Google’s algorithms rely on more than 200 unique signals or „clues“ that make it possible to surface what you might be looking for. These signals include things like the specific words that appear on websites, the freshness of content, your region and PageRank. One specific signal of the algorithms is called Penguin, which was first launched in 2012 and today has an update.

After a period of development and testing, we are now rolling out an update to the Penguin algorithm in all languages. Here are the key changes you’ll see, which were also among webmasters’ top requests to us:

  • Penguin is now real-time. Historically, the list of sites affected by Penguin was periodically refreshed at the same time. Once a webmaster considerably improved their site and its presence on the internet, many of Google’s algorithms would take that into consideration very fast, but others, like Penguin, needed to be refreshed. With this change, Penguin’s data is refreshed in real time, so changes will be visible much faster, typically taking effect shortly after we recrawl and reindex a page. It also means we’re not going to comment on future refreshes.
  • Penguin is now more granular. Penguin now devalues spam by adjusting ranking based on spam signals, rather than affecting ranking of the whole site.

The web has significantly changed over the years, but as we said in our original post, webmasters should be free to focus on creating amazing, compelling websites. It’s also important to remember that updates like Penguin are just one of more than 200 signals we use to determine rank.


Ko će biti pobednik, a ko gubitnik?

Kompleksno teško je prevesti ovo tipično za Gugl „šturo“ saopštenje. Sa tumačenjem je još teže, ali pre nego iznesem moje pretpostavke podsetimo se šta radi Pingvin filter. Pingvin filter je kontrola kvaliteta off page optimizacije i radi sledeće:

  • Analizira prirodni diverzitet klikabilnog teksta u link profilu jednog sajta. Naravno, on gleda monogo širi kontekst u odnosu na sam link profil,
  • Analizira poziciju linka na sajtu (sadržaj (gde u sadržaju), interfejs (heder, futer, sidebar)),
  • Analizira tekst oko linka,
  • Analizira autoritet strane sa koje link izvire
  • Analizira autoritet domena sa kojeg link izvire (C klase, starost domena, količina sadržaja, hosting i td…)
  • Relevantnost,
  • Da li postoji neki šablon, automatika, sve spam metrike …

Kada Pingvin proceni da se nešto neprirodno dešava onda se on aktivira i počne da deli penale. Tako na primer URL koji je licitirao na nekoj frazi na trećem mestu pojavi se na 63. (penal minus 60).

Šta sve ovo znači

Kontrola kvaliteta je standardna stvar koja treba da prati neki proces i poboljšava ga.

U ovom smislu, citiram:

„rolling out an update to the Penguin algorithm in all languages“

ovaj updejt bi trebao da se odrazi i na naše balkanske sajtove, jer imam utisak da smo često bili zapostavljani, što generalno nije dobro za vlasnike kvalitetnih sajtova.

„Penguin is now real-time.“

Pingvin je i do sada bio brz, ovaj real time parametar bih protumačio na nov način. To da li će neko dobiti penal odmah ili posle par dana nije toliko važno. Zanimljiv je prag kada treba aktivirati pingvin filter, te će za veštačku inteligenciju na Big Data uzorcima ta vrednost biti dinamičnija, što će dodatno prosejati amatere koji računaju neku konkretnu vrednost u link profilu. Za iskusne SEO stručnjake ova funkcionalnost će dozvoliti merenje koliko neki link vredi pre nego se posegne za disavow alatom.

„Penguin is now more granular“

Ovo je najšturiji deo saopštenja, i pretpostavljam da se odnosi na korelaciju nekog URL-a u odnosu na više fraza. Znači Pingvin neće dirati sajt u celeni, već konkretno preoptimizovani URL. Da li će penal važiti za više fraza ili za samo jednu, to ostaje da vidimo.

Šta još

Verovatno neće više od 5% upita biti zahvaćeno, pa pratićemo ko će biti pobednik, a ko gubitnik posle ovih novotarija. Kad kažem pobednik, ne mislim na to koji će sajt dobiti, a koji izgubiti na pozicijama.

Svaki važan apdejt menja onos vrednosti koji unose linkovi na uštrb vrednosti koje unose sadržaji.

Nama koji se trudimo da ovaj odnos razumemo ostaje da se nadamo da su pronašli pravu meru.

Bar do nekog novog apdejta 🙂

Javljajte kroz komentare iskustva. Nadam se da neće biti kuknjave.