Off page optimizacija

Zašto je preoptimizacija rizična? Primer Tonus hleba

Kad bih vam pričao o Panda filtru, kao kontroli kvaliteta sadržaja na sajtu iz ugla Gugla, samo par vas bi bilo zainteresovano.

Ali zato ću iskoristiti nabujalu  priču oko Tonus hleba kao jednu edukativnu alegoriju u opisu suštine „Panda“ filtra.

Rizična preoptimizacija u realnom sektoru se obično ogleda u „ambicijama ljudi iz prodaje“ da odličnom proizvodu koji je odlično pozicioniran na tržištu dodatno maksimizuju profit i onda ubacuju u opisu samog proizvoda neke nepotrebne ključne reči. U ovom slučaju „lekovit hleb“ ili slično…

Preoptimizacija se mnogo češće dešava u digitalnoj varijanti, tj. na internetu i kao odgovor na slučajeve „preoptimizovanih strana“ Gugl neprestano usavršava „Panda“ filter.

Panda je dizajnirana tako da detektuje slučajeve u kojima je gustina ključnih reči na nekoj web strani neprimereno visoka, kada su sadržaji kradeni, ili ne daj Bože veštački generisani, sadržaji koji nemaju nikakve dodatne vrednosti na sve objavljeno i td.

Kada se Panda filter aktivira nad jednim sajtom, ona ovakve strane potisne sa recimo prve strane Gugla na šestu (penal od -60 pozicija), a može ih i deindeksirati (često potisne i jedan dodatni deo sajta, a nekad i ceo sajt). Zavisi od trežine prekršaja.

U realnom sektoru, puno toga može personifikovati Pandu, tj. inicirati filtriranje, te slikovito u slučaju „Tonus Hleba„, kao što vidite desila se frka i posle par dana galame, Tonus Hleb je počeo da biva sklanjan sa polica  [deindeksiranje].

Jutros sam pročitao simpatičan članak na blogu Dragane Đermanović koja je iskoristila celu situaciju da osveži naša znanja iz PR-a i krizne komunikacije.

Mene je njen članak prelomio da ovo napišem, a verujem da će još neko nešto zanimljivo da primeti.

I samo bih priveo kraju priču kroz principe otklanjanja posledica ako ste pretrpeli udar filtera, jer je u osnovi logika ista i na internetu i u realnom sektoru.

Šta raditi ako se aktivira Panda na nekom od vaših sajtova

1. Najpre eliminišite preoptimizaciju i detaljno pregledajte sve sadržaje,
2. Tražite ponovno reindeksiranje strana i razmatranje celokupnog sajta od strane Gugl algoritma,  (resubmitajte XML mapu sajta sa datumima aktuelnog ažuriranja i koristite opciju Fetch as Google ako se radi o jednocifrenom broju URL-ova).

U realnom sektoru po eliminaciji preoptimizacije treba sačekati reakciju tržišta. Naravno da ne treba čekati skrštenih ruku, al to nije tema ovog članka ;).

Na primeru Tonus Hleba, Google Trends već sad prognozira kako će sve da izgleda.

Isprekidana linija 🙂

Popularnost termina Tonus Hleb
Trend termina Tonus Hleb na Gugl pretraživaču sa predikcijam posle 1. Novombra 2015. (isprekidana linija)

Slika kaže, tresla se gora, rodiće se miš 🙂 jer je u osnovi Tonus Hleb najverovatnije ok proizvod.

A ono što me kopka, to je epilog cele priče, tj. videćemo ubrzo da li je čika Gugl pogrešio u predikciji!

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

1 komentar

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: