Evo jedne verujem korisne (i važne) priče koja će pomoći početnicima i srednje iskusnim webmasterima da pravilno shvate upotrebu internih linkova.
Podsetimo se, po definiciji, interni linkovi su oni linkovi koji izviru sa jednog sajta i završavaju na isti sajt.
Za razliku od filtra koji prate offline faktore, a koje može aktivirati i konkurencija redeći negativni SEO, govorimo o Pingvin filtru (koji se u 2016 real time dinamički podešava na osnovu big data sistema), Panda je programirana tako da prati šta se dešava na samom sajtu i brine o kvalitetu svih onpage faktora. Nju najčešće okidaju kradeni sadržaji, tj. duplicirani sadržaji koji nemaju dodatnu vrednost, preterana upotreba ključnih reči, tj. preoptimizacija, skriven tekst, nedozvoljena preusmeravanja i slično.
Kako se internet pored sadržaja sastoji i od linkova, nerazumevanje internih linkova takođe može aktivirati Panda filter. U aktuelnom trenutku Pingvin obara samo konkretni URL na određenoj frazi ili grupi fraza, a Panda deo ili čak ceo sajt. Panda se dosta teže inicira, ali kad se jednom pokrene onda uglavnom deindeksira sajt. Dešava se da sajtovi koji su građeni samo zbog AdSensa, na primer kakvi će biti modeli novog BMW-a u 2017.-oj (sadržaji su samo optimizaovani tekstovi za pretraživače bez semantičke suštine) i tako redom, bivaju nemilosrdno sasečeni Pandom.
Ako radite u skladu sa webmaster smernicama teško je aktivirati Pandu. Ovo znači da izbegavate svaku aktivnost koja za Google može izledati automatizovano, tj. nema programiranja kad je u pitanju kreiranje sadržaja, pa ni automatizovanog insertanja linkova unutar sadržaja.
Sa duge strane kao što znate, SEO, tj. Page Rank se prenosi kroz linkove, pa tako stranice za koje želite da budu visoko na SERP-u, tj. na rezultatima pretraga na Google, traba da imaju što više internih linkova ka sebi (ne previše), a što manje linkova ka drugima.
Preporuke za kreiranje internih linkova
U tom cilju evo nekoliko preporuka koje smo izdvojili sa aspekta kreiranja internih linkova:
– Kada ubacujete interni link prvo se zapitajte da li on donosi dodatnu vrednost na postojeću priču, a ne mehaničku relevantnost. Primer, ako imate priču o krstarenju Dunavom, relevantan link je link ka članku gradovi uz Dunav, a ne ka priči o krstarenju Amazonom.
– Koristiti exact match fraze, tj. komercijalne ključne reči u anchor tekstovima, ali ne preterujte. Ako je exact match u dolaznom link profilu sveden na oko 1%, u internim može da bude i preko 50%.
– Hvatajte prirodno i šire fraze od one za koju se borite tako da klik na link bude neodoljiv. Najvredniji link je onaj na koji ne možete, a da ne kliknete. To je možda i suština ove lekcije i ova činjenica traba da vam bude vodilja kada donosite odluke gde i koliko linkovati. Tada možete stavljati i izlazne linkove, tj. za one koji se bave gost postovanjem ovo je esencijalno važno.
– Linkujte i na kategorije, podkategorije, tagove,
– Linkujte iz slike sa prirodno opisanim ALT tagom,
– Neka postoje postovi koji nemaju uopšte internih linkova,
– Bitno je da novi članak povremeno linkuje odmah prethodni da se vidi da ceo portal ima kontinuitet
– Linkujte sa brendom sajta. Tipa, Mojsajt.com saveti za lepši stomak. Da vaš brend figuriše u linkovima, čak i u običnom tekstu, tj. da se ophodite kao da je vaš sajt živ entitet.
– Koristite bulk anchor tekst. Tipa, pričitaj u prethodnom članku, pogledaj ovaj link, više možete naći ovde.
– Koristie full URL kad god je moguće. Ovo je veoma bezbedno i tokom gradnje backlinkova prema vašem sajtu, al poželjno i u intrenim linkovima. Pogotovu je korisno nakon agregiranja od strane sajtova agregatora, jer ako i skinu sam hiperlink, ostaje citat brenda što se takođe gleda u očima Gugla.
– Kad stavljate izlazni link, ako može da bude nofollow, neka i bude (uštedečete dosta SEO-a) pogotovu ako linkate nešto što je slabije od vašeg sajta. SEO teže teče uz breg (ka jačim sajtovima), ali mnogo lakše niz breg, ka slabijim.
Iz svega ovog možemo zaključiti da je prirodna relevantnost i diverzitet internih linkova sigurna garancija da neće doći do aktivacije Panda filtra. Pored toga pravilno izabrani, prezentivani i sortirani interni linkovi učiniće da će osećaj surfera biti veći (user experience), a time i niži Bounce Rate što će opet dovesti do rasta na pretraživačima.
LSI (Latent Semantic Indexing)
Kada kreirate interni link spomenimo i pravilno razumevanje termina LSI (Latent Semantic Indexing)
Ako imate landing stranu o psima kao kućnim ljubimcima, odlično iskustvo je povremeno linkovanje u long tail frazama koje će sadžati i reč:
1. štene , 2. psić, 3. domaća keruša 4. kučence i slično. Naravno uvek prirodno i samo tada kada ima smisla.
Kada je exact interno linkovanje strašno važno
Spomenimo da je exact interno linkovanje u određenim slučajevima itekako dozvoljeno.
Slučajevi su sledeći:
a. Link iz interfejsa, tj. iz horizontalnog menija, a ako ga dizajn podržava moguće je preneti PR i na externi URL u trenutku pisanja ovog teksta bez opasnosti po Pingvin penal,
b. Link iz sidebara je ok za interno linkovanje, al treba biti obazriv ako ga koristite kao externi.
c. Link koji se pojavljuje posle završenog članka tipa „Preporučujemo da pročitate i ovaj članak: Ime članka“
Ovi linkovi su linkovi iz interfejsa, tj. navigacije i bitno je naglasiti da na njih svi filtri deluju mnogo tolerantnije. Takođe, naša preporuka je da ne idete sa većim brojem od 100 internih linkova za statičke i 150 za dinamičle URL-ove.
U svakom slučaju verujemo da smo ovom pričom znanje o korišćenju internih linkova podigli na jedan viši nivo, a kroz komentare možemo o praktičnim iskustvima. Čitamo se!
Ažurirano: 26. Maj 2016. godine.
Visitor Rating: 5 Stars