Internet marketing

Marketing sadržajem za povećanje internet prodaje

Ljudi su bića priča. Verujući u priče ljudi su u stanju da čine čuda. U ovom postu objasnićemo kako da pričanjem korisnih priča povećate internet prodaju.

Ako vas interesuje digitalni marketing i internet poslovanje, verovatno ste već do sada puno puta na webu pročitali frazu “Content is king”. Da je sadržaj kralj marketinga tvrdio je pre više od 25 godina Bil Gejts. Iako je Gejtsov esej sa ovakvim naslovom napisan 1996. godine, ova čuvena marketinška maksima je i danas itekako aktuelna.

Zapravo, sadržaj danas, isto kao i pre dve i po decenije, i dalje ima ključnu ulogu u promociji svakog poslovanja koje je predstavljeno na internetu ili u off line svetu. Format i kanali komunikacije se povećavaju i usložnjavaju, ali suština je ista. Dobra priča prodaje!

Bez obzira na to koju robu ili uslugu prodajete na svom web shop-u ili sajtu, kvalitetan sadržaj je nužan ako želite da privučete potrošače da kupuju proizvode iz vaše ponude. Ukoliko tek pokrećete internet prodavnicu, obavezno planirajte budžet za sadržaj i za marketing sadržajem, jer prečica ka uspehu koja bi zaobišla ovaj korak, ne postoji.

Prečica koja bi zaobišla kvalitetan sadržaj ne postoji

Marketing sadržajem je preduslov za svaki dalji marketing, a često puta je i najefikasniji marketing.

Kreiranje kvalitetnog i efektnog sadržaja za web shop nije lak posao. Biće vam potrebno mnogo vremena i učenja, ali i finansija da biste web prezentaciju vaše internet trgovine učinili zanimljivom za kupce. Potrebno je neprestano istraživati i razumeti šta potencijalni kupci žele i kakve informacije o proizvodima ih interesuju.

Za uspešnu e-trgovinu bitan preduslov je pametna strategija koja između ostalog podrazumeva i da posetiocima pružite kvalitetan, zanimljiv i pre svega koristan sadržaj. Da im date odgovore i rešenja na pitanja koja postavljaju i da im pomognete u odabiru proizvoda koji će najbolje odgovarati njihovim potrebama i željama.

Koliko je marketing sadržajem važan u povećanju prodaje jedne internet prodavnice i na koji način kreirati kvalitetan sadržaj na web shop-u? Pokušaćemo da vam damo detaljne odgovore.

Reč, dve o marketingu sadržajem

Najjednostavnije rečeno, marketing sadržajem (content marketing) je proces kreiranja originalnog sadržaja, korisnog i kvalitetnog, usmerenog na određenu ciljnu grupu potrošača. Poseban akcenat kod contenta koji treba da sadrži jedna web prodavnica stavlja se na interesovanja potrošača i rešavanje njihovih potreba.

Marketing sadržajem obično ne radi direktnu prodaju, već podstiče podizanje brenda, nudi uslugu ili opisuje proizvod. On pruža vredne informacije koje kod potencijalnih kupaca stvaraju pozitivan stav i podstiču njihovo angažovanje na online prodavnici.

Krajnji cilj angažovanja čitalaca sadržaja je njihova transformacija u klijente. Kako biste pretvorili posetioca vašeg prodajnog sajta u kupca, morate ga sadržajem voditi kroz ceo proces kupovine. Taj proces kreće od ponude i sugerisanja sličnih proizvoda, preko pružanja dodatnih informacija o svakom pojedinačnom proizvodu, pa sve do kupovine. Ali ni to nije sve, jer na kraju treba podstaći potrošače da ostavljaju povratne informacije o obavljenoj kupovini i ličnom iskustvu na vašem web shop-u. Do sledeće kupovine idealno je da ostane u emocionalnoj rezonaci sa vašim brendom.

Da biste sve ovo postigli, morate razraditi odgovarajuću strategiju kojom ćete privući korisnike. A da bi ta strategija sadržajem bila uspešna neophodno je proći kroz nekoliko faza.

#1 Identifikacija ciljne grupe i predstavljanje proizvoda na odgovarajući način

Kako biste na web platformi za e-trgovinu kreirali sadržaj koji je prilagođen potrebama kupaca, morate pre svega da znate ko je idealni kupac vaših proizvoda. Na osnovu stvarnih podataka i statističkih parametara dobijenih iz istraživanja možete odrediti profil korisnika (personu) koji je zainteresovan za ponudu na vašem online shopu. U skladu sa takvim profilom, kreiraćete i sadržaj koji je interesantan ciljanoj publici.

U informacije koje biste trebali da znate o profilu jednog prosečnog kupca ubrajaju se:

  • demografski podaci (pol, starost ili lokacija),
  • njegova motivacija (da li je na vašoj web lokaciji za e-trgovinu kako bi saznao više o proizvodima koje nudite, da li je spreman na kupovinu ili samo razgleda),
  • bolne tačke (šta je to što se poseticoma ne sviđa na vašoj stranici),
  • željeni kanali sadržaja (poznavanje omiljenih sajtova, kanala društvenih medija i aplikacija može vam pomoću da lakše dođete do ciljane publike).

#2 Razumevanje ciklusa kupovine za svakog potrošača

Prilkom kreiranja sadržaja za internet prodavnicu, prvo morate razumeti ponašanje korisnika u pretraživaču i kako je to ponašanje povezano sa vašom lokacijom.

Na primer, nekog ko traži “muške Adidas Terrex Swift” cipele moraćete da privučete potpuno drugačijim sadržajem od onoga ko traži “muške planinarske cipele”. To je iz jednostavnog razloga što oba upita imaju različite namere.

Prvi upit pokazuje da je korisnik suzio izbor i da tačno zna koji proizvod želi da kupi. Drugi upit ima korisnik koji još ne zna koji proizvod bi mogao biti interesantan za njega kao potencijalnog kupca. Jedino je siguran da želi cipele, ali ne i koje cipele. Stoga, ova dva naizgled slična upita zahtevaju potpuno drugačiju strategiju marketinga sadržajem za internet prodavnicu.

#3 Tipovi sadržaja kreiranog za internet prodavnicu

Marketing sadržajem je više od optimizacije stranica sa kategorijama i sa pojedinačnim proizvodima. Najbolje online prodavnice koriste moć blogova, društvenih medija, fotografija, video snimaka i strimova kako bi korisnicima na što bolji načni predstavile proizvode koje nude i tako povećale konverziju. Ovo su tipovi sadržaja koje bi trebao da ima svaki ozbiljan web shop.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Milan Todorović (@seoexpert.rs)

Opis kategorija i proizvoda

Najvažnija stranica na svakom e-shop-u je svakako naslovna stranica. Ona omogućava korisniku da odabere svoj put ka kategoriji proizvoda koju želi da pretraži.

Nakon što pronađe proizvod koji mu je potreban potražiće i detalje o njemu. Zato je potrebno da na odgovarajućoj stranici postoji opcija ili dugme sa detaljnim opisom artikla koji se prodaje. Klikom na njega, otvoriće se nova stranica ili padajući meni koji će potencijalnom kupcu dati opis i specifikaciju željenog proizvoda. Dati mu odgovore na pitanja kao što su karakteristike proizvoda ili trenutna dostupnost u prodavnici.

Na primer, ukoliko je u pitanju prodaja TV uređaja, u opisu proizvoda bi trebalo da stoji kolika je njegova dijagonala, koja je rezolucija, kolika je snaga zvučnika, vreme odziva, da li ima opciju roditeljskog zaključavanja, kao i sve ostale karakteristike konkretnog modela. Ukratko, sve ono što će jasno opisati proizvod kupcu i podstaći ga na kupovinu.

Takođe, potrudite se da ova stranica bude dizajnirana za vaše klijente a ne za vaše osoblje. To je stranica direktnog saobraćaja a na vama je da postavite korisne putokaze ka određenim lepo grupisanim proizvodima.

Grupisanje proizvoda prema njihovoj srodnosti vrši se pomoću kategorija i podkategorija. Na većini platformi one se nalaze sa leve strane, vertikalno i ređaju se po određenim karakteristikama, po azbučnom (abecednom) redu, važnosti, broju ili nekoj drugoj važnoj osobini. Dobro uređene i selektovane kategorije omogućavaju posetiocima lakši i brži dolazak do proizvoda koji ih interesuje.

Na primer, ukoliko imate online prodavnicu muzičkih instrumenata, recimo u kategoriji gitara, možete napraviti više podkategorija kao što su: električne gitare, akustične, klasične i bas gitare. Takođe možete napraviti podelu i prema ceni – na primer na modele koji koštaju do 10.000, gitare koje koštaju od 10.000-20.000 i one preko 20.000 dinara.

Jedna važna napomena – dobro je imati kategorije, međutim nemojte ih praviti ni previše, jer to nekada može zbuniti posetioca. Neka budu lepo selektovane i što je najvažnije, neka budu pregledne.

Poređenje proizvoda

Upiti za pretragu koji upoređuju proizvod A sa proizvodom B prilično su popularni kod kupaca koji su edukovaniji za oblast koju pretražuju. Matrice za poređenje proizvoda, detaljne recenzije i drugi sadržaji koji upoređuju dva slična proizvoda mogu biti veoma korisni i efikasni kada posetioca šopa treba pretvoriti u kupca.

Ovaj primer često koriste firme koje prodaju mobilne telefone i računarsku opremu. Recimo, ako klijenti postavlja pitanje o tome koji model pametnog telefona je opremljen određenim funkcijama uporedna tabela mu može dati najbolji odgovor. Dakle, kupci se mogu odmah odlučiti (na sajtu za kupovinu) koji proizvod je bolji za njih i obaviti kupovinu čak i bez napuštanja, odnosno vraćanja na prethodnu stranu.

Galerija fotografija proizvoda

Kupci na internetu sve veći značaj pridaju vizuelnom sadržaju. Uzmite u obzir popularnost i rast kanala društvenih medija zasnovanih na fotografijama, kao što su Instagram, Pinterest i Tumblr. Takođe, imajte na umu da mnogi kupci koriste Google Shopping i Google Images za brzu pretragu željenih proizvoda na osnovu fotografija.

U vezi sa tim, dobra ideja je formiranje galerije fotografija na e-commerce sajtu, jer na taj način obezbeđujete kupcima daleko bolje vizuelno iskustvo kupovine. Korisnici interneta koji obavljaju online kupovinu vole ubedljive fotografije koje ih povezuju sa stranicama na kojima su predstavljeni pojedinačni proizvodi iz vašeg asortimana.

Osim standardnih fotografija proizvoda, mnoge internet prodavnice nude posetiocima i još bolje iskustvo – postavljaju tzv 360% fotografije. To je u stvari niz fotografija koje su spojene u jednu. Za njihovo snimanje koristi se rotacioni sto na koji se stavi predmet fotografisanja i obavi se slikanje iz više uglova. Uz ovakav vizuelni sadržaj na sajtu, korisniku je dovoljno da klikne na fotografiju, zadrži klik i pomera miša kako bi iz svih uglova mogao da vidi predmet koji želi da kupi.

Ne spamujte ALT i Caption tagovima, već ono što vidite na slici jako prirodno i opišite. Zbog SEO vidiljivosti izbegavajte stock fotografije, već angažujte profesionalnog fotografa. Smislene fotografije, bez da ulazimo u dublje neurološke procese su vrhunski marketing sadržajem.

Postavljanjem ovakvih snimaka potencijalnim kupcima prikazujete predmet kupovine kao da ga gledaju uživo. Ali to nije sve, jer u isto vreme pokazujete i vašu transparentnost i brigu za potrošače, što će kod njih svakako ostaviti pozitivan utisak.

Video sadržaj

Dokazano je da iskustvo koje klijenti dožive pri gledanju video zapisa o nekom proizvodu povećava broj i obim prodaje. Sadržaj u video formatu gradi poverenje i povećava nivo angažovanja klijenata. Postoji nekoliko tipova video sadržaja koje možete iskoristiti za vaš e-commerce sajt.

Pre svega, to je krupni plan proizvoda. Kupci žele da vide video snimke proizvoda u krupnom kadru i da se osećaju kao da ih drže u rukama. Ovakvi snimci često uvećavaju proizvod koji prodajete i prikazuju njegove karakteristike koje gledaoci možda neće videti na fotografijama. Takođe, u video zapisima možete demonstrirati kako se neki proizvod koristi.

Koristite EAT standard i ulažite u autoritet koji se obraća kupcima. Ovo će tek biti nagrađivano u narednim vremenima. Autoritet je ozbiljna metrika za tačnost.

Zatim možete napraviti video snimak koji daje pregled više proizvoda. U ovakvim video materijalima se često promoviše grupa sličnih proizvoda, njihove zajedničke, ali i njihove specifične karakteristike.

Video izjave su još jedan od načina na koji možete “kupiti” poverenje ljudi. One su u stvari jedan od najmoćnijih i najvećih motivatora potrošača da kupuju vaše proizvode. Često ćete videti optimizovane klipove na YouTube kanalima u kojima ljudi govore kako su probali određeni  proizvod i uverili se u njegove izuzetne karakteristike. Još je bolje ako to potvrde ljudi od poverenja ili neke poznate ličnosti.

Članci i postovi na blogu

Blog je najprirodnije mesto za marketing sadržajem i konkretno rešavanje nedoumica i problema kupaca. Kada kupci nisu sigurni koji je pravi proizvod za njih, oni imaju tendenciju da više čitaju i traže dodatne informacije o proizvodu koji žele da kupe. Jedan od njihovih izvora može biti i blog na vašem prodajnom sajtu.

Blog može da privuče publiku sa pretraživača kvalitetnim sadržajem i dobrim SEO-m. Članci koje postavljate moraju biti čitljivi, pregledni, relevantni, da sadrže verodostojne podatke i detaljno objašnjenje proizvoda koji opisujete. U postovima ciljajte iste one reči i fraze koje bi potrošači postavljali kao upit u Google pregledaču.

Ukoliko želite dodatno da date na značaju vašem blogu, možete u njega uvrstiti i gostujuće postove. Za to bi bilo najbolje da kroz tekst svoje viđenje proizvoda i usluga koje prodajete daju stručna lica i ljudi koji će uliti poverenje potencijalnim kupcima.

Blogovanje je odličan način za sprovođenje content marketinga, gde ćete morati da se potrudite da potencijalnim kupcima ponudite objašnjenja za neke njihove nedoumice. Detaljni i kvalitetni članci ili postovi na blogu su odličan način da im pojasnite stvari vezane za kupovinu, ali i da im prenesete poruku koju želite.

Vodič za kupovinu ili “kako da” tekstovi i saveti

Vodiči su state of art marketinga sadržajem i prirodno im je mesto na blogu. Vodiči za kupovinu mogu pomoći korisnicima da otkriju najbolje proizvode za sebe. Vodič treba jasno da cilja na ključnu reč “kako odabrati …”, koju obično ljudi koriste u veoma ranom ciklusu pretrage. Svi ključni izrazi moraju biti detaljno obrađeni. Na primer, vodič za kupovinu TV uređaja treba da sadrži što više informacija i celokupno objašnjenje o različitim tipovima i modelima, načinu izrade, materijalima i sl. Korisnik će biti mnogo edukovaniji nakon čitanja ovakvih vodiča i biće mu lakše da donese odluku o kupovini.

