Internet marketing

Google My Business (Moje Preduzeće) – kompletan vodič

Moje preduzeće je jedan od jako korisnih alata iza koje stoji najveća veštačka inteligencija naše civilizacije, Gugl. Gugl je uvideo real time značaj ove platforme i jako puno ulaže u nju. Stalo im je do nje, a to vidimo jer omogućava platformi veliku vidljivost na rezultatima pretrage, pogotovu u brend korelisanim pretragama praktično odmah. Sigurno se prave planovi za još dublje integracije Google preduzeća sa Mapama, Youtubom, društvenim mrežama i ostalim platformama. 

Kristalno je jasno da u vašoj marketing strategiji treba uzeti maksimim iz ovog kanala komunikacije, tj. odsustvo je nedopustivo.

Zbog toga smo pripremili vodič koji će početnicima olakšati razumevanje i strategiju korišćenja ovog alata. Naravno tu smo da pomognemo za neke komplikovane slučaje implementacija u zavisnosti od niše i procesa poslovanja.

Šta je Google My Business?

Širenje saznanja da i vaša firma posluje u određenoj oblasti nije lako, čak i kada to pokušavate da uradite na lokalnom nivou. Na svu sreću, postoje alati kao što je Google My Business uz čiju pomoć možete optimizovati vaše marketinške napore i dobiti širu publiku za kraće vreme.

Ako tek počinjete sa lokalnim SEO-om, Google My Business je odličan način da vaši napori koji su usmereni ka privlačenju što većeg broja klijenata brzo daju rezultate. Kada ljudi traže proizvod ili uslugu na najbližoj lokaciji u odnosu na njihovu, to najčešće znači da su veoma blizu odluke o kupovini. Zato je važno da informacije o vašoj firmi koje se pojavljuju kada ljudi pretražuju Google sadrže pre svega adresu i kontakt podatke, da budi tačne, precizne, potpune i optimizovane.

U ovom vodiču saznaćete šta je to Google My Business, kako da kreirate nalog na njemu, a uputićemo vas i u najvažnije aspekte koje treba uzeti u obzir ako želite da uz pomoć ovog korisnog alata maksimalno podignete svoju poziciju na pretraživaču. 

Google My Business (GMB) je besplatna usluga, alat kojim Google omogućava vlasnicima biznisa da pruže više informacija o svojoj firmi, kada se ona pojavi u rezultatima Google pretrage i na Google Maps platformi. Osim URL adrese vašeg sajta i opisa firme sa tačnom lokacijom, možete dodati fotografije i video zapise koji najbolje opisuju vaše poslovanje, odnosno ono čime se vi bavite. Takođe, možete postaviti brojeve telefona, mejl adresu, radno vreme, oblasti u kojima isporučujete robu ili poveznice ka stranicama na kojima predstavljate vaše proizvode/usluge. 

Google My Business alat, koji je poznat i pod nazivom Google Business Profil, vam omogućava da se na lak način povežete sa kupcima i klijentima, objavite poslovne novosti, navedete proizvode ili usluge koje nudite i još mnogo toga.  

Zašto je Google My Business važan za vašu firmu?

Zahvaljujući modernoj tehnologiji i internetu, danas je brže i lakše nego ikada promovisati bilo koji proizvod ili uslugu. S obzirom na to da danas gotovo svi koriste pametne telefone preko kojih imaju pristup internet pretraživaču, verujemo da vam je jasno koliku potencijalnu prodaju možete ostvariti samo preko organske pretrage i Google My Business-a. Evo nekoliko razloga zašto je kreiranje profilla na Google My Business platformi važno za vaše poslovanje.

#1 GMB vam omogućava da se pojavljujete u mapama i na listama Google lokalnih paketa

Svaki put kada pretražujete preko Google-a i u polju pretrage ukucate, na primer, naziv nekog proizvoda ili usluge, na vrhu i u desnom delu stranice koju dobijete kao rezultat pretrage pojaviće se mapa sa nazivima firmi koje je Google na neki način povezao sa vašim  upitom. Tako na primer, ako ukucate pojam “seo expert”, kao rezultat pretrage će vam se na vrhu pojaviti linkovi ka stranicama koje su vezane za ovaj pojam, a sa desne strane firma koja se bavi pružanjem ovih usluga. To je GMB, Google-ov lokalni paket koji prikazuje firme i postoje dva razloga zašto treba da obratite pažnju na njega. 

SERP za frazu seo expert
SERP za frazu seo expert

Pre svega on zauzima veliku površinu na prvoj stranici i to je prva stvar koju korisnik vidi nakon što je ukucao pojam “seo expert”, ili neki drugi. Zatim, tu se odmah bez daljih otvaranja i klikova vide veoma važne informacije za korisnika, poput adrese, radnog vremena i kontakt telefona. Dakle, sve ono što je vašem potencijalnom klijentu potrebno da stupi u kontakt sa vama.

#2 GMB omogućava korisnicima da ostavljaju recenzije o vašem poslovanju 

Nikada ne treba potceniti moć mišljenja kupaca i snagu njihovih recenzija, posebno kada je u pitanju rangiranje na Google-u. Ako želite da vaša firma bude vidljiva u rezultatima pretrage, neophodno je korišćenje GMB-a kako bi se vašim kupcima i klijentima olakšalo da postavljaju pozitivne povratne informacije o vašem poslovanju. 

Recenzije pružaju uvid vlasnicima firmi šta kupci misle o njihovim proizvodima i uslugama, koje aspekte svog poslovanja treba da zadržite a koje da promene ili poboljšaju, kako bi ostali u trci sa konkurencijom. Osim toga, ako su vaše ocene i recenzije pozitivne, to će novoj publici dati pozitivan signal da ozbiljno i profesionalno radite svoj posao.  

#3 GMB daje korisne analitičke informacije

Pružajući povratne informacije, Google my Business vam pomaže ne samo da promovišete vaše proizvode i usluge, već i da razumete tržište. Ovaj alat daje mogućnost da pristupite statistici i dobijete vredne informacije, pre svega odakle dolazi vaša publika i broj pregleda vašeg profila, fotografija i postova. Ovo je posebno važno ako želite da proverite efikasnost vaših kampanja – da li dobro funkcionišu i da li privlače dovoljno pažnje.

Takođe, pomoću ovog alata možete saznati kako korisnici pronalaze vašu firmu. Možete videti na koji način pretražuju, odnosno koje ključne reči unose u pretragu kako bi vas pronašli, ali i koje su starosne dobi, pola, pa čak i iz kojih zemalja dolaze. Generalno, čitav niz informacija koje mogu biti od velike koristi za unapređenje vašeg poslovanja. Sve ovo je od pomoći kada osmišljate marketinšku kampanju. Na kraju, da ne zaboravimo i da postoji opcija koja vam nudi informaciju o broju klikova na link koji vodi do vaše web stranice. 

#4 Besplatan je i lak za upotrebu

Bez obzira koliko neki proizvod bio kvalitetan, njegov potencijal neće biti maksimiziran ako je preskup, nepraktičan i komplikovan za korišćenje. Kada je u pitanju Google My Business, on je upravo ono što ljudi traže – besplatan, praktičan i lak za upotrebu.

Svaka firma može koristi ovaj alat potpuno besplatno. Kreiranje i verifikacija naloga se mogu obaviti za relativno kratko vreme, što vam daje mogućnost da praktično odmah krenete u kampanju.

Kako da kreirate nalog na Google My Business platformi?

S obzirom da je Google My Business besplatna aplikacija, jedino što vam je potrebno kako biste otvorili nalog je Gmail adresa. Možete koristiti već postojeći gmail ili otvoriti novi. Objasnićemo vam u par koraka kako da otvorite nalog na Google My Business-u.

  1. Kliknite na link: www.google.com/business
  2. Kliknite na dugme “Upravljajte”;
  3. Unesite naziv vaše firme i kliknite na opciju “Dalje”, odnosno “Nastavi”;
  4. Unesite adresu. Ako ste preduzeće koje posluje onlajn i imate samo internet prodavnicu ili ako pružate neke drugu vrstu usluga van sedišta vaše firme (kao što su vodoinstalaterske ili električarske usluge), kliknite na polje “Isporučujem robu i usluge svojim klijentima”
  5. Odaberite svoju primarnu poslovnu kategoriju. Važno je odabrati najtačniju kategoriju, koja najpribližnije opisuje ono čime se bavite.
  6. Dodajte broj telefona.
  7. Dodajte URL vašeg web sajta ako ga imate.

Verifikujte svoj nalog

Na kraju, morate verifikovati svoj nalog da biste ga učinili vidljivim za klijente. Verifikacija omogućava Google-u da zna da su podaci o vašem preduzeću tačni i da samo vi kao vlasnik preduzeća imate pristup unosu. Takođe vam omogućava da upravljate poslovnim podacima u pretrazi, mapama i drugim Google proizvodima. Verifikaciju možete obaviti na jedan od tri načina.

Poštom – Prijavite se i izaberite preduzeće koje želite da verifikujete. Uverite se da je fizička adresa preduzeća koju ste naveli tačna i dodajte kontakt osobu. Kada budete spremni, kliknite na “Pošta” i čekajte da vam na vašu fizičku adresu stigne dopis. Kada dopis stigne na adersu koju ste naveli, prijavite se ponovo na Google profil preduzeća i unesite petocifren verifikacioni kod koji je naveden u pristiglom dopisu.

Telefonom – Neka od preduzeća ispunjavaju uslove za verifikaciju telefonom. Da li i vi ispunjavate te uslove, znaćete ako vam se kada budete započinjali proces verifikacije, pojavi opcija “Verifikuj telefonom”. Putem tekstualne poruke dobićete verifikacioni kod.

Putem web sajta – Baš kao i kada je u pitanju telefonska opcija za verifikaciju, preduzeća mogu da verifikuju svoj Google my Business nalog putem e-pošte. Ako ispunjavate uslove, pri započinjanju procesa verifikacije otvoriće vam se opcija “Verifikujte nalog putem e-pošte”. Kada zatražite verifikaciju, dobićete e-mail u kome se nalazi link na koji treba kliknuti i na taj način završiti sa verifikacijom.

Kako da podesite profil vašeg preduzeća na Google Maps?

Da bi vaša firma bila vidljiva na Google Maps platformi, potrebno je da načinite par koraka:

  1. Otvorite Google Maps;
  2. Kliknite na meni u gornjem levom uglu (tri horizontalne linije);
  3. U padajućem meniju, otprilike na sredini stranice prikazaće vam se opcija “Dodaj preduzeće” (Add your business). Kliknite na nju i postavite vaše preduzeće na mapu.

Kako da optimizujete Google My Business profil i ostvarite veću vidljivost?

Postoji mnogo načina pomoću kojih možete optimizovati Google My Business i što bolje i jasnije predstaviti vaše poslovanje ciljanoj publici.

  1. Dajte tačne informacije o svom preduzeću i stalno ih ažurirajte. Ne zaboravite da proverite pravopis.
  2. Odaberite odgovarajuću kategoriju, odnosno industriju u kojoj vaša firma posluje. 
  3. Odredite da li vaša firma isporučuje robu i usluge na kućnu adresu. Ako to jeste slučaj, obavezno dodajte tačne informacije koje su vezane za isporuku, poput poštanskih brojeva, oblasti ili gradova u kojima se usluga vrši.
  4. Obavezno verifikujte nalog. Ukoliko to ne učinite onda se ni profil vašeg preduzeća neće pojaviti na Google-u.
  5. Unesite detaljne informacije o proizvodima i uslugama koje nudite. Što detaljnije to bolje. 
  6. U opisima i objavama koje budete kreirali obavezno koristite ključne reči za oblast poslovanja kojoj pripada i vaš biznis. Možete postavljati 1-2 objave dnevno. Google će ih momentalno indeksirati (to je njegova platforma) i real time prikazivati u rezultatima pretrage.
  7. Dodajte relevantne fotografije objekta u kome se nalazi vaša firma: unutar i van, kao i fotografije sa logotipom i sloganom vaše firme.
  8. Upravljajte recenzijama i što je moguće pre odgovarajte na poruke kupaca. Da biste mogli da preko mobilnog telefona razmenjujete poruke sa klijentima, biće neophodno da instalirate aplikaciju Google My Business koja je dostupna za iOS i Android uređaje.
  9. Pretvorite zadovoljne klijente u recenzente. Strategija uspešnih recenzija prevazilazi okvir za ovaj članak. Suština je u podsećanju zadovoljnih klijenat da vam ostave detaljno obrazloženu recenziju.
  10. Uklonite duplikate (ako imate više registrovanih, starih ili netačnih naloga), nemojte varati Gugl i nemojte koristiti lažne gmail naloge. Prosto ovakvi nalozi neće biti razmatrani, a možete biti i kažnjeni.
  11. Koristite funkcionalnost najčešća pitanja i odgovori i kroz prirodno postavljanje komercijalnih pitanja sa konkretnim odgovorom dajte vrednost i indukujte surfere.
  12. Sinhronizujte kontakt podatke iz sajta, Google preduzeća, društvenih mreža.
  13. Koristite lokalne direktorijume i listinge.
  14. U promo člancima koristite konzistentne kontakte i embedujte mapu.
  15. Embedujte Mapu na stranicama sajta. Kao i na drugim reklamnim stranama.
  16. Linkujte sa interneta vaše preduzeće na Gugl mapi. Ako neko uvažava linkove to je Gugl. Ovo jedva da iko koristi.
  17. Na kraju, savetujemo vam da koristite i Google Ads, servis koji će vaš oglas postaviti na vrh prve stranice pretrage kako biste bolje promovisali svoje preduzeće. 

Kako da koristite Google My Business za dodatnu analizu poslovanja?

Postoji više načina na koje možete da koristite GMB za analizu poslovanja. Evo onih za koje mislimo da su najvažnija. 

#1 Budite u kontaktu sa potrošačima

Postoji mnogo načina kako potrošači mogu da stupe u interakciju sa vašom firmom, a sa druge strane vi možete koristiti nalog na Google My Business da biste stupili u interakciju sa njima, odnosno pomogli im da vas pronađu. Za što bolju interakciju sa korisnicima, možete odgovarati na recenzije i pitanja koja postavljaju. Takođe, možete omogućiti direktnu razmenu poruka i podesiti upozorenja ako za to imate potrebe. Hrabri preduzetnici ozbiljno će razmatrati i menjati se na osnovu reakcije svojih klijenata.

#2 Opišite svoj realno realno 

Sam profil sadrži ograničene informacije o vašoj firmi. Ali preko kontrolne table naloga na Google My Business platformi možete navesti radno vreme, vezu do sajta, postaviti proizvode i cene, atribute i druge detalje koji vaše preduzeće čine jedinstvenim. Takođe možete praviti izmene i ažuriranja po potrebi. Budite iskreni i realni, nemojte stvarati nezadovoljne klijente.

#3 Steknite uvid u svoje poslovanje

Google My Business vam daje mogućnost da steknete uvid u ključne metrike i učinak koji imate kada je u pitanju lokalna pretraga. Na kartici za analitiku možete videti upite koje klijenti koriste da u pretraživaču pronađu vaš profil preduzeća, kao i to da li su vas pronašli na Google Maps ili u Google pretrazi. Takođe, možete videti i učinak vaših fotografija u poređenju sa fotografijama na drugim profilima u istoj kategoriji. Najzad, na raspolaganju vam je i uvid u radnje koje ste preduzimali na vašem profilu, koji možete detaljno pregledati u bilo kom trenutku. 

#4  Lokalni SEO

Baš kao što Google ima algoritme za rangiranje oglasa i veb lokacija, tako postoje i algoritmi za rangiranje preduzeća kada je u pitanju Google My Business. Na kontrolnoj tabli ćete pronaći opciju gde možete dodavati ključne reči u profil preduzeća i izvršiti druge optimizacije kako biste se bolje rangirali u lokalnim rezultatima pretrage.

Svaka kompanija koja želi da poveća svoje poslovanje, vidljivost i profitabilnost u krajnjem slučaju treba da iskoristi alata kao što je Google My Business. Prednosti ovog jeftinog alata su brojne a kompanije koje odvoje vreme da optimizuju i upravljaju svojim profilom verovatno će imati i veći broj klijenata. Upravljanje i odgovaranje na pitanja direktno na GMB profilu povećava zadovoljstvo kupaca i broj angažovanja koji imate. Povećano angažovanje će za rezultat imati bolji odnos sa potrošačima i njihovu spremnost da podele iskustva u poslovanju sa vama sa svojim prijateljima. Sve u svemu korišćenje Google My Business alata za onlajn marketing može smanjiti troškove vašeg ukupnog marketinga i poboljšati njegove rezultate.

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je diplomirani inženjer elektronike, SEO stručnjak sa iskustvom od skoro 15 godina. Vlasnik je specijalizovane SEO agencije SeoExpert.rs. Aktivan na Instagramu @seoexpert.rs. Uvek spreman za kvalitetnu SEO diskusiju!

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Instagramični SEO

Pratite nas: