa upiti za pretragu, a onda aktivirajte filter slike. Dobićete podatke o impresijama, klikovima, CTR’u i poziciji vaših slika na webu. Za one koji znaju da analiziraju ove brojke verujem da će biti puno ideja. Posebno obratite pažnju na pozicije 2.1 ili 3.2 gde se sa malo truda možete popeti za poziciju više i duplirati saobraćaj po tom upitu. No, vratimo se temi.

On page optimizacija slika

Verovatno svi znate, a na osnovu Google smernica, da svaki .GIF .JPG ili .PNG fajl sa SEO aspekta treba da ima sledeće atribute:

1. Ime fajla, recimo Moja-slika.jpg ili Moja_slika.jpg, kad jednom usvojite notaciju srednje ili donje crte pridržavajte se nomenklature. Postoji i varijanta MojaSlika.jpg, al moj savet je srednja crta.
2. Alt tag je drugi po važnosti tag. Na primer, u tagu Alt=“Ovo je moja slika“ dodajte više konkretnih informacija u odnosu na ime fajla. Ako planirate kupovinu banera, dobro razmislite o Alt tagu. Imajte u vidu da prosečni korisnici neće videti ovaj tag.
3. Caption, odnosno opis ispod slike je idealan ako ga dizajn i usabiliti sajta dozvoljavaju. Caption je vidljivi deo sadržaja, i u njemu treba još detaljnije opisati sadržaj ALT taga.
4. Img title. Ako slikom linkujete na neki URL, onda možete imati i img title tag, kao parametar linka, a u njemu prekopirajte ALT tag, a nećete pogrešiti i ako ga izostavite.
5. Ako pravite fotogaleriju idelano bi bilo da svi name, alt i caption opisi budu originalni. Ali ako je neophodno dodati 50 fotografija sa nekog eventa, a pisanje originalnih tagova iluzorno onda uz svaki tag stavljajte brojku. Nikad ne dozvoljavajte duplikat tagova, a najlepšu sliku ili fotografiju stavljajte obavezno na prvo mesto u galeriji.
6. Sada jedna mala tajna velikih majstora. Ako imate u tekstu sliku rezolucije recimo 400px, za nju možete napraviti u istom folderu ili podfolderu ako koristite mod rewrite poseban URL gde ćete prikazati kvalitetniju sliku sa mnogo više detalja, tj. u većoj rezoluciji. Kako je ova fotografija centralni entitet na novom URL’u možete joj dati i H1 tag, description tag i mnogo opširniji caption tag. Ono što je posebna dragocenost, dobijate veoma relevantu stranu, sa koje možete backlinkovati glavnu landing stranu za ključnu reč koju optimizijete. Na ovaj način, uz puno truda, ako imate blog sa 50 članaka i 100 slika možete napraviti još 100 URL’ova, a oni koji žive od AdSensa ili nekog drugog oblika monitizacije znaju o čemu govirim.

Korisno oko sređivanja fotografija

Da bi vaša fotografija bila primećena ona mora imati neku dodatnu vrednost. Da ne ulazimo sada u umetničku dimenziju fotografije, ili neuro marketing. Primer, slika žene koja vas drsko gleda u oči je uvek klikabilnija od pejzaža ravnice. Međutim, pre građenje linkova spomenućemo nekoliko pravila tehničke optimizacije same slike ili fotografije.

1. Pravilno kropujte fotografiju, nemojte uvek koristiti standardne formate, eksperimentišite, ako vadite detalj iz klipa birajte najjači kadar i slično.
2. Uvek je najbolje imati autorski i originalni sadržaj. Ali ako uzimate fotografiju sa nekih besplatnih servisa flip horizontal posle nesvakidašnjeg kropa učiniće fotografa od vas.
3. Obavezno sredite Levelse. Ako želite malo detaljnije da uđete u ovu problematiku prva od tri knjige Skota Kelbija „Digitalna fotografija“ je najbolja početna literatura. Ako vas mrzi da čitate auto levels opcija u fotošopu odradiće u 90% slučajeva ono što treba.
3. Izoštrite fotografiju. Najbolji filter je naravno Fotošopov Unsharp Mask. O njemu se pišu knjige, a podešavanja za web koja perfektno završavaju posao su konkretno:
Amount, oblast koju izoštravate, odlična vrednost na rezoluciji od 600 piksela je 60-80,
Radius, sa vrednostima 0.5-0.8 (za korišćenje ove vrednosti iznad 3 pisao bih kazne zbog maltretiranja fotografije),
Treshold, recimo 0.2 (ovo vrednost govori kolko susednih pikslea iste boje ne izoštriti, pa ako dominiraju isti tonovi povećati, a različiti smanjiti).
– Za snimanje, koristiti isključivo komandu Save for Web sa kvalitetom  60-80 u zavisnoti od bitnosti i veličine fajla. Iako je sada internet brz,  ako umete da koristite ove vrednosti nemate potrebe praviti veće fajlove od 80 Kilo Bajta. Mislite i na mobilne surfere.

Link building slikama

Danas postoji ogroman broj foruma, što fotografskih, što zabavnih gde dominiraju teme kao na primer najlepše slike Srbije, slika na dan i slično.

1. Hotlinkujte svoje slike na već pokrenutim temama na tuđim forumima.
2. Pokrenite relevante diskusiju po forumima i hotlinkujte vašim fotografijama, nikako ih ne uplodujte na tuđ sajt.
2. Ako imate više sličnih postova, interno koristite više puta istu sliku,
3. Ako stavljate fotografiju na Facebook, SEO priča o njoj je završena, al zato možete u opisu ispod nje staviti link do originala i dobiti nofollow link koji ipak ima vrednost sa aspekta referala.
4. Važno: Kada diskutujete na nekom forumu, možete hotlinkovati vašu sliku i u nju staviti link, na primer ka landing strani na kojoj se ona nalazi pa radite u isto vreme više korisnih svari.
5. Koristite što više pinterest da razumete viralnost svojih fotografija
6. Link building anchor tekstom je obavezan, al budite oprezni ako ne znate kako se on radi posle Pingvina. U najkrećem, bez varanja, što prirodnije i uvek različito.
7. Mapa slika može biti korisna, to je advanced metod, a više o njoj ovde.  Postoji plug in za Word press ako mislite da bi mogla da vam koristi. Ako planirate da radite sa njom, malo više čitajte, a onda je testirajte.

Na kraju, šta reći, ako volite fotografiju i pri tom se udubite u ovaj posao kao ja može vam se desiti da vam skinu i do 5 GB podataka dnevno, a onda treba puno resursa za hosting.

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: