Email: info@seoexpert.rs, Tel:+381 64 12 77 044

Google Ads (Adwords) u Srbiji - plaćeno oglašavanje na Guglu



Sa dinamičnim promenama koje su se poslednjih godina dešavale u marketingu, danas prisustvo na internetu predstavlja ključnu kariku uspeha u svakom poslovanju. Shodno tome, važnost Google Ads platforme za online oglašavanje je sve veća. Ova pametna reklamna mreža omogućava plasiranje vaših oglasa svima koji koriste Google za pretragu informacija, proizvoda i usluga.

Ako se pitate zašto je važno da vaši oglasi budu viđeni baš na Guglu i kako oglasi prikazani na ovoj mreži mogu da unaprede vaše poslovanje, dajemo vam odgovore! Pripremili smo detaljan pregled svih važnih činjenica vezanih za Google Ads, na vama je samo da pročitate pažljivo do kraja i donesete odluku koja opcija oglašavanja je najbolja za vaš posao.

Statistika je jasna: Google je vaša odskočna daska!

Da bismo mogli bolje da razumemo kako stvari na internetu zapravo funkcionišu kada je reč o oglašavanju, u pomoć ćemo pozvati brojke. Mnogo je podataka koji nedvosmisleno dokazuju dominaciju Gugla na internetu, pa ćemo za početak izdvojiti neke statistike.

Prvo i najvažnije - Google je najpopularniji internet pretraživač, koji stoji daleko ispred svoje konkurencije. Zapravo, on kontroliše oko 92% svetskog tržišta kada su u pitanju pretraživači. Podaci na dan pisanja ovog teksta (jul 2021) pokazuju da Google svake sekunde obradi više od 63.000 upita na svom pretraživaču. Gledano na dnevnom nivou, to je impresivnih 5,6 milijardi upita, odnosno oko 2 biliona pretraga godišnje.

Zbog stalnih unapređenja servisa i poboljšanja korisničkog iskustva, ljudi veruju Guglu. Četiri puta više ljudi će kliknuti na plaćeni oglas na Google-u (63%) nego na bilo kom drugom pretraživaču: Amazon (15%), YouTube (9%) i Bing (6%).

Prosečna stopa učestalosti klikova (CTR) na Google Ads platformi u različitim industrijama (nišama) iznosi 3,17% na pretraživaču, odnosno 0,46% kada je u pitanju multimedijalno oglašavanje. Čak 75% korisnika kaže da im plaćeni oglasi u pretrazi olakšavaju pronalaženje informacija o proizvodu koji žele da kupe.

Više od 63% korisnika je bar jednom kliknulo na Google oglas, a polovina njih ne pravi razliku između tekstualnog plaćenog oglasa i organskog rezultata pretrage. Kada je u pitanju poverenje, 41% posetilaca veruje plaćenim oglasima, dok 33% klikne na oglas zato što je on relevantan za njihovu pretragu.

Šta je zapravo Google Ads?

Ukoliko planirate da investirate u oglašavanje vašeg poslovanja na internetu, onda vam je bolje da to odmah učinite na pravom mestu. Statistika jasno kaže da je to mesto - Google!

Da bi svojim posetiocima omogućio što bolje korisničko iskustvo, a svojim partnerima i oglašivačima obezbedio vrhunski prostor za oglašavanje, najpopularniji svetski web pretraživač je razvio platformu Google AdWords 2000-te godine. Nakon 2018-te platforma je doživela redizajn i dobila jednostavniji naziv - Google Ads.

Danas je to najpopularnija mreža za plaćeno oglašavanje zasnovana na Pay-Per-Click (PPC) mehanizmu naplate oglasnog prostora, gde oglašivači plaćaju po kliku na prikazan oglas ili po impresiji. Bilo kojim poslom da se bavite, Google Ads je sjajan način da unapredite vaše poslovanje i privučete ciljanu grupu potrošača koji na internetu pretražuju proizvode i usluge koje nudite i vi.

Platforma korisnicima obezbeđuje brojne alate koji pomažu u postavljanju kampanje, a kasnije i u analizi ostvarenih rezultata i prilagođavanju oglasa kako bi se povećao doseg do još većeg broja potencijalnih potrošača i ostvarili svi ciljevi plaćene marketinške kampanje. Osim toga, bez obzira na dostupne resurse, Google oglašivačima omogućava da limitiraju budžet za oglašavanje na dnevnom ili mesečnom nivou, pa čak i da pauziraju ili potpuno stopiraju pokrenutu kampanju i zaustave dalje troškove.

