Internet marketing

SEO Hosting

SEO hosting, pixabay.com

Hosting itekako utiče na pozicije na pretraživačima, a ovom prilikom nabrojaćemo nekoliko opštih činjenica i iskusvenih zapažanja. Učestvujući u diskusiji na nekoliko foruma i blogova, razgovarajući sa kolegama iz ove industrije, rešili smo da na jednom mestu objedinimo i opišemo što bolje parametre hostinga koje isti treba zadovoljiti da bi se mogao nazvati SEO hostingom.

1. Možda trivijalno napisati, al najbitnije je da je server bude online. Retko ko može da se pohvali brojkom od 100%, al 99,99% je može se reći odlična cifra. Kako kloud sistemi budu sve dostupniji, ovaj parametar biće sve bliži brojci od 100%.

2. Brzina rada servera. Više puta je rečeno od strane Google da migracija na brži server je primer odlične white seo tehnike. Google ima svoju metriku brzine odziva sajta, pogledajte Site performance u Webmaster tools, odnosno page speed aplikaciju na linku https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights pa uradite analizu da li vam treba brži server ili ne.

3. Domaći hosting. Ako je većina surfera iz Srbije, idealno je da i server bude u Srbiji. Ako radite za nemačko tržište, server iz Nemačke bio bi pun pogodak. Ovo nije naglašen parametar, ali utiče. Kao SEO firma imamo odličnu saradnju sa dva hosting provajdera Ninet-om i Hosting022. Posetite naše preporuke i pogledajte njihove ponude.

4. Komšije na serveru. Ako nemate svoj dedikated server, već koristite vps ili šerovanu varijantu sa nezgodnim adult i warež komšijama, sigurno ćete dobiti negativne parametre po ovoj stavci. Ovi penali su minimalni, al ih treba izbegavati.

5. Najbolje je da svaki domen ima jedinstvenu IP adresu koji ne deli ni sa kim. SSL sertifikat postaje standard.

6. Kada krenete u link bilding, pored kvalitetnog i relevantnog sadržaja, idealno je da link koji dolazi ka vama potiče sa različite C klas IP adrese. IP adrese su u formatu, AAA:BBB:CC:DD, različita C klasa označava da IP adresa backlinka ne treba da bude iz istog subneta, već da se razlikuju makar za jedan u prva tri bloka (AAA:BBB:CC).

Ovo znači da ako na istom šerovanom, VPS ili dedikated serveru imate više sajtova koji se linkuju po nekom pravilu (Jednostrano, recipročno, 3 way, 4 way linkovanje) vrednost linka će puno porasti ako ih razbacate na servere sa različitim C klas IP adresama.

7. U trenutku pisanja ovog teksta sve više se koriste IPv6 adrese u novom standardu i one su „besplatne“ u subnetu /64 i lakše ih je nabaviti. Problem je još uvek masovna zastupljenost, jer cPanel i DirectAdmin paneli za sada ne podržavaju novi IPv6 standard.

8. Idealno je da za svaki dodatni sajt otvorite nezavisni Google Analitics, Webmaster Tools account, a vlasnika domena zamaskirate. Takođe uplatite domen bar par godina unapred, google ne voli ogromne migracije linkova i zato će pozicije neposredno pred isticanje domena početi da padaju.

Trudićemo se da se naša lista ovde ne zaustavi, već da je održavamo ažurnom.

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: