Pauza za kafu

Preporuka za čitanje: Tip of The Week #1

Tip of the Week #1
Tip of the Week #1, Interaktivni priručnik za lični i profesionalni razvoj

Promocija knjige je važan trenutak u životu većine srećnih knjiga. A svakog dana se samo u ovoj našoj državi objavi po nekoliko knjiga. Većina promocija ako se i dese liče jedna na drugu. Odvijaju se po sličnom scenariju, uvek su predvidive i ne bih da preterujem, ali reč trivijalne je na mestu.

Ali u dosadnim klišeima originalnost snažno odjekne. A za pomeranje granica treba dosta kreativnosti.

Možda duplo više od proseka. Zato i pišem o internacionalnom projektu dva kreativna tima. Prvi čine kreativci Makedonija-Exporta iz Skoplja, a drugi kreativci Finese iz Beograda.

O čemu je ovde reč

S posebnim elanom pišem o promociji priručnika za razvoj poslovnih veština „Tips of the Week #1“ koji je na tržište Srbije najavljen pozorišnom predstavom u Mikser hausu pod nazivom „5 do 12„.

Mikser House
Mikser House

Zamislite situaciju: okruženi ste svojim najbližim saradnicima. Maja Petrović sa leve i Ana Todorović Radetić sa desne strane. Oko vas su i drugi blogeri Marko Burazor, Aleksandra Petrovski, Miloje Sekulić. Aleksandra iz fabrike fotografa sa svojim kreativcima.

Predstava o interaktivnom priručniku pod nazivom „5 do 12 “
Detalj  sa predstava o interaktivnom priručniku pod nazivom „5 do 12 “

Pre, tokom i nakon predstave služe vas Tikveškim vinom (koji su ujedno jedan od sponzora predstave) i gledate dvojezičnu predstavu usred Beograda. O mojoj jakoj vezi sa slovenskim jezicima i dijalektima pisao sam na portalu TT Group, a dodao bih da je makedonska duša ostala nekako najčistija od svih sa Balkana što sam lično spoznao radeći više od šest meseci u Skoplju. A posledica je da u dobroj glumi zanimljivog sadržaja fluid sreće počinje da kruži u publici.

A sada po običaju još jedna digresija

Da bi projekat zaživeo na zdrav način mora posedovati uspešnu prodaju sa efikasnom naplatom. Ah, ta prodaja, ti trgovci… ima li šta gore od toga, pomislio bi običan čovek.

Ljudi iz IT-ja, zaslepljeni važnošću svojih znanja obično ne znaju da u hijerarhiji firme prodaja ima mnogo višu poziciju od razvojnih inženjera, odnosno programera. U prodaji važi drugačiji stil života, pa je ova predstava, a kasnije i knjiga, osvežila moja prva iskustva sa njom.

Posle civilne vojske, 2007. godine, dobio sam prvi posao u stranoj firmi, na poziciji tehničke podrške. Međutim, tog 1. novembra dvojica inženjera prodaje dala su otkaz i direktor te strane firme unapredio me je, a da još nisam ni kročio u nju.

Prvog radnog dana dao mi je ključeve od kola i odmah me uputio na kurs napredne prodaje kod jednog od najboljih predavača iz ovog segmenta. Za mene, to je bilo nešto najgore što je moglo da se desi. Nema kodiranja, baze podataka, Linuxa, dizajna…samo excel, mobilni, jurnjava i kafane.

Bio sam jako tužan, ali uslovi su stvarno bili odlični. Okruženje je bilo prijatno i nije imalo smisla dati otkaz isti dan kad sam i počeo sa poslom.

Već posle mesec dana sa najboljim trgovcima iz Evrope koji su bili mentori našeg prodajnog tima obilazi smo klijente, pripremali tendere, ponude, akcije, napadali konkurenciju, jurili naplatu, stvarali nove partnere i tako dalje. Posle nekoliko meseca izašao sam iz tog segmenta, krenuo u svet telekomunikacija, ali nisam uopšte bio svestan kolike sam veštine pokupio u odnosu na sav običan svet.

Znanje koje sam pokupio iz prodaje bilo je ogromna komparativna prednost u koji god tehnički tim da sam bio uključen. Imao sam širu sliku i sam tim moje ideje i odluke imale su veću težinu i prolaz. Zato i pišem o ovom priručniku.

I sada nešto o samoj knjigi „Tip of the Week“

Najpre, štampi. Nisam imao skoro u rukama tako odštampanu knjigu. Kvalitet, korice, vektori, sve je ne Tip, nego Top. Ako kojim slučajem neko iz štamparije čita ovaj tekst, neka ostavi svoj kontakt kroz komentar, zaslužio je reklamu. Ta žućkasto-crna kombilnacija boja je odlična, da li zbog jakih preferencija prema Nikonu ili zbog žuto-crne garderobe Žakline, Lidije i Jelene sada je manje važno.

Tip-Zuto-crna
Žaklina Gerasimovska, Lidija Maričić i Jelena Miladinović

Ono što je važno: 40 saveta koji se nalaze u knjizi, kao odličan korak za početnike, srednje iskusne, ali i napredne poslovne ljude koji neguju lični razvoj.

Čitaćete o istrajnosti, fokusu, neverbalnoj komunikaciji, motivaciji, asimtotskom odnosu teorije i prakse. Meni kao zagovorniku holističkog principa najviše se dopao TIP 28 „Sve je do perspektive„, zatim „Pozitivni egoizam„, „Samoevoluacija„, „Deset Božjih zapovesti“ i dr.

Neću da vam prepričavam knjigu ili listam sadržaj, jer svako koga zanima ova tematika može da je kupi ovde. Želim da podelim sa vama još jedno razmišljanje.

Šta mislite, da li je poslovni uspeh dostupan svima?

Mislim da je odgovor na ovo pitanje u opštem smislu tajna. I to jedna od onih najuzbudljivijih.

Mišljenja sam da je apsolutna algoritmizacija uspešnosti nekog poslovnog (ili društvenog) procesa nemoguća.

Razlog je u tome što ovakvi procesi imaju puno iracionalnih momenata (rizik, odlučnost, planiranje, intuicija).

Ovi iracionalni aspekti se individualno sprovode i niko vas neće učiti o njima u školi, a možda ni na fakultetu. Ali treba pričati i slušati o njima, što je više nego dovoljan razlog zašto je dobro da imate u rukama Tip of The Week #1.

Sa druge strane postoje pojedinci koji su dobro spoznali ovu tajnu. Moj utisak je da se Finesin tim dosta trudi da pojača priče ljudi koji znaju kako da postignu svoje ciljeve, koji nesebično dele znanje i koji skidaju i razotkrivaju sloj po sloj, veo po veo ove tajne.

A onda odgovor na ovo pitanje izbije odjednom i ume da pokaže svoje lice tek kad se steknu neke nove snage, kao kad prvi proplamsaj probije oblake i najavi zoru. Ali ove snage treba neko da probudi, jer ovakve vrline danas jesu potisnute konstantama licemerja, pohlepom, neznanjem, provizornim prečicama kojima obiluje društeno okruženje i nametnuti trendovi.

Da li je uspeh predestiniran za odabrane pojedince ili je dostupan mnogo širem broju ljudi? Verujem da će odgovor na ovo pitanje, nakon razumevanja promene koje treba da iznese ova knjiga biti ne samo jasniji već i interaktivno trasiran.

U antičkom svetu je smatrano da biti u poziciji da čitaš ili pišeš o uspehu već je samo po sebi uspeh 🙂

Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je SEO stručnjak i vlasnik specijalizovane SEO agencije za računarsko programiranje SeoExpert.rs. Autor je i urednik nekoliko online projekata, a ponosi se turističkim portalom TT Group . Posebno zainteresovan za nadolezeću revoluciju kvantnih računara. Aktivan na Twitteru @Todorovic. Ukoliko imate SEO nedoumicu, na pravom ste mestu za aktuelnu konsultaciju.

Komentariši

Klikni ovde da bi ostavio trag

Zaštita od robota, molimo vas dokažite da ste posetilac *

Preporuka

Prijavite se na mejling listu


Pratite nas: