Off page optimizacija

Zašto je preoptimizacija rizična? Primer Tonus hleba

Kad bih vam pričao o Panda filtru, kao kontroli kvaliteta sadržaja na sajtu iz ugla Gugla, samo par vas bi bilo zainteresovano.

Ali zato ću iskoristiti nabujalu  priču oko Tonus hleba kao jednu edukativnu alegoriju u opisu suštine „Panda“ filtra.

Rizična preoptimizacija u realnom sektoru se obično ogleda u „ambicijama ljudi iz prodaje“ da odličnom proizvodu koji je odlično pozicioniran na tržištu dodatno maksimizuju profit i onda ubacuju u opisu samog proizvoda neke nepotrebne ključne reči. U ovom slučaju „lekovit hleb“ ili slično…

Preoptimizacija se mnogo češće dešava u digitalnoj varijanti, tj. na internetu i kao odgovor na slučajeve „preoptimizovanih strana“ Gugl neprestano usavršava „Panda“ filter.

Panda je dizajnirana tako da detektuje slučajeve u kojima je gustina ključnih reči na nekoj web strani neprimereno visoka, kada su sadržaji kradeni, ili ne daj Bože veštački generisani, sadržaji koji nemaju nikakve dodatne vrednosti na sve objavljeno i td.

Kada se Panda filter aktivira nad jednim sajtom, ona ovakve strane potisne sa recimo prve strane Gugla na šestu (penal od -60 pozicija), a može ih i deindeksirati (često potisne i jedan dodatni deo sajta, a nekad i ceo sajt). Zavisi od trežine prekršaja.

U realnom sektoru, puno toga može personifikovati Pandu, tj. inicirati filtriranje, te slikovito u slučaju „Tonus Hleba„, kao što vidite desila se frka i posle par dana galame, Tonus Hleb je počeo da biva sklanjan sa polica  [deindeksiranje].

Jutros sam pročitao simpatičan članak na blogu Dragane Đermanović koja je iskoristila celu situaciju da osveži naša znanja iz PR-a i krizne komunikacije.

Mene je njen članak prelomio da ovo napišem, a verujem da će još neko nešto zanimljivo da primeti.

I samo bih priveo kraju priču kroz principe otklanjanja posledica ako ste pretrpeli udar filtera, jer je u osnovi logika ista i na internetu i u realnom sektoru.

Šta raditi ako se aktivira Panda na nekom od vaših sajtova

1. Najpre eliminišite preoptimizaciju i detaljno pregledajte sve sadržaje,
2. Tražite ponovno reindeksiranje strana i razmatranje celokupnog sajta od strane Gugl algoritma,  (resubmitajte XML mapu sajta sa datumima aktuelnog ažuriranja i koristite opciju Fetch as Google ako se radi o jednocifrenom broju URL-ova).

U realnom sektoru po eliminaciji preoptimizacije treba sačekati reakciju tržišta. Naravno da ne treba čekati skrštenih ruku, al to nije tema ovog članka ;).

Na primeru Tonus Hleba, Google Trends već sad prognozira kako će sve da izgleda.

Isprekidana linija 🙂

Popularnost termina Tonus Hleb
Trend termina Tonus Hleb na Gugl pretraživaču sa predikcijam posle 1. Novombra 2015. (isprekidana linija)

Slika kaže, tresla se gora, rodiće se miš 🙂 jer je u osnovi Tonus Hleb najverovatnije ok proizvod.

A ono što me kopka, to je epilog cele priče, tj. videćemo ubrzo da li je čika Gugl pogrešio u predikciji!

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je diplomirani inženjer elektronike, SEO stručnjak sa iskustvom od skoro 15 godina. Vlasnik je specijalizovane SEO agencije SeoExpert.rs. Aktivan na Instagramu @seoexpert.rs. Uvek spreman za kvalitetnu SEO diskusiju!

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

  • samo malo, samo malo…; Citam vase tekstove, odlicni su, ali ovaj me malo zbunjuje, da li ste sigurni da zbog previse klucnih reci (Keyword stuffing) Google toliko kaznjava. Moje iskustvo je da nisu tako strogim mozda ne pustaju sajt da se popravlja u pretrazi ali da ga spuste 5 ili 6 stranica? Treba bash preterati za tako veliku kaznu

Instagramični SEO

Pratite nas: