Poštovani posetioci, ovo je naš prvi post na sajtu Seo Expert i SEO Optimizacija blogu. U narednom periodu, probaćemo da istrajemo na njegovom podizanju, sa ciljem da vas informišemo o novotarijama i pravilima nad internet nebom koje uglavnom definiše Google.
Google je za sada najmoćniji informacioni sistem u istoriji čovečanstva. U ovom trenutku (ažurirano: maj 2015) za Google rade oko 30,000+ „best in class“ stručnjaka, njegove servise opslužuje oko 2 miliona servera. Za sada ne postoji konkurencija sa ozbiljnom šansom i približnom procesorskom snagom na vidiku.
U ovom, ali i narednim tekstovima, nećemo vas zamajavati neiskustvenom činjenicama, već kroz konretne primere probaćemo da dotaknemo suštinu aktuelne seo optimizacije.
Za razliku od programera koji svaku liniju koda mogu testirati, SEO optimizacije nije ni opservabilna ni kontrolabilna, jer ne postoji sistem koji može nepogrešivo simulirati Googlov algoritam rangiranja. Mala količina neznanja može dovesti do velikih neprijatnosti. Ukoliko imate interesovanje za napredne, a pri tom i pravilne strategije link bildinga očekuje vas puno tema za razmišljanje.
O linkovima i link profilu se pišu knjige, rade experimenti na hiljadama slučajeva, gde veliki broj test inženjera pokušava da demistifikuje njihovu vrednost. Neka tehnička definicija link profila bi izgledala ovako:
Link profil je lista URL strana na kojima se nalaze živi linkovi sa drugih sajtova ka vašem. Taj listing za svaki dolazni link pored URL-a sadrži puno dodatnih atributa na osnovu kojeg Google računa stvarnu vrednost linka.
Pre nego krenemo dalje, znajte da više nema igranja sa linkovima bez ozbiljnog iskustva.
U najkraćem, prirodan link profil vašeg sajta mora sadržati sledeće atribute:
– Brend sajta u anchor textu. Tipično česta greška za SEO početnike je što zanemare svoj brend na uštrb ključne reči za koju se bore. Webmasteri ponekad zaslepljeni za određenu ključnu reč, zaboravljaju da grade i dovoljno kvalitetnih klikabilnih linova sa brendom sajta. Ovo je najbezbedniji način linkanja, ako već volite da preterujete.
– Ključna reč u anchor textu, sa ovim treba biti najoprezniji, a pravilno korišćenje ovog resursa zahteva napredno poznavanje LSI-a. Trend je da ovaj faktor pada na nulu, a treba ga izmeriti od slučaja do slučaja.
– Celi URL-ovi, (počinju sa http:// ili samo www u zavisnoti od konfiguracije), a ako nedostaju, evidentno je neprirodno linkovanje. Dešava se da 90% prirodnog link profila čine ovakvi linkovi.
– Slike u linku (link iz slike), naravno samo ukoliko je za aktuelni landing page ovo prirodno (koristiti Alt tag takođe obazrivo),
– Junk anchor text, tipa klikni ovde, detaljnije takođe su neophodni za čuvenu frazu „prvi na google“,
– Linkovi iz dokumenata: .Doc, .pdf, .ppt, fleš animacija, video klipova i tako dalje unose dragoceni diverzitet u link profilu. Budite kreativni!
– Pored toga od industrije do industrije važan je odnos linkova ka naslovnoj, sa odnosom linkova ka unutrašnjim stranama.
– Odnos dofollow i nofollow linkova nije eksplicitno utvrđen, al u doba socijlanih mreža odsustvo nofollow linkova je velika opasnost.
– Pozicija linka: nalazi se u hederu, futeru, sidebaru, dolazi iz sadržaja, liste, citata, komentara, potpisa. O ovome se pišu knjige.
– Platforma sa koje dolazi link: blog, forum, portal, sajt škole ili daj Bože ministarstva. Nije pametno graditi linkove samo iz wordpress-a.
– Prisutvo kupljenih linkova može vam urušiti koncepciju do temelja.
– Brzina pojavljivanja, tj. ubrazanje linkove.
– Veoma su važna i spominjanja vašeg brenda ili neke vaše interne strane. Ovo je sve važniji signal poverenja koji u očima Gugla beleži rast vašem autoritetu. Navođenje vašeg mejla, telefona u pozitivnom kontekstu takođe utiče na SEO. Posebna strategija je kontaktiranje vlasnika sajtova sa ciljem da menšn pretvore u link.
Ako ste na nekoj od ovih stavki preterali, Pingvin (algoritam za off page faktore) spustiće vas na SERP-u. Webmaster tools je dobar alat za proveru šta se dešava, odeljak (How your data is linked).
I šta još?
I sve se to stalno menja. Google sve bolje meri autoritet i relevantnost linkova. Jedna metrika je bila aktuelna 2005, drugačija 2010, a sasvim treća u „post 4 pingvinskom“ internetu 2015. Takođe se kalkuliše sa postepenim uticajem linka nakon njegove pojave ili odsustva kao i kontekst u kome se nalazi. Sve što se može usložniti ubačeno je u igru. Zato pratite trendove i znajte da za kvalitetan link, pogotovu za mala tržišta poput Srbije vredi potrošiti i dane na pregovaranju do njegove pojave.
Mi imamo našu procenu optimalne zastupljenosti gore pobrojanih vrsta i osobina linkova. Vama ostaje ili da sami istražite link profil na osnovu onih koji već jesu „prvi na Google„, ili da angažujete našu SEO agenciju.
potrebno je voditi računa i o Citation Flow (CF)i trust Flow (TF) sajtova gde se linkovi i postavljaju. Google u poslednje vreme veoma ceni ova dva parametra. Vise o tome ima u tekstu https://www.teshadesign.com/blog/Sta-treba-znati-o-linkovanju-39.html
CF i TF su metrike koje je uveo Majestic alat ako se ne varam, i poenta je što ni jedan alat osim Gugla ne može da meri kvalitet i emocionalnu rezonancu sadržaja i surfera osim Gugla, a tom grmu leži zec 🙂
Tačno tako sve ostalo o tome kako je neki link jači od drugog zbog nekih parametara pada u vodu. Rank Brain sad sve određuje i više ni jedna druga analitika i predviđanje, skala nema ni relevantnost ni uticaj. Interesantno je da su šerovi na socijalnim mrežama izgubili svoju vrednost u potpunosti.
Google je suptilno ukinuo PAGE RANK. CF, TF, PA i DA su neke od metrika koje popunjavaju prostor da bi se i kvantitativno mogli pratiti sajtovi.
Nedostaju PA, DA kao i još neki faktori ali ova dva faktora su zaista danas jako indikativna za ocenu kvaliteta stranica.
Milane, vredan tekst, veoma zanimljiv, koristan, veoma mi se sviđa što nije dugačak, tačno se oseća u tekstu da nesebično deliš svoje znanje nakupljeno tokom dugog vremena, oseća se da si sažeo u veoma kratak članak ono najbolje što umeš, pored ovakvog teksta ne bih mogao da izmislim toplu vodu i da dodam nešto vredno