Velika prolećna rasprodaja konferencija i kurseva uveliko traje. Svi počinju da ih organizuju, još više njih se okuraži da predaje, a još mnogo više ih poseti. I to je sve ok, te obavezna stavka u budžetu firme ili džeparcu studenta treba da bude poseta konferencijama.
Imena konferencija se gomilaju: E-Trgovina na Paliću, Tvitomanija, Blogomanija, Webiz Zrenjanin, IT Open, Nova Energija i td…
Gde je tu početak, gde kraj? Može li se sve postići? Gde treba otići?
Šta nam je činiti?
Živimo u okeanu informacija. Volim verovatno prečesto da spomenem termin postinformaciono društvo. U srednjem veku nije moglo da se dođe do novih znanja, jer su ona bila potisnuta i zabranjena. Danas je problem drugačije prirode. Na svakom uglu Vam nude različite informacije, a samo blagi Bog zna šta je od toga tačno, korisno i pri tom funkcioniše.
Hajde da uradimo jednu apstrakciju, ipak je ovo SEO blog i ne udaljavamo se previše od čika Gugla i principima na kojima on počiva. Ako se za trenutak prebacimo na polje sortiranja rezultata pretraga situaciju možemo da zamislimo na sledeći način:
Spem, tj. isprazna predavanja dosadnih predavača je ono što želimo da izbegnemo i potisnemo. Šta mislite šta je suprotno od spema? Razmislite par minuta, a onda pročitajte ovu rečenicu. Suprotno od spema je autoritet.
Da li ste opazili i definisali autoritete u svojoj oblasti?
Znate li ko je najveći autoritet na SEO polju sa Balkana koji pri tom i nesebično deli znanje? Moj nedvosmisleni odgovor je Nedim Šabić. Od Šabića sam godinama unazad mnogo naučio. Pažljivo osluškujem šta priča, a na konferencijama na kojima on predaje pažnja ide na maksimum.

A zamislite sad, drži celodnevno predavanje!
Ali ovo nije najava. Nažalost, predavanje se završilo, a pre nego nabrojim na svoj način neke od tema koje smo obradili, par reči o atmosferi.
22. Aprila šačica ljudi omađijanih internet marketing tehnikama okupila se u Sarajevu na 3. spratu Akademije 387. Ispostavio se kao dobar potez što sam pozvao i klijente iz Beča, Sofiju i Vladu Markovića, vlasnike luksuznog aerodromskog taksija www.totaltaxi.at da u jednoj drugačijoj atmoferi koncipiramo detalje dalje strategije.

Par linkova sa FB galerijama ovde i ovde.
Pored toga, drago mi je što sam konačno imao priliku da uživo popričam sa Ivanom i Markom Petrović iz Optimus Medije, da stegnem ruku Jelene Radovanović i Marka iz Seo Top agencije. Posebno me obradovalo Edin Sandić, vlasnik servisa Goodfood.ba koji je došao čak iz Švedske na razmenu znanja.
Neke od tema koje smo obrađivali u sali bile su:
– Istraživanje ključnih reči specijalnim alatima, te korišćenje njihovog punog potencijala AdWords-om na jedan neklasičan način,
– Profesionalna onpage optimizacija WDF*IDF alatom,
– Šta je ono novo što morate znati ako želite da se igrate link bildinga,
– Kako ostvariti prednost na Fejsbuku i koje plaginove vredi platiti za vaš blog,
– Tajne Email marketinga,
– I naravno, ono što je još uvek nepoznanica za većinu marketera je matematička identifikacija životnog ciklusa kupca (putanje kupovine, vrednost konverzije, i td…)
Nakon toga, na after partiju su razrađivani detalji.
Možda očekujete prezentaciju, javno deljenje mega trikova, al poslušaću Šabićev savet koji nas je zamolio da ne delimo njegovu prezentaciju, a ja poštujem autoritet.
I kako dalje? Prosto.
Druženjem.
Dolazim na Novu energiju sa svojim ortacima, Željkom Paunovićem, vlasnikom kompanije Hosting022, za koga mogu reći da je administrirao samo 1000+ servera i Markom Ilićem, senior programerom i „technical lead“-om za PhP tehnologiju u verovatno najvećoj programerskoj firmi na Balkanu, Seavus-u.
Želimo da osetimo tu novu energiju, a ako je imaš i ti dragi moj čitaoče, tweet na @Todorovic i diskusija se nastavlja!
Onaj ko prvi pogodi ko je autoritet zbog koga dolazim na Novu Energiju dobija minimum piće!
Ja bih samo pitao po čemu se razlikuje ovo ponudjeno predavanje od bilo kod ispraznog i dosadnog predavanja o marketingu unazad 3 godine?
Od kad su počeli istinom da se služe kao argumentom jer je laž postala očigledna,
marketing je postao katastrofa. Gde dok da je neko hteo da da informacije, dao je odmah na youtube!
Nidge nije pozivao, ninakakve kvazi skupove kao što ih definišete…
Posle 5 minuta slušanja nečijeg izlaganja – ako osetite zbunjenost ili nešto nije jasno, BEŽITE odatle, jasno je sve!
Na žalost nisi imao ni tih 5 minuta da čuješ, a već sudiš. To govori o tebi. Pri tom nisi umeo ni svoje ime da napišeš, a i link ti ne radi.
A to što nije bilo promocije, a ljudi došli iz celog regiona govori o autoritetu predavača.
Ok, dobro, sudi se jer ovde je prvo potrebno da se sudi,
pa tek onda da utvrdi šta jeste šta nije,
(izvine nije namerno – ogorčenost)
kao i snalaženje u okeanu laži!
Do sad, samo 2 čoveka znam, koji su dali svoje znanje i znam kako ga daju,
njihove metode su potvrdjene i daju uspeh,
a da drugom ne nanesu štetu.
Ovim tekstom ste rekli istinu što je ok, a priča o autoritetima i o tome da Google voli
i diže autoritet na vrh pretrage je ok,
da bi neko posto autoritet potrebno jako PUNO!
Godine i godine….
Ipak imam ne vericu, izvinite…
Bilo je fantastično druženje i jako nam je žao što ne stižemo na Novu Energiju, ali biće prilike za viđanjem uskoro. Do tada, let the force be with you, Ivana