U zavisnosti od strategije i kampanje koju ste odabrali, Google oglasi vam mogu pomoći da povećate posećenost na vašem web sajtu, primite više telefonskih poziva ili privučete potrošače da fizički posete lokaciju na kojoj obavljate delatnost.

Postoji više tipova Google oglasa, među kojima se ističu:
- Search kampanje;
- Display oglasi;
- Shopping kampanje;
- Video oglasi.

Search kampanje – oglašavanje na Gugl pretraživaču

Jedan od najzastupljenijih oblika oglašavanja na Guglu jesu Search oglasi. Oni se prikazuju na Gugl pretraživaču (Google Search Network), u tekstualnoj formi, zajedno sa organskim rezultatima pretrage. Vidljivi su svaki put kada neko pretražuje termine koji su povezani sa ključnim rečima sadržanim u tekstu i naslovu oglasa.

Prema tome, glavna karakteristika search oglasa jeste njihova relevantnost. Gugl reklame na Search mreži prikazivaće se isključivo onim korisnicima interneta koji pretražuju pojmove u vezi sa određenim proizvodom ili uslugom. Oglašivač definiše ključne reči i cenu klika na oglas koju je spreman da plati.

Ono što je važno još jednom istaći, reč je o Pay per click (PPC) kampanjama, tako da oglašavanje plaćate samo onda kada korisnici kliknu na vaš oglas i posete vaš web sajt.

Kako se kreira Google search kampanja i koji su najvažniji faktori?

Google Search kampanja kreira se na Google Ads platformi – odabirom opcije Google Search Network, odnosno Mreža za pretragu. Gugl nudi nekoliko načina za postizanje cilja: poseta web sajtu, telefonski pozivi, posete prodavnici, preuzimanje aplikacije i slanje obrazaca za potencijalne klijente.

Sledeći korak je podešavanje kampanje u skladu sa najvažnijim faktorima. Najpre se podešava cilj kampanje – bilo da su u pitanju klikovi, prodaja ili povećanje saobraćaja na sajtu. Potom se određuje lokacija i vreme prikazivanja oglasa, precizira se budžet i način plaćanja, uređaji na kojima će se plasirati Gugl oglasi i ono najbitnije – definišu relevantne ključne reči.

Planiranje ključnih reči za Search kampanju

Planiranje ključnih reči je osnova svake search kampanje. Potrebno je pronaći ključne reči koje odgovaraju proizvodu koji se oglašava i koje su pritom tražene, tj. često se pretražuju. U te svrhe moguće je koristiti alate kao što su Google Ads Keyword Planner, Ubersuggest, Semrush. Primera radi, na Guglovom planeru ključnih reči možete da vidite predloge ključnih pojmova, ali i kolika je konkurencija za određenu ključnu reč, te mesečni volumen pretrage.

Za početak se preporučuje da se search kampanja bazira na desetak relevantnih termina, a kasnije da se ta lista proširuje i menja. Praćenje kampanje omogućava pregled i proveru – koje ključne reči generišu klikove, a koje ne, pa se u skladu sa tim ključni pojmovi dalje prilagođavaju tako da odgovaraju oglasima i ciljnoj grupi kojoj se prikazuju.

Lokacija, vreme i jezik prikazivanja search oglasa

Kada je u pitanju lokacija gde bi se search oglasi prikazivali, moguće je targetirati Srbiju ili odabrati opciju sve zemlje i teritorije. Oglasi se mogu prikazivati samo u određenim vremenskim intervalima (izaberu se konkretni sati ili dani u nedelji) ili da se podesi da kampanja bude aktivna ceo dan. Još jedna opcija targetiranja jeste jezik. Ciljanje jezika zapravo omogućava da se oglasi prikazuju korisnicima koji razumeju izabrane jezike.

Targetiranje publike

Još jedan bitan faktor kod kreiranja search kampanje jeste targetiranje publike. Gugl ne preporučuje sužavanje dosega kampanje i to je podrazumevano podešavanje (default) u ovom segmentu. Ipak, opcije za ciljanje i odabir kategorija publike postoje – pa se tako mogu precizirati korisnici na osnovu detaljnih demografskih karakteristika, interesovanja i navika, kao i na temelju onog što na internetu pretražuju i pregledaju.

Budžet i licitiranje u search kampanji

Sledeće podešavanje tiče se budžeta i licitiranja, gde je moguće odrediti prosečan dnevni budžet, način plaćanja Guglu, ali i izabrati strategiju za licitiranje sa ostalim oglašivačima iz iste branše. Prilikom davanja ponude moguće je usredsrediti se na klikove, tj. koristiti strategiju licitiranja za maksimalan broj klikova.

Fokus može da bude na udelu u prikazima, kada se precizira lokacija oglasa (na vrhu stranice ili bilo gde na stranici rezultata), kao i koliko često želite da se oglasi prikazuju u delu stranice za pretragu kada drugi ljudi pretražuju odabrane ključne reči.

Strategije licitiranja su od vitalnog značaja za uspeh search kampanje kada više oglašivača želi istu ključnu reč. Da biste se izborili za objavu oglasa u pretrazi za određeni ključni pojam potrebna je dobitna kombinacija: odnosno da imate maksimalni ponuđeni iznos po kliku (Max CPC ili Cost-Per-Click) i najbolju ocenu kvaliteta oglasa (Quality Score). Cena po kliku (CPC) i Quality Score oglasa zajedno formiraju rang oglasa, odnosno AdRank.

Šta je Quality Score?

Quality Score određuje relevantnost oglasa, odnosno koliko je oglas relevantan za korisnike koji su uneli u pretraživač ključnu reč (koju oglas sadrži). Gugl procenjuje relevantnost ključnih reči i teksta u oglasu, te kvalitet landing strane do koje oglas vodi. Fraza koju korisnik traži treba da se poklapa sa oglasom i landing stranicom.

Visok Quality Score je garancija za višu poziciju oglasa u pretraživaču za manju cenu po kliku, tj. za manji CPC. Na ovaj način može se desiti i da oglas sa boljim skorom a manjom ponuđenom cenom pobedi na licitaciji za datu ključnu reč.

a kraju postoji mogućnost rotiranja oglasa, odnosno optimizacija kampanje tako što se prednost daje onim oglasima koji provereno imaju najbolji učinak.

Kako izgleda search oglas?

Search oglasi ili tekstualni oglasi na pretraživačkoj mreži prikazuju se iznad i ispod organskih rezultata Gugl pretrage. Sastoje se od tri dela: naslov, URL za prikaz i tekst opisa.

Naslov ili Headline oglasa treba da privuče pažnju korisnika i ujedno da što zanimljiviji odgovor na njegov upit u pretraživaču. Tekstualni oglas se sastoji od tri naslova koji su odvojeni uspravnom crtom (svaki može da ima do 30 karaktera).

URL za prikaz je obično zelene boje i prikazuje adresu web-lokacije (ima do 15 karaktera).

Opis ili Description treba da sadrži ponudu koja je određenija u odnosu na naslov, kao i poziv na akciju – da korisnik kupi nešto na sajtu, pošalje poruku ili kontaktira telefonom, zatraži cenovnik i slično. Moguće je postaviti dva opisa do 90 karaktera.

Postoje i Responsive Search oglasi, koji su fleksibilniji – pružaju mogućnost da se u okviru jednog oglasa postavi više naslova (unosi se minimum tri, a maksimum 15 naslova), kao i više opisa sa ključnim rečima do 90 znakova (od dva do četiri opisa po oglasu). U toku Google Search kampanje, Google Ads testira različite kombinacije naslova i opisa i otkriva koje daju najbolje rezultate.

Kod responzivnih search oglasa je važno da se unese što više naslova i opisa koji sadrže bar jednu ključnu reč. Time se osigurava da Google Ads ima više opcija na raspolaganju kada slaže naslove i tako prikaže oglas koji se bolje podudara sa korisničkim upitima za pretraživanje. Ovo je, između ostalog, bitno i zbog toga što se naslovi i opisi mogu prikazati bilo kojim redosledom. Kada ima više naslova sa relevantnim ključnim rečima povećavaju se šanse za efikasnost oglasa.

Google Ads proširenje oglasa

Da bi oglas privukao više pažnje, Google je oglašivačima ponudio mogućnost proširenja oglasa. Google AdWords extensions zapravo su prilika da uključite u oglas više informacija o firmi:
- moguće je dodati adresu (Location extension) i tako omogućiti korisniku da jednim klikom sazna tačno mesto na Gugl mapi gde se kompanija nalazi. Na mobilnim uređajima ova ekstenzija je još efikasnija jer se klikom automatski učitava Gugl mapa i pokreće GPS navigacija.
- broj telefona (Call extension) je ekstenzija koja pruža mogućnost korisniku da jednim klikom pozove firmu telefonom.

Sitelinks extension, odnosno više veza na stranice web sajta.

Isticanje u prvi plan specijalne ponude i pogodnosti (Callout extension), primer za to su informacije poput: „besplatna dostava“, „brza usluga“, „jednostavna rezervacija“ i slično.

Svi ovi dodatni podaci predstavljaju razlog više da korisnik klikne na oglas.

Google Dinamički oglasi

Pored tradicionalne tekstualne search kampanje postoje i dinamički oglasi – Dynamic Search Ads (DSA). Za razliku od običnih tekstualnih oglasa gde je moguće aktivno urpavljati ključnim rečima, kod kampanje sa dinamičkim oglasima koristi se samo sadržaj web sajta. Gugl prikazuje dinamički generisane oglase tako što povezuje upite potencijalnih korisnika sa proizvodima na vašoj web lokaciji.

Ovakav tip search kampanje pokazao je odlične rezultate kod razvijanja online shop-ova, tj. e-commerce sajtova sa velikim brojem artikala.

Koje su glavne prednosti Google search kampanje?

Jedan od vodećih razloga za kreiranje Search kampanje jeste njena relevantnost. Gugl search oglasi sa pažljivo odabranim ključnim rečima i frazama prikazuju upravo ono što korisnici traže na internetu i uz to su namenjeni upravo onima koji određen pojam tj. proizvod ili uslugu traže. Ovako oblikovane reklame su efikasne za privlačenje ciljane i relevantne publike koja je zainteresovana za vašu ponudu, pa samim tim ima veće šanse za konverziju.

Uz visoku relevantnost treba pomenuti i izuzetan stepen fleksibilnosti tekstualnih oglasa. Gugl nudi bezbroj opcija za kreiranje, tako da je moguće napraviti oglas koji potpuno odgovara kriterijumima oglašivača. Google Ads platforma omogućava da se napravi reklama za targetiranu publiku, konkretno geografsko i govorno područje uz fleksibilnost strategija za licitiranje, izbor ključnih reči i različitih formata u kojima se oglas prikazuje.

Fleksibilnost se odnosi i na novac uložen u kampanju, odnosno kontrolu budžeta. Dnevni budžet za postavljanje oglasa moguće je u svakom trenutku povećati ili smanjiti i prilagoditi potrebama kompanije.

Mnogim oglašivačima je glavni razlog za vođenje search kampanje brzina kojom se postižu željeni rezultati. Google Search Network je najveći internet pretraživač na svetu, pa je oglašavanje na ovoj mreži sve popularniji oblik digitalnog marketinga. U poređenju sa nekim drugim marketinškim strategijama, poput SEO tehnika, Gugl reklame su kratkoročna rešenja koja daju brze rezultate. Uz pomoć search oglasa odmah možete da dobijete klikove.

Prednost korišćenja tekstualnih oglasa predstavlja i merljivost podataka. Moguće je meriti sve segmente search kampanje kao što je broj i mesto prikazivanja oglasa, koliko je bilo klikova, a koliko ostvarenih konverzija itd. Na ovaj način imate uvid u to koliki je uticaj oglašavanja na prodaju i brendiranje, te jasan putokaz u kom smeru treba razmišljati da bi se unapredila kampanja.

Display kampanje – oglašavanje na partnerskoj mreži

Display oglasi predstavljaju još jedan oblik Gugl oglašavanja i mogu se prikazivati kao baneri tj. slikovni oglasi u formi foto, gif ili HTML oglasa. Osnovni koncept Google Display mreže zasniva se na ciljanju prave publike i plasiranju multimedijalnih oglasa odgovarajućeg formata – na pravom mestu i u pravo vreme.

Display oglasi su slikovni oglasi koji se prikazuju unutar Google Display mreže, odnosno na onim web lokacijama koje sarađuju sa Guglom, koriste AdSense i svojim sadržajem su povezane sa onim što oglašavate. Na primer, Display oglas koji se kreira sa ciljem da predstavi novi kulinarski proizvod, biće prikazan na onim web lokacijama i mobilnim aplikacijama koje imaju veze sa kulinarstvom.

