Hardcore SEO

Šta vam Gugl zaista neće reći?

Nastavljamo u multidisciplinarnom duhu.  U meta opisu ovog ćlanka koristio sam sintagmu  „Za vaš sajt Gugl je jedan od najboljih „psiho“ analitičara. Kroz Webmaster Tool on ima puno toga da vam kaže. Ali ni upola od onog što zna! „.

Kao da sajt ima svoju ličnost, pa eto Gugl je analizira.

Analiza

Naravno da možemo ići još dalje od toga i posmatrati ne samo sajt, već i konkretnog surfera u očima ovog IT giganta. Naime, preko Gmail-a Gugl vidi s kim se surfer dopisuje, preko pretrage vidi njegova interesovanja, kroz Hrom saznaje koje sajtove posećuje i čiji profil gleda na Fejsbuku, a preko Androida na mobilnom uređaju može da prati gde se sve taj surfer kreće. I sve je to integrisano, ima još dosta toga, ali o ovoj neverovatnoj van institucionoj moći Gugla u nekom od narednih članaka.

Zbog same fenomenologije, analize nad surferom nikad neće biti toliko precizne kao one u kojima Gugl analizira vaš web sajt.

Analize nad sajtovima se stalno usavršavaju, a one su stalni izazov i SEO stručnjacima koji permanentno pokušavaju da što bolje razumeju kako najveći pretraživač radi i trude se da predvide u kom smeru se Gugle razvija.

U tom smislu dobro je da i jedan i drugi posmatraju web sajt kao „ličnost“. Ali Gugl samo konstatuje zatečeno stanje, a SEO stručnjak mora to stanje i da usavršava.

Gugl

Obično su to neispravni, nekvalitetni i zapostavljeni delovi sajta (pandam otcepljenim delovima ličnosti) ,  duplirani sadržaji (višestruke ličnosti), brojni konflikti koje SEO stručnjak kroz rad sa programerom, dizajnerom ili kreatorom biznisa treba da integriše i sinergiše u celinu.

Da li ova alegorija ima smisla videćemo u nastavku teksta, a pre toga, još jedna priča o inventivnosti Karla Gustava Junga:

Ako ima nekog da ne zna, Jung je švajcarski psihijatar, jedan je od rodonačelnika psihoanalize, neverovatno originalan stvaralac sa puno naprednih  ideja za svoje vreme.

U delu o holističkom SEO-u spomenuti su neki entiteti i termini iz njegove teorije ličnosti (arhetipovi, senka, kolektivno nesvesno). Sada nastavljam sa jednom zanimljivošću za koju se mnogo ređe zna.

Naime, jedan od citata iz knjige Žarka TrebješaninaŠta Jung zaista nije rekao„, kaže:

sta-jung-zaista-nije-rekao-zarko-trebjesaninJungov test asocijacija reči (TAR) svrstava se u najranije projektivne testove. On predstavlja prvi pokušaj da nesvesni kompleksi i slobodne asocijacije ispituju na empirijski, precizan, objektivan i eksperimentalan način.

U knjzi „O psihologiji nesvesnog“ Jung kaže:

„Ova metoda na egzaktan način pokazuje postojanje konfilkta u obliku tzv. kompleksa, osećaja naglašenih predstava koje se otkrivaju preko tipičnih smetnji u eksperimentu.“.

Jungov test se sastoji iz standardizovanog niza od dve stotine reči. Najveći broj reči su za subjekta emocionalno neutralne. Samo su neke, kritične reči afektivno nabijene, provokativne, jer pogađaju neki od ličnih kompleksa ispitanika. Zadatak ispitanika je da na svaku reč-draž iz serije reči odmah bez razmišljanja, reaguje rečju odgovorom koja mu prva padne na pamet. Beleže se i mere raznovrsne verbalne, psihičke, fizičke i fiziološke reakcije ispitanika: sama reč-odgovor, vreme reakcije ispitanika, kao i celokupno psihofizičko  ponašanje ispitanika (ispoljavanje mentalnih i organskih promena).

Psihogalvanometrom se meri provodljivost kože, pneumografom promene u brzini disanja, štopericom vreme reakcije, a beleži se da li ispitanik ponavlja reč draž, da li crveni, da li se vrpolji, mršti, čupka kosu, lupka prstima, grčevito steže svoju šaku i slično što predstavlja indikatore kompleksa.

Jungov Test asocijacije reči je  ubrzo evoluirao i našao svoju praktičnu primenu ne samo u psihijatriji i kliničkoj psihologiji, nego i u kriminologiji. Drugim rečima Jung je tvorac poligrafa ili detektora laži.

A sada, vratimo se suštini ovog bloga, a to je SEO optimizacija.

Grubo posmatrano za one koji po prvi put dolaze na ovaj blog, internet se sastoji iz sadržaja, linkova i surfera nad njima. Najgrublje pojednostavljeno jedan sajt se sastoji iz reči i linkova.

Ono što je za inspektore „poligraf“, za SEO stručnjake je Webmaster Tools. Puno važnih zaključaka, a često i simptomatičnih opservacija o odnosu reči i linkova na i oko vašeg sajta možete saznati upravo iz Webmaster Tools-a. U bazi ovog alata sve svoje zaključke o vašem sajtu upisuje najveći analitičar ikada, čika Gugl.

O tumačenju Guglovih analiza dnevno se izabaci na stotine članaka… Za one koje vole moj stil izlaganja evo još nekoliko detalja na koje posebno treba vredi obratiti pažnju.

 

Zašto kažeš ljubav, a misliš na seks

 

1. Pre ovog eksperimenta iskreno razmislite za koje reči očekujete da imaju najveću pažnju na vašem sajtu? A šta mislite da li je to uistinu i tako, tj. kako trenutno stoje stvari?

Signifikaciju sa varijacijama domintanih ključnih reči na vašem sajtu pogledajte u stavci WT-a:

Search Console >> Dashboard  >> Google Index  >> Content Keywords

Naravno, na web prodavnicama ovo izgleda malo drugačije u odnosu na klasične css/wordpress sajtove, ali svakako daje neku vrstu osnovne kontrole vašeg web sajta.

Ova stavka je posebno zanimljiva kad su u pitanju personalni blogovi, jer tad ova analiza može da otkrije i po koji detalj o ličnosti blogera.

Balansiranje može da se uradi uz kreiranje novih sadržaja ili kroz dodavanje sadržaja u futeru, hederu, navigacionim menijima, sidebaru. Sa druge strane, na osnovu onog što želite da optimizujete, ove informacije mogu da vam pruže dublje uvide u idejne anticipacije budućih sadržaja.

 

Epicentar internih linkova

 

2. Samu arhitekturu sajta definišu interni linkovi.  URL strane koje imaju više internih linkova važnije su od onih koje internih linkova imaju manje. One koje donose najveći profit treba i da dobiju najviše internih linkova.

To pratite ovde:

Search Console >> Dashboard  >> Search traffic  >> Internal Links

i neka vas ne čudi zašto neku stranu Gugl ne percipira kao vi očekujete kad je i vi sami suštinski niste udostojili dovoljnom količinom internih linkova :).

 

I opet ti dosadni dolazni linkovi

 

3. Koliko spoljnih linkova dolazi ka konkretnoj lendig strani? Naravno da bi najbitnije landing strane trebalo da imaju što više relevatnih dolaznih linkova. Ako nemaju, lek je link earning i link building, o kojima sam poslednji put pisao ovde.

Search Console >> Dashboard  >> Search traffic  >> Links to Your Site

 

Dolazni linkovi ne prenose samo SEO i surfere već i štošta još

 

4. Internet nije kontrolabilan (upravljiv), već jedan neverovatno otvoren sistem i ti dolazni linkovi donose informacije koje dodatno opisuju vaš sajt. Linkovi unose stabilišuću povratnu spregu u ceo sistem rangiranja, jer u idealnom slučaju posledica su nepristrasne opservacije ostatka interneta u odnosu na vaš sajt.

To je takozvani diverzitet anchor tekstova u link profilu koji uz kontekst, poziciju, klikabilnost i autoritet strane sa koje potiču često puta pričaju konkretniju priču od vaših sadržaja.

Na njega samo link buildingom možemo da utičemo (ne i link earningom, jer link earning je spontan) i to je jedini način za balansiranje do „zdravog“ odnosa. Suština znanja jednog SEO stručnjaka sastoji se u pravilnom razumevanju i tumačenju ove stavke.

 

Evo i šta vam zaista neće reći

 

Ono što vam Gugl neće reći to je kvalitet svake od vaših landig strana ponaosob. A neće vam reći ništa ni o konkurenciji. Takođe neće vam ništa reći o idealnoj gustini ključnih reči za vašu industriju i svaku vašu landing stranu ponaosob. Takođe neće vas savetovati o kvantitetu sadržaja. Neće vam ništa reće ni o socijalnoj popularnosti kojeg god URL-a. A sve to on zna, al ćuti, premerava, preračunava i neprestano ažurira rezultete pretraga.

Neće vam ništa reći sa kojim rečima ste preterali, koje ste izostavili, te šta sve morate obuhvatiti iz ugla aktuelnog trenutka. A sigurno vam neće reći još koliko vam treba linkova da bi pretekli prvog iznad sebe na konkretnoj ključnoj reči.

Za odgovor na ova pitanja razvijeni su specijalni softverski alati, koji pristupaju nekoj uprošćenoj replici interneta i daju još malo pa asimptotski približne rezultate kako Gugl. Pored toga analiziraju šta su sve signali aktuelnog sortiranja na SERP-u.

Sa druge strana, samo za onpage analizu lending strana koristim specijalizovan alat baziran na WDF*IDF metrici, uz prethodno tumačenje gore navedenih simptoma.

Je l’ to može da se proba?

Naravno da može da se testira. Prijavite se na mejling listu sa desne strane, a ako bude kritične mase uslediće članak i o tome. A svi koji želite SEO konsultacije oko usavršavanja landing strana- nadam se da znate moje kontakte 🙂

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: