On page optimizacija

SEO u 2018. godini

Marketing kanali se menjaju, SEO ostaje. Koliko su ga samo puta do sada proglašavali mrtvim, a on se uvek vratio još jači. Svi kojima su prečice bile draže, naučili su svoju lekciju kad-tad. SEO je živ, a u 2018. godini biće još življi.

Facebook kao da se potrudio da nam svima to dokaže kada je uveo svoj Explore Feed eksperiment. Dobra usluga SEO stručnjacima, posle svega, jer je jasno stavio do znanja kako Facebook stranice pripadaju ne njihovim vlasnicima nego vlasniku Facebooka.

Jedino je domen koji posedujemo nešto što je potpuno naše i na čemu vladaju samo naša pravila. Ali, eto, neko to nauči na lakši, neko na teži način.

Ima li SEO budućnost u 2018. godini?

Itekako da ima.

Svi mi koji nemamo na raspolaganju tolike budžete da realizujemo svaki eksperiment koji poželimo, veliku zahvalnost dugujemo nesebičnim SEO gigantima kao što je Backlinko i njihovom deljenju informacija sa nama.

Nedavno su nas obradovali novim tekstom koji nam otvara vrata u SEO strategije koje je najbolje primenjivati u narednoj godini. Nije to samo jedan od onih tekstova punih opštih mesta sa pokrivanjem relevantnih fraza. Backlinko je odradio posao vrlo ozbiljno – rekli bismo – baš onako kako Google voli i kako SEO konsultanti i eksperti savetuju.

Da vidimo šta kažu.

RankBrain i User Experience signali

Prošle godine Gugl je objavio da je RankBrain treći najvažniji faktor za rangiranje u pretrazi. Kako Gugl usavršava ovaj svoj algoritam, pretpostavlja se da će u 2018. godini on biti još važniji.

Šta je, zapravo, RankBrain? (srećan surfer, bolje pozicije ili relevatnost 2.0)

Relevantnost se sve bolje meri
RankBrain meri kako korisnici reaguju na rezultate pretrage i onda ih rangira na osnovu toga, tj. relevantnost se sve bolje analizira. Backlinko daje primer: guglate „cold brew coffee“ i čini vam se da će četvrti rezultat najbolje odgovoriti na nedoumice koje imate u vezi sa ovom vrstom kafe. Preskačete prva tri rezultata i ostajete dugo na četvrtom rezultatu. RankBrain to pamti i onda nagrađuje sajt koji je bio na četvrtom mestu tako što ga „pogura“ u pretrazi.

Takođe, ukoliko odmah odete na prvi rezultat, ali nezadovoljni brzo napustite sajt i nastavite sa pretragom, taj sajt će RankBrain kazniti tako što će ga, vremenom, skloniti sa prvog mesta.

Dakle, RankBrainu su važne dve stvari: koliko vremena neko provede na vašem sajtu (Dwell Time) i procenat ljudi koji u pretrazi klikne baš na vaš sajt (Click Through Rate).

Zanimljivo je da statistika pokazuje da je prosečno vreme zadržavanja na sajtovima koji se nalazi u prvih deset na Google pretrazi 3 minuta i 10 sekundi. Prema tome, ako želite da vas RankBrain nagradi treba težiti da korisnike zadržite duže od tri minuta na sajtu.

Statistika pokazuje i da je od 2015. godine organski CTR opao za 37%. Krivac je niko drugi nego Google sa svojim Answer Boxes delom, reklamama, karuselima, „People also ask“ sekcijom… Da biste iskoristili Google morate o svemu razmišljati – počevši od naslova teksta, preko meta opisa, naslovne fotografije…

Sveobuhvatni sadržaj je neophodan u 2018. godini

Prošla su vremena kad je Googlu najvažnije bilo koliko puta ste na nekoj stranici upotrebili ključnu reč. Sada je Google mnogo pametniji i dobro mogu da prođu samo tekstovi koji su sveobuhvatni, takozvani 10x content (sadržaj koji je 10 puta bolji od svega objavljeno do sada). Na domaćem webu to tek treba iskoristiti.

Šta to znači? To znači da stranica koja će biti prva na Google pretrazi treba da određenu temu obradi detaljno i opširno. Toliko „dubinski“ da posetilac nakon te stranice neće više tragati za odgovorom na svoje pitanje.

Tekstovi koji su sveobuhvatni imaju više od 2.000+ reči kako bi se pokrilo sve što korisniku koji dolazi sa Google pretrage treba.

U skladu sa tim, nisu više dovoljne standardne ključne reči. Potrebne su LSI ključne reči (Latent semantic indexing keywords). To su ključne reči koje su veome bliske glavnoj temi koju vaša stranica obrađuje. Na primer, ako ste objavili tekst o hrono ishrani, LSI ključne reči bi bile: zdrava hrana, mršavljenje, recepti, dijeta…

Da pronađete koje su to LSI ključne reči koje vam trebaju mogu vam pomoći sledeći alati: LSI Graph (besplatan je i dovoljno je da ukucate vašu ključnu reč kako bi vam pokazao LSI ključne reči), Google Keyword Planner, ali i obična Google pretraga (nakon što izvršite pretragu za vašu ključnu reč obratite pažnju na „Searches related to…“ deo). Naravno težinska gustina ključnih reči kroz WDF*IDF metriku tek očekujemo da se omasovi tokom narednih godina.