Osim u formi banera, display oglasi mogu se prikazivati i u obliku teksta, a uglavnom sadrže fotografije, video, animacije. Zbog toga se smatraju dobrim strateškim potezom u marketingu ukoliko je cilj oglašivača da poveća svest o svom brendu ili da poveća prodaju vođenjem promotivne i akcijske kampanje.

Kada je u pitanju brendiranje, display oglasi su dobra opcija jer mogu da prezentuju uslugu, proizvod i kompaniju i svojim izgledom ostave upečatljiv utisak na potencijalne kupce. Sa druge strane, u okviru akcijskih kampanja display oglasi naročito privlače pažnju – promovišući sniženja, akcijske cene, nagradne igre – i pozivaju potencijalne kupce da iskoriste promo ponudu.

Kakvi sve Display oglasi postoje?

Kada se kreira Google Display kampanja postoji mogućnost izbora između nekoliko vrsta različitih formata oglašavanja.

Razlikujemo Responsive Display Ads, čije je kreiranje automatizovano. Na platformi Google Ads se unosi željeni tekst oglasa, dodaju slike i logotip, a Gugl ih optimizuje za poboljšani učinak. (Gugl nudi i bazu besplatnih fotografija za korišćenje). Ovaj tip oglasa prikazuje se kao nativne reklama i potpuno se uklapa u font i temu web lokacije izdavača.

Pored Responsive Display oglasa postoje i tzv. otpremljeni oglasi različitih formata i veličina. To su slikovni oglasi u JPG, PNG i GIF formatu koji se dizajniraju u Adobe Photoshop-u, Adobe Ilustrator-u i sličnim programima za obradu fotografija, kao i HTML5 ili AMP HTML oglasi koji se kreiraju u Google Web Designer-u.

Oglašavanje na partnerskoj mreži može se sprovesti i putem angažovanih i Gmail oglasa. Angažovani oglasi ili Engagment Ads su zanimljive video i slikovne forme koje se prikazuju na YouTube platformi i širom Mreže multimedijalnog oglašavanja. Što se tiče Gmail oglasa, to je još jedna mogućnost da se na gornjim tabovima elektronskog poštanskog sandučeta prikažu proširene reklame.

Koji su najefikasniji formati display oglasa?

Prema Guglu, najbolje veličine multimedijalnih oglasa su:
- Srednji pravougaonik (300×250), koji daje najefikasnije rezultate kad je ugrađen u tekstualni sadržaj ili se nalazi na kraju članaka;
- Veliki pravougaonik (336 × 280), koji poput srednjeg pravougaonika dobro funkcioniše kada je na kraju članka ili ugrađen u tekstualni sadržaj;
- “Leaderboard” oglas (728x90), poznat kao “tabela sa rezultatima” i efikasan kada je postavljen iznad glavnog sadržaja i na forumima;
- Pola stranice (300 × 600), oglas koji posebno ostavlja utisak i pruža velike mogućnosti za angažovanje korisnika;
- Veliki baner za mobilne uređaje (320×100)

Kako se kreira Google Display kampanja?

Google Display kampanja kreira se na Google Ads platformi – odabirom opcije Google Display, odnosno Mreža multimedijalnog oglašavanja. Moguće je izabrati i podtip kampanje: standardna kampanja, pametna kampanja ili Gmail kampanja. Potom se određuje jezik, lokacija, vremenski raspored oglasa, budžet kampanje i glavni faktor: ciljanje publike.

Targetiranje se može obaviti prema ključnim rečima (Keyword) ili po temama (Topic targetiranje), gde se bira grupa web sajtova koji su povezani sa vašom nišom. Tako, za razliku od tradicionalnih metoda oglašavanja, poput televizijskih ili radijskih reklama, sa display kampanjom nećete doći u situaciju da ometate korisnike nerelevantnim sadržajem.

Naprotiv, multimedijalni oglasi koji se plasiraju biće prikazani samo onima koji su za takve reklame stvarno zainteresovani dok pregledaju svoje omiljene web sajtove, proveravaju elektronsku poštu na Gmail-u, gledaju video na You Tube-u ili jednostavno koriste internet na svom mobilnom telefonu.

