Off page optimizacija

SEO trendovi u Srbiji za 2014

Kraj godine je pa red je da se osvrnemo na ovu odlazeći i izneseno naše pretpostavke oko SEO optimizacije u 2014-oj. Napomenimo da verovatno neće ništa epohalno ili dramatično da se desi u odnostu na aktuelne faktore, al svakako biće finih fluktuacija kojima se vredi prilagoditi.

Đavoljoj varoš
Uvek je neko prvi, pa i u Đavoljoj varoši. Foto: TT-Group.net

Ovaj članak je sačinjen na osnovu našeg iskustava u participaciji na oko 100 domaćih sajtova. Svakodnenim publišovanjem po nekoliko postova, kao i saradnjom sa mnogo copywritera i analizom linkova sa još mnogo više domena, opservacije koji predpostavljamo da će itekako imati smisla u 2014 su:


1. Bogati multimedijalni sadržaji sa video klipom. SEO specijalista, Nedim Šabić, na svom vblogu detaljno je objasnio zašto su tekst i video dominanti online sadržaji. Ako već angažujete pisce (copywritere), naše iskustvo govori da najbolje prolaze
sadržaji sa minimum dve strane teksta. Nemojte rasipati resurse na URL-ove sa manje sadržaja ako ih priželjkujete za landing strane. Slažemo se da će video biti sve važniji oblik nastupa, jer između ostalog, ljude mrzi da čitaju, puste klip i uživaju. Razmišljajte o video vodičima i tutorijalima, vblogu, pogotovu što ih na srpskom i ex YU prostorima još uvek nema. Iskoristite ovu prednost!

2. Jačanje naslovne strane sajta kao nosioca online brenda. Desilo se da smo imali više klijenata koji su zapostavili trust naslovne (kvalitet i kvantitet svih vrsta linkova ka naslovnoj) i dramatično ugrozili SEO. Koristite off line faktore u procesu jačanja direktnog saodraćaja i snage naslovne strane. Gost post i info grafike takođe su odlični alati za ovaj cilj. Viral je imao i imaće uticaj na SEO i u 2014. godini.

3. Neko je rekao da pravi termin nije optimizacije za pretraživače, već optimizacije za korisnike. Sa lansiranjem kolibrija Google sve bolje kapira nameru korisnika pri korišćenju konkretne ključne reči. Kolibri možda još uvek nije sleteo u Srbiju, al sleteće i biće sigurno prisutan na našim prostorima. Trudite se da zadovoljite surfera i njegova očekivanja, tj. ne
posmatrajte saobraćaj kao brojku. Iako je ovo trend već duže vremena, ove činjenice ponavljamo zbog mladih blogera kojih nakon web konferencija tipa blogomanija ili tvitomanija ima sve više. Povećajte vreme zadržavanja korisnika na sajtu, smanjite
bounce rate (neka otvori još par strana) i vaša rangiranja će rasti. Video klipovi su odlična ideja i za ovaj segment.

4. Link velocity biće i dalje jak signal Guglu da popularnost vaše strane raste. Ovo je po nama najjači link related signal, a označava brzinu linkova koji se pojavljuju ka sajtu. Ali zato, znajte, da ukoliko zatajite sa indukovanjem linkova, tj. ako se desi usporenje linkova, slabiće i vaš SEO. Ovo će biti sigurno itekako dinamično u 2014. godini. Drugim rečima, nemojte ozbiljno da ulazite u link earning ako ne možete da istrajete. Naravno, ovaj parametar biće bitno ostvariti u što širem diverzitetu po CMS-u (wordspress, joomla, drupal, magento, php bb forum), mestu linka (početak, sredina ili kraj teksta), poziciji u intefejsu (futer, sidebar, heder), IP adresi i tako dalje. Biće još priča na ovu temu, a komentari
su ispod.

5. Korišćenje haš tagova uz vaš brend ili aktivnost. Retko ko je u Srbiji usvojio svoj haš tag sa kojim redovno nastupa na Twiteru, Facebook-u, Pinterestu, Google Plus-u. Usvojite svoje tagove i napišite blog post o njima. Bićete prijatno iznenađeni redovnom upotrebnom posle par meseci. Pored toga, spominjanje vašeg brenda u blogosferi itekako vredi, a vredeće
još više. Pre neki dan rešili smo jedan pingvin penal, tako što smo umesto linka ostavili samo brend sajta bez linka. Nemoguće je da vas svi linkuju, a niko vas nigde ne menšuje. Razmislite i o ovome!

6. Vrednost linka sa uticajnih socijalnih profila. Socijalne mreže su jako kontroverzna oblast sa aspekta istraživanja uticaja na SEO. Spomenućemo naše opservacije o uticaju pre svega Facebook-a i Twitera budući da su Pinterst i Google plus još uvek marginalizovani u Srbiji. Naša iskustva govore da linkovi sa uticjanih profila daju odlične rezultate.

Teorijski, uticajni profili tu tačke na socijalnoj mreži koji ka sebi imaju između ostalog i stvarno mnogo linkova (prate ih hiljade profila, linkaju i menšuju ih sa svih strana). Samim tim, izlazni linkovi iako imaju nofollow vrednost moraju vredeti i vredeće. Razmislite ko su uticajni profili u vašoj oblasti i napravire plan da li i kako može da se dođe do preporuka sa nih. Naš savet je da se fokusirate na Google plus, iznesite informaciju prvo na ovoj mreži, zatim na Twiteru, a tek kasnije na Fejs-u. Google plus sa idejama autoriteta sigurno će rasti. Valjda neće pokvariti viral Twitera kao što su to učinili sa Facebookom.

Predpostavljamo da zbog fake profila uticaj proste mase neće biti izuzetno važan. Koristite off page networking, kao i participaciju na konferencijma u cilju dobijanja ovakvih signala.

Eto, izneli smo puno detalja, pa možemo komentarisati ukoliko imate svoje pretpostavke za SEO u 2014. godini!

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

  • Spadam u takozvane male blogere. Stekla sam čitalačku publiku koja moj-e blog-ove prati redovno i naravno, nema potrebe da se zadržava dugo- osim kada su odsutni pa propuste nekoliko tekstova koje kasnije pročitaju odjednom. Znači li to da mi veći broj stalnih pratilaca od onih povremenih, snižava rejtin bloga? I kako su kreatori ovog merenja rešili taj problem i da li je iko uopšte obratio pažnju na ovu činjenicu?

  • Ovako, vreme provedeno na sajtu signal je kvalitetnog sadržaja. Što je prosečno vreme duže to je sadržaj zanimljiviji.

    Al u vašem slučaju reč je o direktnoj poseti, nije sa pretraživača, tako da praktično nikakva opasnost ne postoji.

    Jedna stvar je da neko ko prati blog dođe dikretno vidi nema novog posta i ode. To je normalno, prirodno, čak i poželjno jer reč je nestrpljivosti ljudi za novim sadržajima, što je odlika kvalitetnog brenda.

    Skroz druga stvar je kad neko googla na primer ajvar, dođe po prvi put na sajt i ne zadrži se dugo. Tek tad je to opasno, al na vašem blogu znam da to nije slučaj, tako da opušteno 😉 i samo nastavite sa brilijantnim tekstovima 🙂

  • Vrlo zanimljiv osvrt vezan za SEO. Kratko i jasno rečeno, nema ništa bez kvalitetnog rada.

    Jedino mi bode oči ovaj deo „a niko vas nigde ne menšuje.“ Mislim da u našem bogatom jeziku imamo adekvatnu reč za „menšuje“. 🙂

    Srdačan pozdrav,
    Markić

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: