Posle opasne Pande (zadužena za kvalitet sadržaja) i pronicljivog Pingvina (analizira link profil) pojavljuje se još jedno majušno egzotično biće pod sarkastičnim nazivom Kolibri ili Hummingbird filter.
Pre nego napišem nešto konkretno o ovoj novotariji iz Google anti spam tima, spomenuću nekoliko osobini kolibrija:
– Izuzetno su male ptice, mogu da stanu i po nekoliko u paklici cigareta
– Posebne su i po tome što su jedine ptice na svetu koje mogu da lete unazad
Ovo samo po sebi govori da nas očekuje puno egzotike pre neko što dobro uspemo da razumemo šta je ono što inicira i okida ovaj filter, kako penalizuje i naravno kako se sanira.
Za sada, bar po iskustvima top seo eskperta, Rand Fiškina na primer, Hummingbird afektira long tail pretrage, tj. Google upite koji se sastoje od 3 i više reči.
Šta inicira Hummingbird filter?
Svi koji se bave SEO-om, znaju da title ima ogroman impakt na SERP-ove, pa ako je sadržaj loš, a title dobar, možete se relativno dobro provući na rezultatima pretraga.
Tj. pretraživači su pre Hummingbird filtera ogromnu važnost davali egzaktnom podudaranju fraze iz upita sa frazama u titlu. Sada je akcenat bačen mnogo više na očekivanjima usera, tj. na semantičkoj, a ne samo gramatičkoj opservaciji upita.
Uz činjenicu da korisnički doživaljaj (Bounce rate, vreme zadržavanja) dokazano utiče na SEO konkretnog URL-a, učinjen je korak napred sa ciljem da se ultra kvalitetni sadržaji koji su relisani od strane ljudi koji ne znaju SEO, a itekako korisni za Usera dobiju na značaju. Naravno, ovo za sada važi isključivo za long tail-ove koji u određenim industrijama čine preko 20% upita.
Šta je sa linkovima?
Spomenućemo po 100-ti put da se internet kao najsofisticiranija tehnička mreža ne sastoji samo od sadržaja, već i linkova. Za sada znamo da Hummingbird filter agresivnije deluje na URL-ove koji imaju slabije link profile, tj. ovim filterom je odrađen veliki iskorak, jer analizira ne samo keyword signal u long tail-u, već i sinhrono indukovanje/građene povratnih linkova, brend, social signala.
Tj, ne možete biti đak generacije (prvi na Google), tako što ste prvi u republici u takmičenju iz matematike ili informatike, već morate pročitati sve lektire, biti dobri sa drugarima, i naravno dobro poznavati narav uticajnih bića iz životinjskog carstva!
Komentariši