Kompatibilna mobilna verzija sajta je važnija nego ikad

Godine 2016. Google je govorio o  „mobile-first indexu“, odnosno o tome da će uskoro mobilna verzija sajta da se posmatra kao ona „prava“, čak iako neko pretražuje sa svog kompjutera. Danas je više od 60% pretraga na Googlu pokrenuto sa mobilnih telefona, a u budućnosti će taj procenat samo rasti.

Sav sadržaj vašeg sajta trebalo bi da bude dostupan i korisnicima koji su na njega došli preko mobilnih telefona u vremenu kraćem od 2 sekunde koliko predstavlja psihološki prag tolerncije surfera na brzinu učitavanja. Ono što korisnici preko svojih telefona ne mogu videti Google će ignorisati kao da ni ne postoji. Ništa ne bi trebalo da bude sakriveno iza menija ili sekcija koje se moraju proširiti („see more“). Potreban vam je brz responsive web dizajn.

Možete proveriti da li je vaš sajt „mobile friendly“ koristeći vrlo jednostavan Googlov Mobile-Friendly Test tool, koji vam čak i daje savete kako da još više unapredite sajt za korisnike mobilnih telefona.

Video, video, video

Prognozira se da će do 2021. godine 80% sadržaja na internetu biti – video sadržaj.
Prognozira se da će do 2021. godine 80% sadržaja na internetu biti – video sadržaj. YouTube je drugi pretraživač na svetu. Sve više ljudi pretražuje ono što im treba na YouTube-u umesto na Googlu. Jednostavno, YouTube je postao preveliki igrač da bi se ignorisao, a i u vlasništu je samog Googla.

Zato treba razmisliti o pravljenju video sadržaja specijalno za YouTube. Posetioci vaših videa lako mogu postati i verni pratioci vašeg sajta ili klijenti. Prema tome, počnite da „embedujete“ video sadržaj u okviru tekstova na sajtu.

Možda je izlišno reči, ali pored video sadržaja potreban je i vizualni (Instagram i Pinterest to potvrđuju).  Koliko su potrebni „embed“ videi toliko su korisne i „embeddable images“ (slike koje su toliko jednostavne, efektne i korisne da ih i drugi sajtovi lako mogu iskoristiti za svoj sadržaj, a onda ih linkuju nazad ka vama, tzv. „eksplejneri“).

Obratite pažnju i na „voice search“ – glasovnu pretragu!

Verovali ili ne, 40% ljudi pokrene bar jednu glasovnu pretragu dnevno. S obzirom na to da je većina glasovnih pretraga bazirana na pitanju i odgovoru, Google obično usmeri na stranicu na kojoj postoji i traženo pitanje i odgovor (kratak).

Glasovna pretraga se uglavnom ne koriste za kupovinu nego za traženje potrebnog sadržaja u pokretu, tj. sa mobilnih telefona.

Kratki saveti za SEO u 2018. godini

Komentari korisnika na sajtu su izuzetno važni. Google je čak ove godine izjavio da su komentari bolji signali za SEO poziciju od broja lajkova sa društevnih mreža. Zato nemojte da vas mrzi da čistite spam komentare od onih „pravih“! Veliki portali sada imaju poziciju sa nazivom „Administrator komentara“ jer znaju koliko je to bitno.

  • Napravite podkast! Istraživanja pokazuju da sve više ljudi sluša podkaste sa svojih mobilnih uređaja (67 miliona Amerikanaca odsluša bar jedan podkast mesečno).
  • Probajte da razumete Schemu.org i u slučajevima gde ima smisla, implementirajte je, zbog benefita na Rich snipetima.
  • Ažurirajte stare sadržaje, obično 20% sadržaja generiše 80% saobraćaja, pa posvetite pažnju najbitnijim landing stranama
  • Možda je suvišno reći ali: SSL sertifikati su neophodni ako se radi o stranicama na kojima se koriste lični podaci.
  • Obratite još više detalja na lokalni SEO ili Brending kampanje, jer personalizovana pretraga biće sve diferenciranija, tj. svako povećanje interakcije vašeg sajta i surfera doneće benefite kroz prilagođenu pretragu
  • Pregledajte arhitekturu internih linkova i ažurirajte je. Na prirodan način organizujte interne linkove tako da sa manje bitnih URL-ova usmeravate surfere i SEO ka stranama koje bolje konvertuju.
  • Meta opis skače sa 165 na 240 karaktera, ali kako za koga, to će biti vest tek kad se definiše pravilo
  • Pogledajte naše SEO usluge 🙂

Ne zaboravite: i dalje su sadržaj i linkovi najbitniji!

Stvar je prosta. Bez kvalitetnog sadržaja nikada nećete dobiti povratne linkove, a bez linkova nikada se nećete naći na prvoj strani Google pretrage (važi za oblasti gde je konkurencija jaka). Andrey Lipattsev iz Googla je nedavno potvrdio da su upravo sadržaj i linkovi broj 1 i broj 2 faktori za rangiranje.

Ukoliko niste na prvoj strani Google pretrage onda vam RankBrain, glasovna pretraga i kompatibilna mobilna verzija sajta ništa ne znače. Oni su značajni tek kad uspete da uđete u igru za rangiranje na prvoj strani.

PPC Expert

PPC Expert

Stručnjak za plaćeno oglašavanje na Guglu, Youtubu, Fejsbuju, Instagramu.

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

Instagramični SEO

Pratite nas: