Zanimljiva je, a često puta i paradoksalna jagma korporacija za novim klijentima i profitom tokom koje kao da volšebno izbledi fokus na najvažnije partnere, kvalitet usluga i slično.
U ovom članku kroz konkretan primer Ninet kompanije podstaćiću sve Vas koje živite od klijenta da dobro razmislite na temu šta možete uraditi da dodatno ojačate relacije sa svojim klijentima i podignete ceo sistem na jedan viši nivo.
Naravno nema instant rešenja, svaka oblast je nezavisna epizoda, a ono što je zajednički imenitelj većini uspešnih priča je dodatna vrednost na sve postojeće i sve viđeno. Ta dodatna vrednost je enigma koja se ne rešava u sekundi, već je plod višemesečnih analiza, kreativnih sastanaka, brainstorming-a i sprovođenja ideja kojima je došlo vreme na realizaciju.
Iz iskustva mogu reći da kad kreiramo internet marketing strategiju za neke od klijenata, obično neki neverni Toma kaže ma ovo je „dosadna tema„, „šta tu ima da se radi novo?“. Ovo je siguran znak da ima prostora koliko hoćete i znajte da svaka osvežavajuća ideja odjeknuće mnogo glasnije na „dosadnom“ tržištu.
Iskoristite taj potencijal.
Da ne bi izgledalo sve kao pričam ti priču, evo konkretnog primera.
Ninet je pre nekoliko nedalja pokrenuo loyaliti program za hosting usluge (šerovani hosting, VPS serveri, namenski serveri), prodaju domena pod nazivom hosting pilot http://hostingpilot.rs/.
Do sada sam imao ponude da učestvujem u raznim affiliate i reseller hosting programima, al kao da mi je nešto smetalo. Naime, ako isporučujemo usluge web dizajna ili SEO usluge mi ne možemo da preuzmemo odgovornost i za rad servera, jer to radi hosting provajder.
Bilo nam je suštinski važno da naš klijent ima direktne kontakte od hosting podrške i da se jasno razdvoji i raspodeli odgovornost svakog. Mi brinemo o pozicijama na pretraživačima, a ne i o funkcionisanju servera. Pored toga affiliate usluge su obično imale beneficije samo za prvu prodaju i onda se sve zaboravi, što ih je i obesmišljavalo.
Hosting pilot Nineta u osnovi prevazilazi sve ove probleme. Iz ugla klijenta odgovornost za rad servera je jasna, cene su transparentne, a jasan je i status subjekta u lojaliti programu koji je doveo tog klijenta.
Konkretno govoreći ovaj loyaliti programa ima sledeće osobine:
– Jasno se vidi da je Ninet odgovoran za kvalitet usluge,
– Jasno se vidi cenovnik usluga za mikro klijente koji nemaju kapacitet za lojaliti program,
– Jasno se vidi status webdizajnera/webmastera tj. nosioca naloga unutar loyaliti programa.
– Meni je drago kad se u nekom procesu definišu autoriteti i odredi im se određena privilegija. Naravno, sve vreme webmasteri su zaštićeni dokle god su njihovi klijenti njihovi, a tokom tog vremena je definisana i hijerahija napredovanja. Dugoročno posmatrano ovo je konkretna zarada za sve webmastere koji imaju puno domena/hostinga.
– Sve ovo ispričano govori da je implementirana jedna dodatna vrednost na tržištu hosting usluga u Srbiji.
Da li može bolje?
A sada preporuka moje malenkosti kako da ova platforma bude još bolja. Uvek može bolje, a evo gde ja vidim poboljšanja.
Naime, ako pokrenem novi sajt, da bih izvukao maksimum po relevantnosti iz linkova sa postojeće arhitekture sajtova bilo bi idealno da mogu da izaberem C klasu IP adrese na kojoj bi se taj hosting vezao. Tj. moj predlog je da se unutar Cpanela prikaže listing servera po IP adresama. U tom slučaju Hosting Pilot bi imao i SEO hosting atribut što je još jedna dodatna vrednost na celokupnu ponudu u Srbiji.
I kakve veze ima lojaliti program sa SEO-om?
Vratimo se naslovu, da li je lojaliti program novi SEO? Na prvi pogled naravno da nije, al upravo je lojaliti program prirodni nastavak saradnje sa „pravim klijentom“ koji obično dolazi preko SEO kanala. Drugim rečima, lojaliti program je komplementarna aktivnost u odnosu na SEO u vašem sistemu nezavisnosti.
Naime, i vrapci na grani zanju da je SEO kanal nestabilan, jer pravila kako biti prvi na Google se stalno menjaju. Algoritam sortiranja se dinamički menja i nikad ne znate za koliko će vrednost dolaznih linkova biti uvećana ili smanjena i kako će Google promešati rezultate pretraga. Sa druge strane sva plaćena oglašavanja (AdWords, Facebook Ads, Bing Ads) su sve skuplja. A da ne spominjemo što se ne može znati ni koliko kreativnosti i resursa konkurencija planira da investira.
Nema dileme da treba uzimati maksimum iz SEO/plaćenih kanala, ali ne i zavisiti jedino od njih. Naime SEO kanal i plaćeno oglašanja jeste neprikosnoveno u lociranju i privlačenju klijenta, a lojaliti program u vezivanju i nastavku rada sa tim klijentom radi dugoročnog partnerstva.
I pitanje za kraj
Da li Vas je ova priča podstakla da ozbiljno razmislite o svom lojaliti programu?
Komentariši