Targetiranje publike

U okviru Display kampanje postoji opcija definisanja publike i ciljanja ljudi kojima želite da se prikažu oglasi. Varijante targetiranja su brojne, pa je tako publiku moguće pronaći na osnovu ključnih reči i detaljnih demografskih karakteristika. Određuje se na kojoj geografskoj lokaciji će se pojavljivati oglas, kom polu i uzrastu, te na kojim uređajima (mobilni telefon, tablet, računar, TV). Bračni i roditeljski status ili stepen obrazovanja još neki su od parametara po kojima se može precizirati ciljna grupa.

Publika se može ciljati i na osnovu afiniteta i navika, šta potencijalni korisnici čitaju na internetu, kakve video snimke gledaju, koje aplikacije koriste i sl. Targetiranje publike prema onome što aktivno pretražuju na webu vodi do toga da se display oglas prikazuje onim korisnicima koji su već gledali slične usluge i proizvode.

Remarketing Display kampanje

Pored Display kampanje, na Google Ads moguće je kreirati i kampanju za remarketing. Ovakve kampanje su korisne ukoliko želite da se oglasi prikazuju korisnicima koji su web lokaciju već posetili (ili obavili neku akciju kao što je preuzimanje kataloga, brošure, dodavanje artikala u korpu, te kupovina proizvoda). Možete iskoristiti mogućnost ponovljenog prikazivanja reklame i onim korisnicima koji su bar jednom posetili vaš Instagram ili Facebook profil, YouTube kanal ili aplikaciju i slično.

Prvi korak u ovoj proceduri jeste kreiranje publike na platformi Google Analytics, odnosno kreiranje „Audience“ koji želimo da ponovo ciljamo – retargetujemo.

Tako je moguć izbor:
- korisnici koji su posetili određenu stranicu sajta, pregledali proizvode ali ih nisu dodali u korpu;
- korisnici koji su dodali određene artikle u korpu, ali nisu dovršili kupovinu
- korisnici koji su već kupili neki proizvod iz ponude na vašoj web lokaciji.

Na osnovu odabira publike dalje treba odabrati oglase za potrebe Display kampanje. Primera radi, ako se retargetuju korisnici koji su dodali neki proizvod u korpu, a pritom nisu obavili kupovinu – tip oglasa kojim se mogu angažovati jesu oni sa kodom popusta za artikal iz korpe.

Na ovaj način, od remarketing Display kampanje oglašivači imaju više benefita. Ukoliko se plasiraju oglasi svim korisnicima – povećava se svest o brendu. Potom se postiže veća angažovanost kupaca na sajtu, a samim tim povećavaju šanse za veći profit. Remarketing kampanje su takođe odličan strateški pristup za prikupljanje nove publike i korisnika.

Što se tiče isplativosti ovakvih kampanja, s obzirom na to da se remarketing smatra jednom od najefikasnijih metoda digitalnog marketinga, možete biti sigurni da činite pametno ulaganje. Zapravo, ponovnim oglašavanjem, tj. ciljanjem ljudi koji su već pokazali interesovanje za vaše usluge ili proizvode, sasvim je izvesno da ćete uštedeti svoj novac. Planirana sredstva za marketing usmerićete na korisnike koje provereno zanima ono što nudite. Remarketingom povećavate lojalnost kupaca i učvršćujete poziciju i prepoznatljivost brenda na tržištu.

Optimizacija display oglasa

Pored svih navedenih prednosti korišćenja Display oglasa dobro je znati da Google Ads omogućava merenje rezultata i praćenje – koliko efikasno se ispunjavaju zaplanirani ciljevi. U svakom trenutku moguće je pogledati na kojim web sajtovima se oglasi prikazuju, koji ostvaruju najviše klikova, te proveriti od kojih ima najviše koristi.

Uz prilagođeno targetiranje i budžet, moguće je optimizovati display oglase – isključivanjem irelevantne publike, sporednih kategorija, kao i mobilnih aplikacija. Na Google Ads-u moguće je izuzeti publiku koja nije bitna tj. nije zainteresovana za ono što se u oglasu nudi, što pomaže da se smanje troškovi kampanje i poveća verovatnoća da oglas privuče klikove od strane pravih ljudi.

Na sličan način, kao što je moguće ciljati odredišta za plasiranje display oglasa, tako se mogu isključiti kategorije i sajtovi na kojima ne želite da se oglas prikazuje.

Na kraju, ako ne želite da trošite novac na slučajne klikove u igricama i muzičkim aplikacijama koje nisu relevantne za vaš brend, moguće je isključiti opciju prikazivanja oglasa u takvim mobilnim aplikacijama.

Shopping Ads - specijalizovanje kampanje za online prodavnice

Ako posedujete internet prodavnicu i bavite se online trgovinom na malo, trebali biste da razmislite o Gugl oglasima sa listom proizvoda (Product Listing Ads). Šoping reklame su mehanizam koji Google koristi kako bi publici i potencijalnim kupcima na pretraživaču i drugim resursima za plasiranje reklama omogućio proces uporedne kupovine, a web shopovima obezbedio vizuelno privlačne oglase integrisane u Google Ads platformu.

Pokrenuto 2010-te godine, Gugl Šoping oglašavanje je do danas postalo esencijalna marketinška strategija mnogih vodećih e-commerce brendova. Snažan vizuelni efekat i prikazivanje proizvoda na klikabilnim kvalitetnim fotografijama stavljaju Šoping oglase ispred standardnih Search tekstualnih oglasa kada je u pitanju kampanja za e-commerce.

Osim fotografija proizvoda, oglasi na Guglovim Product listama sadrže i podatke kao što su ime proizvoda, njegov opis, cena, naziv web shopa, recenzije i ocene potrošača. Mogu da sadrže i druge značajne atribute poput istaknute akcijske ponude ili troškova dostave.

Na taj način, potencijalni kupci dobijaju ključne informacije o proizvodu i postupku online kupovine pre nego što uopšte kliknu na vaš oglas i posete vašu online prodavnicu. Ako su korisnici, znajući unapred sve najvažnije podatke o proizvodu koji nudite, odlučili da posete vašu online prodavnicu, to znači da su možda već i doneli odluku o kupovini, a u svakom slučaju višestruko raste verovatnoća da će kupiti proizvod putem vašeg sajta.

Shopping Ads prikazuju se na više lokacija u okviru Google mreže za oglašavanje: U rezultatima pretrage (gde su jasno razdvojeni od tekstualnih oglasa i locirani su iznad organskih rezultata pretrage),
U tabu Shopping (u zemljama gde je ova opcija dostupna),
U tabu Images,
Na partnerskim web lokacijama,
Na mreži gde se prikazuju i druge forme oglasa, recimo video oglasi na YouTube-u.

Koji su glavni benefiti oglašavanja na PLA šoping platformi?

Ako posmatramo sa aspekta nekog ko se bavi internet prodajom, šoping oglasi donose nekoliko značajnih benefita u marketinškim kampanjama.

Rast stope učestalosti kliktanja (CTR)

Ovakav oblik oglašavanja pomoći će vam da privučete veći saobraćaj ka vašoj prodajnoj web lokaciji i obezbedite više klikova, sa znatno uvećanom stopom konverzije. Kada neko na Guglu želi da pronađe proizvod koji ste oglasili, na primer patike određenog brenda, Shopping ads će se, slično kao i search oglasi, prikazivati na visokim pozicijama u pretraživaču, ispred i između organskih rezultata pretrage i tekstualnih oglasa.

Međutim, za razliku od standardne tekstualne reklame, Gugl ove oglase izbacuje u formi fida, zajedno sa oglasima vaših konkurenata. Sa fotografijom proizvoda, šoping oglasi najjači adut imaju u vizuelizaciji - lako su uočljivi i privlače veliku pažnju. Osim toga, nude i sve ključne informacije o uslovima kupovine proizvoda. Zato je velika verovatnoća da će posetilac koji već ima nameru da kupi takav proizvod odmah kliknuti na oglas bez daljeg gledanja rezultata organske pretrage.

Pojednostavljeno upravljanje kampanjama

Kao deo Google PPC mreže za oglašavanje, Shopping Ads je lako dostupna opcija - oglašivači otvaraju nalog preko Google Merchant Centra, postavljaju osnovne parametre i povezuju nalog sa bazom podataka web prodavnice kako bi omogućili Guglu da izvrši automatizaciju i prikazuje oglase relevantnoj publici.

Za razliku od tekstualnih Search oglasa, gde je potrebno istraživanje i unos ključnih reči - kod Šoping oglasa Gugl će uraditi puno toga umesto vas. Zato se unose atributi poput naziva proizvoda, cene, imena web shopa i sl, na osnovu kojih će se oglasi prikazivati samo u relevantnim pretragama.

Uz pomoć algoritma, optimizacija oglasa je automatizovana, kako bi se oni prikazivali ljudima koji na pretraživač dolaze sa namerom da kupe upravo onaj proizvod koji vi prodajete. Radi se selekcija proizvoda po različitim kriterijumima, pa će se vaš oglas naći na pretraživaču kada neko pretražuje, na primer - “platnene sive patike”. Ako ih imate na lageru, Gugl će takve proizvode i ponuditi u fidu.

Shodno tome, manje su šanse za greškama i lošim marketinškim investiranjem u odnosu na tekstualne reklame. Tako ćete izbeći troškove za oglase koji ne dovode do zadovoljavajuće konverzije.

Višestruki prikaz vaše ponude (šire prisustvo u pretraživaču)

Kada Šoping oglase iskombinujete sa drugim marketinškim kampanjama, bilo da su u pitanju Google search tekstualni oglasi ili SEO za organsko pozicioniranje, bićete zastupljeniji u pretraživaču.

Ako postoji relevantnost, u rezultatima pretrage se istovremeno mogu prikazivati vaši Šoping i tekstualni oglasi, a u slučaju da ste istovremeno prisutni i u organskim rezultatima pretrage, to znači da se doseg kupaca može utrostručiti ili bar duplirati. Posetioci tako dobijaju mogućnost da lako pronađu proizvode koje žele da kupe, dok im je vaša ponuda dostupna na različitim mestima u pretraživaču.

Gde možete koristiti Google Shopping Ads mrežu?

Opcija šoping oglasa dostupna je trenutno u oko 40 svetskih zemalja, nažalost ne i kod nas. Međutim, ako vaš e-commerce posao nije ograničen na domaće tržište, razmislite o tome da iskoristite prednosti koje Product Listing Ads nudi u odnosu na druge forme Gugl oglašavanja. Možete koristiti ove oglase u mnogim razvijenim zemljama sveta. Dostupni su za većinu EU zemalja, ali i za velika tržišta poput SAD, Kanade, Argentine, Brazila, Rusije, Turske, Hong-Konga, Singapura, UAE, Australije itd.

Video oglasi

Sa preko 2 milijarde aktivnih korisnika širom sveta, YouTube je još jedan značajan resurs na koji kompanija Googe širi svoju reklamnu mrežu. S obzirom da je takođe u pitanju pretraživač, samo za video sadržaje, oglašivači mogu ciljati korisnike na osnovu toga šta gledaju. Takođe, postoji i mogućnost ciljanja na osnovu demografskih podataka, tako da možete targetirati publiku na osnovu starosti, pola ili interesovanja.

Video oglasi na YouTube-u se prikazuju na početku, tokom ili na kraju nekog video zapisa i traju 5 sekundi pre nego što korisnici mogu da pređu na video koji žele da odgledaju. Ako je oglas kvalitetno osmišljen, to vreme biće dovoljno da prenesete poruku ili da privučete pažnju korisnika da odgledaju vaš reklamni video do kraja.

Za kompanije koje mogu da izdvoje dovoljno velik budžet za kreiranje video oglasa, YouTube oglašavanje se preporučuje kao isplativa opcija sa visokim povraćajem ulaganja.

Umesto zaključka

Nadamo se da smo ovim uspeli na što transparentiji način da objasnimo proces plaćenog oglašavanja na Gugl pretraživaču u Srbiji. U većini niša Adwords + SEO su strateški i dalje jako ili najisplativiji vid internet marketinga, a za više informacija slobodno pozovite na + 381 64 12 77 044 da napravimo plan i usaglasimo aktivnosti kojima vaš biznis raste!

Za sada nemamo nezadovoljnih klijenata.

Ažurirao: Milan Todorović, vlasnik SEO agencije na dan 24. septembar, 2021.



Online forma za analizu vašeg sajta

Zašto sarađivati sa nama?

01

Stalno usavršavanje. SEO je najdinamičnija IT oblast. Mi pratimo trendove i samo konkretnim multidisciplinarnim znanjem možemo uneti stabilnost na projektu.

02

Višegodišnje iskustvo. Za razliku od programiranja gde se obavezno testira aplikacija, na polju SEO optimizacije ne postiji okruženje za testiranje. Jedna greška može poništiti višemesečni rad. Veliki broj web projekata iza nas je naša komparativna prednost!

03

Realno planiranje. Novi SEO je brilijantna strategija sa pripadajučim taktikama za njeno ostvarenje. Imate li svoju SEO startegiju, tj. da li je ona realna?