Stranice sa vodičima možete povezati sa drugim, prodajnim stranicama na sajtu. Statički linkovi ka stranicama kategorija ili pojedinačnih proizvoda mogu se umetnuti kroz tekst vodiča u kontekstu obrazovnog sadržaja i preporuka za kupovinu, a srodni sadržaji mogu se generisati u bočnim trakama, u dnu teksta ili možda čak i između pasusa. Sve ovo kao krajnji rezultat ima povećanje konverzije.

Imamo vodiče koji su preko organskih pretraga pregledani preko 100.000 puta, dakle učestvuju i procesu brendiranja.

Iskustva i komentari korisnika

Sadržaj koji generišu korisnici ima posebnu vrednost. Kupci često čitaju recenzije i komentare drugih korisnika ili žele da ostave svoje mišljenje o nekom proizvodu. Statistika kaže da čak 95% potrošača pre odluke o kupovini čita prethodna iskustva i recenzije, a čak 57% njih će odabrati isključivo one proizvode koji imaju 4 ili 5 zvezdica.

Štaviše, često se dešava da potencijalni kupci potraže komentare drugih ljudi o proizvodu koji i oni žele da kupe, i budu potpuno razočarani ukoliko ti komentari ne postoje na prodajnom sajtu. Nepostojanje komentara ili ocenjivanja proizvoda od strane korisnika ukazuje na nedovoljnu transparentnost sajta.

Sa druge strane, možda ćete pomisliti da negativne kritike i komentari ubijaju prodaju. Ali to je samo delimično tačno, i to u slučaju da neki od proizvoda ima jako niske ocene velikog broja korisnika.

Međutim, poneki loš komentar ili ocena mogu čak i pozitivno uticati na prodaju. Pokazalo se da se proizvodi bez negativnih recenzija uglavnom smatraju cenzurisanim. Većina kupaca poći će od pretpostavke da ukoliko neki proizvod ima sve pozitivne komentare, da su oni u stvari lažirani i preskočiće taj artikal.

Često postavljana pitanja (FAQ)

Starnice sa čestim pitanjima korisnika možda nisu najglamurozniji tip sadržaja, ali su veoma koriste kada je u pitanju e-trgovina. Sasvim je sigurno da će i postojeći i potencijalni kupci imati pitanja o vašim proizvodima.

Stranica sa čestim pitanjima vam omogućava da prevaziđete primedbe potencijalnih kupaca i istovremeno dodatno podržite postojeće kupce. Na ovoj stranici postavite odgovore na pitanja koja su vezana, na primer, za rok isporuke robe, mogućnost vraćanja iste, način plaćanja ili otvaranje korisničkog naloga na prodavnici.

Isto tako, ukoliko stalno dobijate ista pitanja o određenom proizvodu, možda ne bi bilo loše da na njih kratko odgovorite na stranici na kojoj je taj proizvod i predstavljen. Kroz često postavaljena pitanja može se jako prirodno sinergisati znanje iz biznis logike i on page optimizacije.

Online “štampani” katalozi

Pod pretpostavkom da vaš štampani materijal ne predstavlja rizik od dupliranja sadržaja na sajtu, možete razmisliti o kreiranju PDF kataloga koje posetilac može skinuti i koje možete slati na mejl adrese potrošača. Nove kataloge možete plasirati na nedeljnom ili mesečnom nivou.

Idealno je ako online “štampani” katalog sadrži i linkove do stranica sa kategorijama i proizvodima. Na taj način korisnici koji prelistavaju katalog mogu jednostavnim klikom na dugme da saznaju više informacija o željenom proizvodu.

Takmičenja i nagradne igre

Takmičenja i nagradne igre su odličan način da stranice za e-trgovinu privuku nove potencijalne kupce. Obično se od korisnika zahteva da popune formular za prijavu, gde se obavezno unosi mejl adresa učesnika nagradne igre. Na taj način kasnije možete putem mejl poruka poslati bilten, promo kupon ili oglasiti akciju potencijalnim kupcima. Sugerišite korisnicima da glasaju za svoje omiljene proizvode ili usluge. Tako ćete graditi pravi odnos sa vašim potrošačima, i što je još važnije, dobiti vredne podatke o korisnicima za dalju kampanju.

Što se tiče takmičenja, mogućnosti organizovanja su beskrajne. Možet zatražiti od korisnika da na svojim nalozima na društvenim mrežama podele linkove koje ćete podesiti ka željenoj stranici. Na primer: “Delite da biste pobedili” ili neki sličan slogan.

I jedno važno upozorenje – ako organizujete neku veću nagradnu igru obavezno pročitajte zakon o igrama na sreću, kako biste izbegli kasnije eventualne probleme ako sve nije bilo po propisima.

Način isporuke proizvoda

Ovaj segment obuhvata smernice za različite načine kupovine, odnosno različite načine plaćanja. Dobro dizajnirane web stranice imaju razrađen program koji vas vodi kroz ceo postupak naručivanja i plaćanja. Nakon što korisnik odabere proizvode i stavi ih u “korpu”, kroz matricu bira da li će plaćati gotovinom (pouzećem) ili će proizvod platiti platnom karticom. Ovde se nalaze i informacije o troškovima, vremenu i načinu dostave.

Kontakt

Ovo je obično poslednja kartica u nizu. Dobro bi bilo da i vaša e-trgovina ima ovu karticu. To uliva poverenje onih koji pretražuju i žele da kupe neki od proizvoda. Stranica za kontakt na vašoj internet prodavnici treba da sadrži osnovne podatke firme, adresu, mejl adresu i brojeve telefona. Takođe, mogu se postaviti i forme za automatsko slanje e-pošte.

Ukoliko imate i svoje fizičke prodavnice, u kartici kontakt postavite i Google mapu sa označenim maloprodajnim objektima. Dodatni savet je da implementirate schemu.

Integracija on page SEO trikova i prodajne biznis logike

Surferi i budući kupci veruju Guglu. Prvo mesto donosi mnogo benefita, a suptilnost detalja odlučuje više nego ikad. Zato obratite pažnju na sledeće:

  • Pažljivo definišite h1-h4 strukturu na naslovnoj, kategorijama, proizodima.
  • Cenu na stranici za proizvode stavite u h2 strukturu
  • Paginacije kanonizujte u zavisnosti od SEO strategije. Ovo možemo proćaskati na konsultacijama u zavisnosti od niše i broja artikala i konkurencije na Guglu.
  • Koristite reči cene, akcija i u tajtlovima i meta opisima u skladu sa zakonskom regulativom
  • Koristite Schema mark up za pitanja i odgovore zbog Rich Snipeta
  • U okviru neke kategorije probajte sa noidex artiklima i rangirajte samo sa katetegorijom i potkategorijom na WDF*IDF optimizovanom teksu
  • Izaberite Best Seller proizvod i uložite posebnu pažnju za kreiranje sadržaja, internih i povratnih linkova za njega
  • Najprodavanije proizvode stavite na prvu paginaciju
  • Proverite Canonical tag (najbolje da se konsultujete sa SEO ekspertom oko detalja, jer postoje brojne varijacije). Možete koristiti (noindex, follow) za paginaciju od 2 pa do n.

#4 Objava sadržaja na osnovu relevantnosti mesta za objavljivanje

Razlika između dobrog i vrhunskog marketinga sadržajem često ne mora biti u samom sadržaju, već i u mestu i vremenu objave. Profesionalci znaju koja objava treba odmah da “ugleda svetlost dana” a koja da ostane na čekanju dok ne dođe pravo vreme. Definišite koji autoritet bi mogao da maksimalno pojača vidljivost poruke.

Oni takođe znaju da li će određen sadržaj dati bolje rezultate ako se objavi na blogu, na nekom sajtu poput LinkedIn-a, na forumu ili ga treba poslati mejlom. U svakom slučaju poštujte dva osnovna pravila:

  • Objavljujte sadržaj tamo gde on može doći do vaše ciljane publike
  • Objavite ga onda kada je pravo vreme (ako želite da podstaknete akciju pratilaca u određenom trenutku)

#5 Merenje rezultata

Pošto je kreiranje sadržaja za web shop-ove posao koji se radi u kontinuitetu, povremeno treba pogledati i izmeriti rezultate prethodnih kampanja. Na taj način se najbolje može uočiti u kom pravcu se kreće vaša kampanja i kako poboljšati eventualne nedostatke. Uspeh možete meriti količinom organskog saobraćaja, stopom konverzije, akcijama potencijalnih kupaca, angažovanjem i povratnim informacijama. Naravno ovo je nauka za sebe.

#6 Reagujte na povratne informacije od kupaca

Veliki deo poboljšanja sadržaja na vašem e-commerce sajtu zavisi od toga da li i koliko slušate šta kažu vaši potrošači. Bilo da sa potencijalnim kupcima komunicirate putem e-pošte, pratite njihove recenzije, vodite intervjue ili pregledate komentare na društvenim mrežama, mišljenje klijenata o vašem poslovanju ključno je da opstanete u svetu online trgovine i poboljšate prodaju.

Postoje različiti načini da dobijete povratne informacije, a svi podaci prikupljeni na ovaj način su izuzetno dragoceni i mogu biti od velike pomoći u vašoj daljoj strategiji marketinga sadržajem za web shop. Na taj način se možete uveriti da li imate kvalitetnu i efikasnu korisničku podršku i da li su informacije u sadržajima dostupnim na sajtu kvalitetne i prave (ovo se najčešće radi kroz anketiranje klijenata).

Povratne informacije možete dalje korisiti kao promotivni materijal – u vidu prerporuka zadovoljnih kupaca.

Milan Todorović jogi
Milan Todorović

#7 Off page SEO: korelacija dolaznih linkova i kvalitetnog sadržaja

U off page SEO smislu samo vrhunski sadržaj spontano privlači linkove sa drugih sajtova. Ako je sadržaj neodoljiv, urednici i webmasteri drugih sajtova preuzimaju ga u celosti ili delimično, odnosno sami ga linkuju ili citiraju i na taj način podižu organsku vidljivost originalnog sadržaja.

Ovo je ujedno i kontrola kvaliteta i potvrda da u svom timu imate majstora kreiranja sadržaja. Ovakva off page optimizacija je automatska i besplatna. Nema bojazni da će aktivirati neke od penala, jer je u potpunosti prirodna.

Ako imate više kreatora sadržaja, onaj koji je indukovao najviše linkova suštinski je najkvalitetniji. Tako je glasala struka, a ne korisnici. Ovakav tip sadržaja poseduje održivost godinama unapred, ali i otvorenost, jer se uvek obraća novim personama, tj. osobama koje na Guglu traže rešenje koje vaš content nudi. Detaljni trikovi za link earning prevazilaze okvir ovog teksta i možemo o tome pričati na konsultacijama.

#8 Obuka za kreiranje sadržaja

U trenutku pisanja ovog teksta ne organizujemo obuke za kreatore sadržaja. Radimo isključivo profesionalne implementacije. Ako ste početnik i želite da se bavite ovim poslom sugerišem Masterbox online kurs na srpskom ili mentorski program  Irene Omazić za kreatora biznis sadržaja.

Zašto je svakom brendu potrebna strategija marketinga sadržajem?

Vrhunski brendovi, velike kompanije i male firme, ulažu u sadržaj i u marketing sadržajem jer je on ključan ne samo za opstanak na tržištu, već i za privlačenje novih kupaca. Zato, kada izađete na tržište sa svojom internet prodavnicom potrudite se da budete prisutni u pravo vreme na pravom mestu, ali i sa pravim sadržajem. To  je najpouzdaniji i najbolji način da razvijete i pospešite prodaju.

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je diplomirani inženjer elektronike, SEO stručnjak sa iskustvom od skoro 15 godina. Vlasnik je specijalizovane SEO agencije SeoExpert.rs. Aktivan na Instagramu @seoexpert.rs. Uvek spreman za kvalitetnu SEO diskusiju!

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Instagramični SEO

Pratite nas: