On page optimizacija

Uspešan izbor SEO stručnjaka

SEO je jedna od najdinamičnijih i najširih oblasti IT industrije. Ako bi smo IT industriju uporedili sa trkama Formule 1, onda bi programeri bili pandam mašinskim inžinjerima, web dizajneri bi projektovali aero performanse, a sami vozači bi bili SEO stručnjaci.

Vozači Formule 1 vs SEO stručnjaci
Vozači Formule 1 vs SEO stručnjaci

Ako imate u vidu da prvi rezultat pretrage na Googlu pokupi preko 60% surfera aktuelne fraze, naša analogija sa vozačem Formule 1 i sintagmom „ko je prvi“ biva još realnija.

Šta ova analogija još govori?

Dizajner uvek vidi šta je napravio, može testirati usability, inerface design, i tako dalje. Programer uvek može da testira funkcionalnost aplikacije, performace, ima beck up za slučaj da dođe do havarije sistema i tako dalje.

Da li osoba zadužena za SEO može da vrši kompletna testiranja? Šta mislite kolika je odgovornost SEO stručnjaka?

Odgovor je sličan iskustvima u krivinima i preticanju vozača bolida. Mala nepažnja, previd ili nedovoljan gas ako je konkurencija u zaletu za tren oka može dovesti do gubitka smisla cele trke, tj. postojanja web aplikacije.

Drugim rečima, ne postoji sistem koji bi mogao stoprocentno da reprodukuje rezultate Googlovog algoritma sortiranja. Njegovo funkcionisanje je jedna od najskuplje čuvanih tajni, pa samim tim odgovornost za SEO aktivnosti je ogromna. Praćenje trendova, iskustvo u održavanju velikih i malih sajtova, kao i stalno testiranje novotarija na probnim sajtovima su aspekti koje vaš potencijalni SEO stručnjak mora zadovoljiti.

Čest problem na ovom polju je što ljudi misle da znaju SEO, puno pričaju i hvale se da su uspeli da se pozicioniraju za neku frazu koja je obično lokalna, a pri tom ne objasne da posle nje ne sledi konverzija, tj. prodaja, zakup servisa koji se nudi i tako dalje. Sa relisanjem pingvina 25. aprila na našim prostorima stvari su postale veoma delikatne, i svaki oblik neprofesionalizma je osuđen na neuspeh.

SEO budžet

Adekvatan izbor SEO usluga traži i adekvatan budžet. Kada se u velikim firmama usvaja budžet za neki projekat, finansijski stručnjaci loše estimiraju SEO stvaku, pa kasnije prave problem project menadžerima. Tako na primer, uračunaju cenu internog zaposlenog, ili eksternog SEO konsultanta po radnim satima, a zaboravljaju stvaku za zakup sofisticiranih alata, angažovanje kvalitetnih copywritera, cene postavljanja članaka i linkova na portalima i tako dalje.

Ovaj post smo napisali sa ciljem da skrenemo pažnju vlasnicima web sajtova da ne donose olako odluku kome će ukazati poverenje da brine o njihovim SEO potrebama, kao i o činjenici koliko će odvojiti za ovaj vid aktivnosti.

Na kraju, još jednom ponavljamo, dugoročno posmatrano SEO je jedan od marketing kanala koji za sada ima ogromnu konverziju i nema najave da će ovaj kanal u skorije vreme biti potisnut.

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: