Internet marketing

Pinterest – 7 razloga zašto koristiti ovu socijalnu mrežu

Danas sam slušao jedno odlično predavanje, na kome su Link Bilding okarakterisali kao neprirodan vid aktivnosti i naglasili da će SEO u budućnosti zavisiti od nekih drugih faktora. Primer je bio zanimljiv, kažu, bodi bilder (nabildovani čovek) se lako može prepoznati među običnim ljudima, praktično odmah, a da će sajtovi kod kojih je ovo evidentno biti penalizovani.

Zaboravili su nešto. Put ka prvoj poziciji na Google je ponekad teži nego izlazak na pijedestal prvog mesta na Olimpijadi. Ako pogledate kako izgledaju momci koji stoje na prvom mestu na svetu iz oblasti atletike, vaterpola, gimnastike i tako dalje, videćete da imaju jednu ili više zajedničkih osobina. Osnovna crta su mišići, ali kvalitetno utrenirani i lepo oblikovani mišići.

Bez mišića, tj. kvalitetnih linkova niko nema šanse da se popne na prvo mesto, bilo na olimpijadi bilo na SERP-ovima. Naravno, ako preterate, kao i u svakoj oblasti života, izvisićete i završićete verovatno u bolnici ili na nekom još strašnijem mestu.

Nadam se da smo shvatili da su linkovi uz pravilno građenje neophodni, pa u tom cilju, nakon ovog epskog uvoda, danas vam predstavljamo socijalnu mrežu Pinterest.

U ovom delu posta pričaćemo čemu služi Pinterest, a zatim, kako se pomoću ove mreže može povećati poseta, SEO i vidljivost vašeg sajta.

Pinterest je socijalna mreža koja služi pre svega za razmenu grafičkih elemenata i to: fotografija, videa, infografika i animacija. Ovo automatski znači, da ako vašu ciljnu grupu ne opisuju grafički elementi, na primer: db administatori, pravnici i slično možete slobodno izostaviti ovu mrežu i preskočiti nastavak.

Sa druge strane Pinterest je idealan za turističke agencije, fotografe, dizajnere, reditelje, arhitekte, istoričare i slično.

U početku na Pinterest nije mogao svako da se registruje, čekalo se po nekoliko nedelja, pa po nekoliko dana do mejla sa informacijama o prihvatanju ili odbijanju u članstvo. Od pre par meseci dozvoljeno je slobodno registrovanje bez ikakvih verifikacija.

Blagodeti Pinteresta su:

1. Možete otvoriti lični profil ili profil firme (najbolje oba),

Pinterest Profil
Pinterest Profil

2. Definišiti boarde, u prevodu table (kad sam išao u prvi razred zvale su se zidne novine) po temama koje vas interesuju. Na primer: venčanice, plavuše, košarkaši, ljubimci, neka destinacija i slično. Svaki board može pripadati jednoj globalnoj kategoriji, u kojoj će se i listati sadržaj iste što je veoma bitno.

Evo jednog boarda, gde možete videti strukturu URL-a: pinterest / profil / board

http://pinterest.com/todorovic/serbia/

Pinterest board o Srbiji
Pinterest board o Srbiji

3. Dodajte pin, tj. sliku ili video tako što ćete dodati URL na kome se nalazi ciljana slika. Slika mora imati minimum 300 piksela širine. I onda stupa ona glavna korist. Kada dodate URL na kojoj se nalazi slika, na Pinterestu će se generisati novi interni URL.  Sa ove novonastale strane dobijate klikabilni anchor text link ka naslovnoj strani sajta, kao i link iz slike na izvorni (dubinski) URL na kome se nalazila slika. Od ovog trenutka vaša slika je uplodovana na njihovu platformu i ne troši više vaš protok. Više pogledajte na linku: http://pinterest.com/about/help/

Na naslovnoj strani se pojvaljuju pinovi onih koje pratite, a na globalnim kategorijama, one slike koje su dobile najviše repinovanja. Naime, ako nekoj slici uradite „repin„, ubacujete je u Vaš board i podižete na vrh naslovne stane. Evo kako izgleda globalna defoltna kategorija o putovanjima:

Kategorija putovanja
Kategorija putovanja

Time ste uradili nekoliko stvari:

– Ako pogledate članak o naprednom link bildingu, videćete da će Pinterest povećati broj linkova sa brendom vašeg sajta, kao i broj linkova iz slike ka dubokim URL-ovima. Na ovaj način vi dobijate prirodne linkove ka Vama, tj. pravilno gradite svoj izgled. Osim toga, ostavljate prostora da ubacite sa nekog bloga klikabilni link sa dobro definisanim LSI ključne reči za koju se borite.

4. Možete koristiti heš tagove kao na Twitteru i time povećati vidljivost unutar Pinteresta. Povežite vaš Pinterest account sa onim na Twiteru i svaki pin će automatski biti postavljen i na Twitter.

5. Definišete opis svakog pina sa nekoliko reči ili rečenica, a možete ubaciti i ceo URL.

6. U komentarima na drugim popularnim pinovima takođe možete ostavljati klikabilne URL-ove. Ovo ne radite češće od jednom u par nedelja.

7. Poslednje što ostaje, izgradite poverenje kvalitetnim grafičkim sadržajima, zapratite zanimljive osobe i zaslužite još više sledbenika. Analogija je identična Twitter atmosferi. Ovo je permanentni proces, al kako budete dodavali nove sadržaje na blog ili portal, tako će i vaš opus folowersa, pinova i boarda rasti.

Imajte na umu da je ovo veoma zarazna mreža, trošićete sate kad se navučete, pa upozoravmo Vas na vreme. Osim toga, Pinterest naglo raste, skoro je izašao podatak, vezan za  englesko govorno područje, gde se kaže da količina saobraćaja koju možete dobiti sa ove mreže je pretekla saobraćaj sa Binga. Od Balkanskih tema, primetili smo, da stranci prosto lude za temama vezanim za Jadransko more.

Na kraju, šta reći, lajkujte lepe slikerepinujte one još lepšedodajte naš profil za prijatelja, uzvratićemo Vam, pa nastavimo zajedno druženje na Pinterstu!

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: