Konferencije

Seokraguj – kako biti prvi u prvom SEO takmičenju pred IT Open

Dugo nas nije bilo, pa u stilu Rand Fishkin-a, nastupili bi sa lokalizovanim sloganom:

Ćao, SEO zanesenjaci!Da li znate šta ima novo?

Krajem meseca po prvi put se u Srbiji SEO stručnjaci okupljaju na jednom mestu. Puno velikih promena u Srbiji počinjalo je iz Kragujevca. Nadamo se da će i ovo okupljanje opaziti ozbiljne IT kompanije i učiniti dramatični iskorak u odnosu na konferencije sličnog tipa. Ova konferencija pod imenom IT Open održaće se od 29. – 30. marta 2014 u Kragujevcu.

Kao specijalizovana SEO agencija obradovali smo se ovoj ideji, i ovom prilikom želimo da pomognemo u promociji iste. Zato i pišemo ovaj članak i pozivamo vas na novo off line druženje! Ne znamo da li će biti striminga, nadamo se da hoće, ali svakako apelujemo na sve koji žele da steknu dublji uvid u trendove i izazove rangiranja da dođu na event.

SEO konferencije se razlikuju od ostalih okupljanja po tome što imaju naglašenu „predigru“. Ova predigra je svojevrsno takmičenje u kojem se SEO ljudi bore za prvo mesto na Google.rs domenu na unapred definisanoj frazi.

Organizatori su odlučili da fraza prvog IT Open-a bude seokraguj. Priželjkivali smo neku komercijalniju frazu, frazu za koju se vredi dugoročno boriti, frazu za koju ima smisla pokretati tešku mašingeveriju.

simbol Kragujevca

Ali naš cilj ovoga puta je obično učestvovanje, promocija znanja i tehnika, a ne nagrada na takmičenju. Vremena jeste malo, pa smatraćemo neuspehom ukoliko za seokraguj ne budemo na prvoj strani Google.

Valjda se nećemo obrukati, a u tom cilju evo agende po kojoj delujemo:

1. Pravilno razumevanje upita seokraguj

Trudite se da razumete nameru ljudi koji kucaju određen upit u pretraživače

Fraza za koju se borimo je seokraguj. Šta ona znači? Semantički posmatrano za običnog čoveka ne znači ništa, jer je u pitanju novokomponovana ad hoc kovanica čiji je cilj čista demonstracija SEO znanja. Ako damo mašti na volju možemo je percipirati kao sinonim za SEO stručnjake okupljenih u Kragujevcu. Nadalje ćemo je tako i tretirati.

2. Strategija on page optimizacije za seokraguj

Pošto nastupamo iz posta na blogu, sa aspekta on page optimizacije imaćemo ovu kovanicu na početku title taga, u H1 tagu, URL će biti skraćen samo na seokraguj, a description ćemo popuniti tek na kraju. Sam description tag praktično ne utiče na rangiranje, ali posredno motiviše ljude na kliketanje na naš URL tokom listanja u SERP-ovima. Taktičnim opisom uvek možete privući pažnju i sa niže pozicije. Pogledajte opis za koji smo se odlučili kroz kod.

Da se radi o celogodišnjem takmičenju verovatno bi zakupili takozvani exact mach domen, na primer seokraguj (.) rs, co.rs, in.rs i slično, ali kako smo se uključili tačno 3 nedelje pred takmičenje za ove dugoročne varijente nema vremena.

Idealno je započeti post terminom za koji se borite, ali želeli smo jedan prirodan uvod, što će se verovatno kasnije odraziti nekoliko pozicija niže.

Seokraguj
Najava tekmičenja za seokraguj na IT Open-u

Ako niste pratili naš blog, sa aspekta aktuelne on page optimizacije idealno je ubaciti u minimum 2 strane teksta nekoliko originalnih ilustracija (skica, fotografija), možda infografiku, režirati video klip. Sve ovo potražuje dodatnu kreativu i vremenski resurs pa do daljenjeg preskačemo.

Možda ćemo do pred sam početak takmičenja ubaciti još jedan pomoćni članak sa sličnom tematikom, da još malo osvežimo ovaj aktuelni, ali pošto je celo takmičenje više revijalnog tipa samo spominjemo i ovu mogućnost. Ako bismo imali veći broj članaka, razmislili bismo i o otvaranju nove prilagođene kategorije, ali i o uvođenju taga seokraguj koji bi doprineli pojavi dva i/ili više URL-ova na Google.rs SERP-ovima.

I spomenimo još jednu jako važnu stvar? Šta mislite, koliko puta je idealno spomenuti seokraguj u ovom članku? Odgovor nije prost, ovo pitanje je za milion dolara, a neki naš pragmatičan glasi:  za nekoliko puta više od prirodnog korišćenja. Naime ako je prirodnim pisanjem naša fraza spomenuta 5 puta, slobodno je dodajte još jedno 2-3 puta. Da postoje sinonimi za ovu frazu, valjalo bi i njih dodati, ali kako ih nema, spomenućemo je neznatno više. Interne linkove nećemo koristiti da zadržimo što veći PR na samom članku.

3. Strategija off page optimizacije

Ovo je faza po kojoj se SEO agencije i eksperti međusobno razlikuju. U tački broj 1 odlučili smo da seokraguj tretiramo kao kovanicu od reči SEO (Search engine optimisation ili optimizacija za pretraživače) i Kragujevac. U tom cilju linkove ćemo potražiti sa landing strana koje sadrže reči SEO i Kragujevac. Landing strane su strane na koje surferi sleću sa pretraživača na pomenutim terminima, a između ostalog karakteriše ih veći broj linkova C klase uperenih ka njima. Drugačije rečemo, moramo da pogledamo naše stare priče o Kragujevcu po ostalim sajtovima i naravno da dotaknemo ovaj URL sa marketinški orjentisanih sajtova koji spominju optimizaciju, Google, internet. Valjalo bi napisati i neki novi članak na nekom od naših pratećih blogova, pokrenuti diskusiju na forumima, ubaciti koji baner sa portala i tako redom.

4. Pomoć prijatelja 🙂

Ako mislite da radite optimizaciju kao izolovani građanin u velikom ste problemu. Pojednostavljeno rečeno, internet je mreža, a biti prvi na Google znači dominirati za traženi termin mrežom. Preko socijalnih profila krenućemo da galamimo po svim kanalima, Google Plus-u, Twitter-u, naravno Facebook-u i Pinterestu. U statusima koristićemo heš tag #seokraguj.

Idealno je da šer, like, tvit, pin ili plus jedan dobijete sa uticajnog Kragujevac related profila. To će biti dodatan trust signal da je ono što ste napisali releventano za ljude koji su već dokazani autoriteti u mestu gde se seo kraguj dešava. Videćemo da li ćemo uspeti ovako nešto da obezbedimo.

Pored toga, pozvaćemo naše Facebook partnere koji imaju jake pageove (najveća ima 440 000 + fanova, a ima ih 30+ sa preko 100,000 + fanova) da doprinesu afirmaciji ove konferencije. Obećali su da će se odazvati. Samo moramo obazrivo, jer dešavalo se sinhronim postavljanjem zanimljivih statusa obore i mnogo jače servere od ovog našeg. Možda ovu poslasticu ostavimo i do pred samo takmičenje, a ako želite da je probate u nekom svom komercijalnom projektu, javite se!

I onda, sačekaćemo par dana i pratićemo šta se dešava! U svakom slučaju važno je učestvovati, pa ne oklevajte da nas kontaktirate pred, za vreme i nakon IT Opena!

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

  • Super tekst. Ja sam se pridruzio takmičenju pre dva meseca, nisam ni znao sta znači seo. Imao sam sreće da je domen seokraguj.com bio slobodan ali to je samo mali deo posla. Meni nagrada nije ni bitna toliko koliko mi je važno da naucim seo i da uspostavim kontakte sa ljudima koji se time bave. A slažem se da je period mali, treba za kratko vreme napisati kvalitetne članke i uz to još da zainteresujete ljude da posećuju vašu stranicu. Ja mislim da će presudan biti link building 🙂 Sve najbolje

  • Ćao Nikola, evo imaš link i sa našeg članka 🙂 pa drži se da te ne prestignemo 🙂 Šalim se ovo je lepo druženje, pa nadam se da ćemo se upoznati za desetak dana koliko je preostalo do it opena.

  • Drago mi je što je pozitivna atmosfera pred konferenciju. 🙂 Samo napred, sva trojica! 🙂

    P.S. Moram da kažem da sva trojica (Milan Todorović, Nikola Arsić i Igor Tomić) pišu kvalitetan sadržaj i ja vam se kao čitaoc vaših blogova zahvaljujem na tome.

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: